Digitalkamera för ca 2000kr svårt att välja

Medlem
Digitalkamera för ca 2000kr svårt att välja

Hej

Är lite inne på att fixa en ny digitalkamera dessa märkena intresserar mig Nikon, canon eller panasonic men jag vet inte vilket märke man ska satsa på, har det någon betydelse ? eller är samtliga märken bra grejor ? max belopp 1700-2300kr
Eller känner du till något annat så länka gärna..

Och ska man satsa på lithon-batteri eller vad det heter istället för vanliga AA batteri ? håller lithonbatterierna bra ?

Ha det...

Inaktiv

Du ska ABSOLUT inte skaffa vanliga AA, det går inte ens o jämföra batteritiden, dom andra är mkt bättre.

Canon eller Nikon. Samma grej. Bra kameror.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

vad prioriterar du? storlek, bildkvalitet, blixt, ljuskänslighet, inställningsmöjligheter etc?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

okej tack..! hm bra bilder givetvis.! vill gärna att den tar bra bilder i mörka rum också. storlek kvittar. Och bra inspelningsfunktioner till film med 640upplösning. annars inga andra speciella krav. Vill ha en kamera som kan lite av allt.! Men 100tals inställningar behövs ej, en enkel och bra kamera bara till priset.

Inaktiv

Sony brukar ha bra iso tal. Så de funkar bra i mörka rum om du är stadig på handen, blixten räcker ju också i många fall.

Köpte själv en Sony Cybershot DSC-W85 i våras, mycket nöjd, tagit runt 5 tusen bilder snart

Hittade ingen länk till just min modell, men hittade en likvärdig .. w85an ska tydligen va lite bättre. Men kolla länken nedan.

Sony-CyberShot-DSC-W120


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Blev en sony kamera till slut ändå får hem den inom ett par dagar, hoppas jag blir nöjd! Gott nytt år...!!

http://www.sony.se/product/dsc-w-series/dscw170b.cee9

1
Skriv svar