Hjälp med dator köp, konstiga komplett paket..

Medlem
Hjälp med dator köp, konstiga komplett paket..

Som rubriken lyder, jag ska köpa ny dator runt den 1:a januari och hittade ett paket på komplett som jag nästan bestämde mig för http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332714 .

Sedan hittade jag ytterligare ett paket med med ett mindre 4850. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159

Detta paket hade dock bättre moderkort och processor. Grejen är att det paketet fortfarande blir billigare än det andra om jag lägger till ett 4850. (pga att det följer med chassifläktar). vilket tycker ni att jag ska ta? Jag känner mig rejält förvirrad

Tack på förhand
Victor:up:


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Ta det andra du. Tycker heller inte det är värt att köra i CF med 4850, visst de ger en riktig boost i vissa spel, men det presterar ändå mer än nog. Spara det till ett nytt grafikkort senare.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Uppgraderar inte igen förrens nästa jul, då har jag jobbt ihop ~15k till så jag tror jag kör nr 2 med ett extra 4850. Har iofs kvar nåra tusen om det skulle komma nått riktigt trevligt kort


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Ok, kör så !


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Ta det billigare samt ett extra 4850 så har du dig en rejäl dator.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Tack för snabba svar, återkommer om det uppstår några problem under bygget.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Uppstod ett problem redan innan bygget, läste under användarrecensionerna att kabeln till frontfläkten ska vara för kort, har han fått ett måndags ex eller borde jag köpa en förlängningskabel?

Jag såg också en kille som hade skrivit att han inte hade fått med crossfire bryggor till sitt 4850, det ska man väl få eller? I annat fall, var finns de att köpa?

/ Victor


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Bryggorna ligger inte med i asus förpackning iaf, men antar att komplett skickar med det. Annars vore det dåligt.

Vänta med kabel tills du testat själv.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Ringer kundservice och kollar..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Låter bra.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

fick du nåt svar från kundservice?

Medlem

Ska ringa idag, har inte orkat/hunnit.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

De trodde jag skulle få bättre hjälp om jag mejlade så det gjorde jag, svar väntas idag. Men nu har komplett passat på att byta grafikkort, se tidigare länk. Så nu får de ett mejl till..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar