Problem med grafikkort och DVI

Medlem
Problem med grafikkort och DVI

Har ett problem som jag inte riktigt kan begripa hur det uppstått.

Efter upprepade problem med mitt ASUS-moderkort och +4400 processor bestämde jag mig för att uppgradera.

Köpte ett Gigabytekort med en Core 2 Duo 8400 processor. Nätagg, grafikkort, minnen och övrigt kunde jag behålla.

Dessutom köpte jag ett riktigt Windows XP home 32-bitars.

Installerade windows och drivrutiner och allt funkade fint i ett par dagar
Gjorde några uppdateringar WMP 11 bl.a.

Dagen efter skull jag starta upp datorn. Den startar normalt och "windows startljudet" hörs. Men skärmen är blank, den har inte gått ur standby-läget.

Tar ut grafikkortet och kör på moderkortets DVI-utgång med samma resultat. Den enda utgången som nu funkar är VGA-utgången på moderkortet.

Grafikkortet 8600GTS syns inte i enhetshanteraren. Bara det interna 7100 syns.

Kan inte fatta vad som är fel.

Några tips?

Medlem

Kan det inte vara så enkelt bara att du måste stänga av det interna för att moderkortet ska känna av ditt grafikkort?

Långsökt.............jag vet!

Medlem

Testa starta upp felsäkert läge och avinstallera det som du vet att du installerade. Eller kanske en systemåterställningspunkt? Lär ju funka, och det var ju bara några dagar du går miste om isåfall? :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar