Microsoft lanserar Game Room

Medlem
Microsoft lanserar Game Room

skall bli intressant att se hur detta kommer bli. förstod inte helt hur ni menade med att vänner skall kunna spela gratis utav andra vänner? men blir nog bra.

Medlem

Virtuella arkad hallar - hello Home

Medlem

Skaffa en emulator. Betala inte för antika saker.

Medlem

kom på åt nytt microsoft, ni börjar bli dammiga.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Intellivision!
En sådan hade jag i början på 80-talet. Kommer ihåg att man klämde hunden på fingrarna på styrplattan på handkontrollen.

Någon som minns vad spel med fiskarna hetta där man skulle äta mindre fiskar och akta sig för hajen?

MSX var oxå en grym spelkonsoll. Massa bra spel från Konami (som senare även kom till andra maskiner)
Dax att spela genom Knightmare 2 - The Maze of Galious på 46" TV. Synd att man inte kan få det i HD

Medlem

åhåja hoppas de kommer några sköna danmakus/shmups då

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Någon som minns vad spel med fiskarna hetta där man skulle äta mindre fiskar och akta sig för hajen?

Du tänker sannolikt på Mattels egenutvecklade #Shark! Shark!:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a1/Shark%21_Shark%21.PNG/250px-Shark%21_Shark%21.PNG

En nutida variant på temat är #Popcap Games arkadtitel #Feeding Frenzy som både finns på Xbox Live Marketplace och i en shockwaveutgåva till pc.


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Medlem

grymt grej om man har många i sin friendslist

Medlem

Knäppt.

Okej man ställer sig fysiskt och spelar vid en arkadmaskin i en spelhall, men när man spelar ett spel där man i spelet spelar på en arkadmaskin, är inte det lite... konstigt? Egentligen.

Medlem

haha ska bli roligt se hur detta blir. är ganska nyfiken faktiskt

Medlem

Roligt med nyheter till tjänsten.

Inaktiv
Skrivet av linkan18:

kom på åt nytt microsoft, ni börjar bli dammiga.

Det är dem redan

Och detta intresserar mig inte! Typiskt... :evil:


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Scream112:

skall bli intressant att se hur detta kommer bli. förstod inte helt hur ni menade med att vänner skall kunna spela gratis utav andra vänner? men blir nog bra.

Typ att dina vänner kan "hälsa på" hos dig och spela fulla spel hos din avatar, eller något liknande. Dock bara så länge du är på besök hos vännen (via live får man hoppas).

Kan bli kul med lite retro, om de får bra spel (pinball, tetris), men frågan är hur mycket man lär köpa?
Nå, som med indie games och live arcade så dröjer det ett tag (några månader) innan de riktigt bra spelen börjar komma. Får se hur det blir sen

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Intellivision!
En sådan hade jag i början på 80-talet. Kommer ihåg att man klämde hunden på fingrarna på styrplattan på handkontrollen.

Någon som minns vad spel med fiskarna hetta där man skulle äta mindre fiskar och akta sig för hajen?

MSX var oxå en grym spelkonsoll. Massa bra spel från Konami (som senare även kom till andra maskiner)
Dax att spela genom Knightmare 2 - The Maze of Galious på 46" TV. Synd att man inte kan få det i HD

knightmare :heart:

Medlem

Så nu plötsligt när Xbox360 får sin HOME klon så blir plötsligt konceptet jättebra!....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hyra urgamla spel som Pitfall och Astrosmash för 27 riksdaler styck ? Låter lite väl saftigt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

låter som Home...

KoP
Medlem
Skrivet av redmac:

Så nu plötsligt när Xbox360 får sin HOME klon så blir plötsligt konceptet jättebra!....

Och home är en klon av alla andra spel där man kan gå runt med sin egna karaktär och träffa andra spelare?
Att ens kalla det för Home klon är väl att överdramatisera lite? Såvida man inte betraktar ett rum med några arkadspel som ett helt community universum (vilket jag har lite svårt för att göra).

Det här blir nice, nu ska det öppnas arkadhall och bjudas in vänner över live för arkadkvällar.

Inaktiv

Finner inget intresse i detta. För min del tillhör jag den delen av Sveriges befolkning som är uppvuxen med ett NES i skogen och knappt såg en arkadmaskin under min uppväxt.

Medlem

Intressant Microsoft

Medlem

Kan bli häftigt om dom släpper sköna titlar som Contra


signatur

Game long and prosper

KoP
Medlem
Skrivet av Javas:

Kan bli häftigt om dom släpper sköna titlar som Contra

Finns redan att köpa via xbla.

Medlem

Suck microsoft, suck... -_-

Inaktiv

Game Room vs Home

Lets start the Flamewar!

1
Skriv svar