Medlem
Fel på datorn.

Slog på datorn när jag kom hem idag, startade upp warhammer, och så helt plötsligt så slås datorn av. Var väl inget speciellt tänkte jag men när jag slog på datorn igen så gick den i kanske 10 sekunder, sedan slogs den slogs den av igen, sen helt plötsligt slogs den på igen automatiskt. Drog ut alla kablar och sånt till datorn och testade sedan igen. Då slogs den på men sen slogs den av igen direkt. När jag slår av strömbrytaren bak på datorn, så slås den av och på snabbt igen.
Det måste väl vara nätaggregatet som krånglar? Har haft det i ca 5 år nu.
Kan det vara nån annan del som spökar eller är det bara nätagget?

Tacksam för svar!

Medlem

troligtvis ja! men behöver inte vara det. ger antagligen ut fel spänning, kan ej rekomendera att du håller på att starta av/på hela tiden. Kolla om du har någon nätdel som du kan låna.

kolla även temp och kylflänsar,skadar inte

Har du nyligen varit och skruvat i datorn ? kan vara någon lös skruv som ligger och bråkar i moderkortet, sällsynt fel men jag har råkat ut för det 2gånger.

Medlem

Har inte gjort nånting på den sen jag satte in nya delar. (1år sen) Hur kan det helt plötsligt blivit så. :/
all kylning och sånt verkar funka och är hela. Lät ju dock dator stå på under natten när jag var ute. sen när jag kom hem så var den ju avstängd. Känns ju som om det är nätagget som har tappat livslusten.

Inaktiv

Kylpasta på CPU och GPU. Brukar sitta skräp på när man köper dem. Eventuellt även kylning på bryggan. Sådant bör man fixa redan när man köpt datorn. Alltså kolla och sätta på bra grejor. Kolla också så att inte någon fläkt stannat.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar