Razer ger sig in i konsolvärlden

Medlem

Det blir och avakta och se vad de får för kritik, blir det många tummar upp så blir det nog ett garanterat köp.

Kanske att Qpad eller SteelSeries öppnar dörren till konsoll världen med


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Till datorer är det inte okej med trådlöst, men när det är konsoll är det helt plötsligt heeeelt okej (till och med en nackdel med tråd?).. What?

Medlem

kontrollen ser lite ut som en krossover mellan en ps3 och xbox kontroll dock inget ja skulle köpa hur billigt de än skulle vara, är nöjd me ps3ans kontroll o xboxen kontroll

Medlem

Har faktiskt en kontroll från tjejens första 360 (release-dagen baby) som hon spelar med än idag. Bortsett från att plasten är nött på en tumbstick så är den i utmärkt skick
Så lite kvalité är det iaf...
MEn konkurrens behövs alltid

Medlem

Kungligt säger jag bara, Razr har gjort fruktansvärt bra möss genom åren, hoppas på samma kvalitet här.

Att någon förespråkar PS3 kontroll framför 360 kontroll kan jag inte förstå. Som någon sade, urusel ergonomi omöjliggör spelande under någon längre period, fire knapparna på axlarna halkar man dessutom av 24/7, och gnället om att 360 kontrollen skulle vara för stor förstår jag inte heller, jag har relativt små händer och tycker den fungerar ypperligt, träligt att D-Paden är halvkass dock såklart.

Jag kan faktiskt bara komma på en sak med PS3ans kontroll som är bra, och det är att den fungerar för min vän som har en medfödd ledsjukdom så att hans leder är i princip helt stela, han sitter således i rullstol och hans händer är i princip låsta helt och hållet, så cred till Sony för det!

Åh andra sidan bangar han inte en match i FIFA på 360 heller

Medlem
Skrivet av Håkan:

Sen ni som klagar på kvaliteten och priset på Xbox-kontrollen. Kom igen? Den är både billigare än PS3an samt att den känns mer robust. Och har nog aldrig hörttalas om någon som tagit i sönder sin kontroll.

Min kontroll pajade efter runt 30 hårda kast i väggen och i golvet, en spak gick sönder, annars fungerade den.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Färgen skulle passa bättre till PS3 då man relaterar en svart xbox-kontroll till första xbox (iallafall jag). Tycker att dem borde göra till PS3 istället då deras konsol går i svart. Men snygg kontroll ändå.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Färgen skulle passa bättre till PS3 då man relaterar en svart xbox-kontroll till första xbox (iallafall jag). Tycker att dem borde göra till PS3 istället då deras konsol går i svart. Men snygg kontroll ändå.

gå och köp en elite så har du en svart konsol...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av ScrotzaN:

PS3-kontrollen är ju redan bra när 360n är kass. d-paden på den är ju ett rent skämt. Jag skulle kunna köpa denna bara för att få en fungerande d-pad på 360n.

Visst har 360 original en dålig D-pad, men å andra sidan har PS3-kontrollen så usel ergonomi att handsmärtor omöjliggör seriöst spelande

Tar hellre en skön kontroll, som klarar 8h+ spelande med dålig d-pad (som sällan används), än den äckligt osköna PS3-kontrollen. Dock är det väl tur att man får tycka olika
Största a

Personligen tycker jag helt tvärtom! Jag står verkligen inte ut med att hålla i en Xbox-kontroll en längre tid. Då jag tycker att Dualshock 3 är bra mycket skönare att hålla i, men det beror väl på att jag har vant mig vid designen sedan dualshock 1 långt bak i tiden...

Medlem

Razer gör grymma produkter men deras möss är så fruktansvärt plastiga så det känns som om de kommer gå sönder varje gång man trycker in en knapp. Nej tack, ge mig en Logitech MX518/G5 eller en SteelSeries kontroll till PS3.

Medlem

Verkar fett.


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av MooDHooDs:

Till datorer är det inte okej med trådlöst, men när det är konsoll är det helt plötsligt heeeelt okej (till och med en nackdel med tråd?).. What?

På PC är det inte okej då det märks att musen inte hänger med alla gånger. På konsoll styr alla så dåligt redan och det går för långsamt för att det ska bli någon skillnad (?!) Där är det alltså bara en begränsning att ha en tråd som sitter fast i nåt..
Bra bevis på hur dåligt en handkontroll fungerar egentligen.
Kudos till Unreal Tournament och piss på alla andra som inte har stöd för mus/tangbord på konsoll.

12
Skriv svar