Inaktiv
Mobilt "bredband"

Hoj.Tänkte höra efter lite om det är flera än jag som har problem med mobilt internet?!?! Tog ett abonnemang från 3 som utlovade minst 5mb/s dit jag bor(Norrköping centrum),men så var inte fallet..har med Tp-test 0.21mb/s detta medger latency på ca: 5k när jag spelar wow..Kan det ens va lagligt att utlova 500% mer än man kan leverera??Dom påstår jue att dom har Sveriges bästa hastigheter osv...men vafan jag kan jue starta ett liknande företag och utlova 100mb/s fast jag inte levererar mer än 1mb/s det är jue inte sjysst direkt eller hur ?Så innan jag går ner till 3 butiken och agerar upprörd så hör jag efter om det finns andra måttligt småsura med liknande problem!! Eller om ngn har ett förslag på om det går att (boosta) internetet på något sätt ?


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Inaktiv

Dessvärre skall man sky mobilt bredband som pesten om man skall spela. Latensen är fruktansvärd även med 5mbit.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Det är i stort sätt omöjligt att nå över 1 mbit/sek med mobilt bredband idag, vårt 3G från Telenor når ca 0.7 mitt inne i Stockholm.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

00a
Medlem

Med mitt mobila bredband från ice.net når jag ca 1,5mbit enligt bredbandskollen, och då bor jag mitt ute i vildmarken med 3 mil till närmaste stad. men jag kan inte påstå att det är speciellt snabbt det heller.

1
Skriv svar