Min nya samsung-skärm fungerar inte!!!!! Uppdaterad ;)

Medlem
Min nya samsung-skärm fungerar inte!!!!! Uppdaterad ;)

Uppdatering

skickade tillbaka skärmen till Netonnet den 28/11 och följde dess väg genom Sverige via kollinr på postens hemsida. från Kristianstad ner till Malmö under natten, nästa dag gick paketet till Göteborg. och där har den legat sen den 1 december, sorterad och klar. den 4 december ringde jag posten och frågade vad fan de höll på med.

"jo det ligger ett paket med det kollinr uppe i Göteborg, men varför den ligger där kan jag inte svara på. kan vara så att det har hänt något med det eller så har Netonnet fått paket men inte registrerat det med oss" han tyckte att jag skulle ringa till Netonnet och fråga ifall de mottagit paketet.
satte mig och ringde till dem direkt efter jag lagt på. vilken pina det var!! har någon av er ringt till Netonnet's support? den jävla musiken de spelar gick mig fullständigt på nerverna. satt och skakade av obehag, ville inget hellre än att slänga ut telefonen genom rutan. 11 minuter satt jag och plågades och när jag äntligen fick svar ville jag stänga av högtalartelefonen för det hörs så satans dåligt i den. tror ni inte att något nöt på Sony Ericsson designat knapparna helt fel? knappen för att stänga av högtalaren är knappen precis ovanför lägg-på-luren-knappen.
Förbannat!!! :evil:

orkade inte med att sitta i telefonkö en gång till med den musiken så jag väntade till nästa dag med att ringa igen, denna gång slapp jag sitta mer än 6 minuter i kö och jag lärde mig av mitt misstag förra gången.
stängde av högtalaren (yeeees!!) och det första jag sa till killen som svara att de måste byta ut musiken, man får ett totalt psykiskt sammanbrott av den! jo jag håller med svarade han.
i alla fall så hade inte Netonnet fått någon skärm heller så han sa att han minsann skulle skälla på posten samt göra en reklamation så fort vi hade lagt på. 12-48 timmar sa han att det brukar ta innan posten regerat på en utskällning.

såg nu hur tiden sprang iväg och att jag antagligen inte skulle få se min skärm innan jul men dröm om min förvåning när det damp ner en lapp om att jag hade ett paket att hämta nere på posten. första tanken var att va fan har de skickat tillbaka skärmn hit. men efter en snabb koll på kollinr så insåg jag att det var en annan skärm som låg och väntade på mig
snabbt som tusan satt jag mig i bilen och körde ner till posten bara för att komma på att jag glömt min legimitation hemma :$ hem igen hämta plånkan som jag sprungit ifrån i all hast, hämta paketet på posten, hem plocka bort den gamla skärmen, packade upp min nya 2493HM försiktigt och kopplade in den. Eureka! allt fungerar, inget flimmer inga döda pixlar (vad jag har sett än) fullt underbart! tack Netonnet för att jag fick en ny skärm speciellt då ni inte en kunnat kolla på den jag köpte innan då den fortfarande ligger kvar i Göteborg.

Hurra!!!

Citat:

Hej.

var idag och köpte en samsung 2493HM på netonnet i Ullared. efter en lång resa hem blir jag ju klart sugen på att packa upp och sätta igång grejorna för att se hur bra den är.
packar upp allt, läser manualen. börjar sedan koppla loss min gammla bildskärm och sätter dit min samsung. startar datorn.... något mysko händer. skärmen är först helt svart sen från övre högra hörnet så "rinner" det vitt som täcker hela särmen för att sedan göra om kladdet fast svart denna gång.
mitt i detta kan man svagt urskilja windowssymbolen, men inga färger.

vad är detta för mög? blir så klart arg. kom på att jag inte installerat drivrutinerna, tänk om det var det som var fel? men för att göra det fick jag åter krypa ner på golvet och koppla in min gammla Hp-skärm. den startar upp och jag installerar drivisarna. ner på govlet igen, koppla om. startar om, samma visa igen. funkade inte då heller.
provade en annan Dvi-kabel, samma sak där.

har tagit en snutt video för att kunna visa er, men var jag laddar upp sånt har jag ingen aning om. kan ni länka till nått bra? så jag kan visa, en bild säger mer äntusen ord.

tacksam för hjälp

Medlem
Skrivet av napahlm:

...har tagit en snutt video för att kunna visa er, men var jag laddar upp sånt har jag ingen aning om. kan ni länka till nått bra? så jag kan visa, en bild säger mer äntusen ord.

tacksam för hjälp

YouTube

Medlem
Medlem

uppstart

efter en stund

så, det fungerade när jag provade.
vad tror ni? ser det ut som ett garantiärende eller vad?

EDIT: tack för länkarna!

EDIT2: verkar som om skärmen lugnat ner sig lite, den håller fortfarande på och flimrar och kladdar, men jag kan urskilja vad det är. ska man "köra in" skärmen en stund när den är ny?
men när jag byter skrivbordsbild eller clonar bilden mellan skärmarna så blir den bara svart.
kan säga att jag fick koppla in samsungen med VGA:n och så har jag Hp:n på DVI:n då fungerade det hjälpligt. men bilden är ju fortfarande kass. som i "eftern en stund"-klippet ovan

nj
Medlem

Låter som att skärmen är DoA, kontakta butiken om att få den utbytt.

Medlem

så jävla typiskt om det är så om du säger nj.
jaja, fungerar den inte imorgon så får jag ringa, skulle nog gjort det ändå då jag har hittat iaf två döda pixlar och ett par misstänkta.

Inaktiv

Hehe de döda pixlarna ser onekligen ut att vara ditt minsta problem. Har man anlag för epilepsi ligger man risigt till i kombination med den skärmen.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

pratat med netonnet nu, de ställde lite frågor och sen sa de att jag skulle skicka in möget (inte deras ordval)
normalt så tar en service 3 veckor, men eftersom jag nyss köpt skärmen så skulle de skynda på det lite och försöka fixa det på 1 vecka istället. antagligen (hoppas) får jag en helt ny skärm.
trist bara att behöva vänta nu
får en lapp imorgon eller dagen därpå med instruktioner för hur jag ska skicka tillbaka allt. slipper ju såklart betala någon frakt, hade dom velat att jag skulle göra det hade jag tvärvägrat.

Medlem

Det där var den coolaste uppstart jag sett^^

LÄMNA IN DEN!

00a
Medlem

underbar sida du laddat upp på.:|
som tur var bara kompisarna i närheten och inga lärare.

Medlem
Skrivet av Joel1992:

underbar sida du laddat upp på.:|
som tur var bara kompisarna i närheten och inga lärare.

du ska inte scrolla ner
men visst den var underbar, tacka Robins, han som föreslog den. finns ju alltid en hake när något är "gratis"

Medlem
Skrivet av napahlm:
Skrivet av Joel1992:

underbar sida du laddat upp på.:|
som tur var bara kompisarna i närheten och inga lärare.

du ska inte scrolla ner
men visst den var underbar, tacka Robins, han som föreslog den. finns ju alltid en hake när något är "gratis"

haha

Medlem

se uppdatering överst

Medlem

Skönt att den har kommit nu da


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar