Mitt nätverkskort fungerar inte!

Medlem
Mitt nätverkskort fungerar inte!

HEJSAN,
Jag har en cirka ett och ett half år gammal dator.(fijustu simen Scaleo P) och den tjorvade så jag installerade om ett nytt operativ system. Men nu så funkar inte mitt internet, och jag hittar inte namnet på mitt nätverkskort i enhetshantverkarnen. Jag har gått in på fijustu simens hemsida och laddat ner maskinvaran till nätverkskortet, men det fungerar ändå inte!

Hjälp mig! Hur ska jag göra! Har hållt på med det här problemet i månader

Mycket tacksam för svar!
viktor

Medlem

Har du inte kvar skivan med drivrutiner till moderkortet?

Inaktiv

En bra lösning för att tvinga datorn att hitta nätverkskortet är att stänga datorn - ta ur nätverkskortet och flytta det till en annan port (brukar ju finnas flera) - starta datorn och då kommer du att se att den har hittat det. Därefter kan det behövas drivrutiner men det är inte säkert. Bara att prova.

Kan ju vara idé att kolla så att BIOS inte står på moderkortets nätverk också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Men den skivan fungerar inte till den xp versionen jag har, (har bytt) och nätverkskortet är interigerat itne löst altså , så det går itne att flytta på det:S

Medlem

köp ett nytt nätverkskort?

Medlem

Nu när jag tittar på enhetshanverkaren så är det ett frågeteckan ovanför "ethernet controller" och vad jag vet så är det den som sytr alla internet grejer, men hittar inte märket på Denna ethernet controller:S hur gör jag det? har testat everest:S

Medlem

ethernet controller är nätverkskortet, och om det är integrerat så finns drivrutinerna på moderkort-tillverkarens hemsida. ladda ner rätt drivrutiner, ta bort "ethernet controller" i enhetshanteraren och starta om datorn. då borde du få upp en guide för att installera ny maskinvara.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av waagaard:

Men den skivan fungerar inte till den xp versionen jag har, (har bytt) och nätverkskortet är interigerat itne löst altså , så det går itne att flytta på det:S

Då är det solklart drivrutin som behövs till moderkortet, som förmodligen har nämnts. Alternativet är att köpa ett nätverkskort (är ju nästan gratis) och då får du med drivrutiner.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar