Problem vid hårdvaro byte

Medlem
Problem vid hårdvaro byte

Hej.

Idag så bytte jag moderkortet och grafikkortet. Har formaterat. Men när jag startar ett spel så stängs datorn av och startar om.

Dator:

Intel Duo 2,67ghz
3 gb ram
Geforce GTX 260 black edition
2 hårddiskar

580w nätaggregat

Har tittat i bios, all spänning stämmer och tempereaturen lika så.

Kan det vara problem med det nyaste drivarna till kortet eller kanske kortet som är paj?

Inaktiv

Kopplat in strömmen till grafikkortet? Vad är det för nätaggregat?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Förmodligen Nätaggregatet!

Medlem

jo kopplat in...2 6-pinnars i kortet....men sj tror jag dom där jävla adaptrarna som jävlas...

Medlem

Jag löste problemet....Man ska inte använda adaptrar utan 6 pins kontakter direkt från PSUn...jag får helt enkelt beställa ett nytt nätagg....tack för era svar iaf

Inaktiv

Fast adaptrarna är ju just till för detta hmm... Kan inte tänka mig att adaptrarna är så ineffektiva att de tappar så mycket på den korta vägen.. Vad är det för nätagg?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Hiper Nätaggregat ATX 580W Svart

Inaktiv

Som har ett förflutet som strulputte... Hmm. Frågan är om det är nätagget som är paj eller något annat. Nätagget har ju minst en PCI-e-kontakt vilket innebär att du bara behöver en http://www.webhallen.com/prod.php?id=45551, koppla in två molex och sen in i grafikkortet så ska det funka.
Mycket möjligt att det är nytt nätagg som behövs, men det skall inte bero på adaptrarna... Hoppas det funkar bättre med det nya, annars får vi felsöka vidare.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Nej, det var nog fel på mina adaptrar...vissa av dom där kontakterna var lösa. man var tvungen att trycka fast dem på baksidan....men men troligen det...man får ju se när jag får nya nätaggregatet. för systemet fungerar fint med mitt gammla kort 8800gts 640mb.....fungerar stabilt när man spelar och grejer...så antagligen för klent nätaggregat och dåliga adaptrar.

Medlem

Haha, nu brann nätagget....POX sa det :D...aja får nytt imon..gött

00a
Medlem
Skrivet av Hannu87:

Haha, nu brann nätagget....POX sa det :D...aja får nytt imon..gött

Du får hoppas på att det bara var agget som sa pof.

Medlem
Skrivet av Joel1992:
Skrivet av Hannu87:

Haha, nu brann nätagget....POX sa det :D...aja får nytt imon..gött

Du får hoppas på att det bara var agget som sa pof.

hehe det hoppas vi på ^^

Medlem

Hiper är skit, så är det bara! Corsair är det som gäller.

Medlem
Skrivet av Xay0r:

Hiper är skit, så är det bara! Corsair är det som gäller.

Jo jag upptäckte det på de senare användar recensionerna.....flera har gått sönder efter 7-8 månader...jag har visst haft tur när min höll i 1,5 år xD

1
Skriv svar