Alien Breed Evolution

Robot
Alien Breed Evolution

Ack, du ljuva 90-tal - tjutande modem, söndertrasade jeans, flottiga grungefrisyrer och Alien Breed. FZ återupplever gamla minnen när Team 17 nylanserar sitt skötebarn i 3D-kostym.

#team-17, #alien-breed, #alien-breed-3d-ii-the-killing-grounds, #quake, #sega, #alien-breed-evolution-3


Medlem
FZ recenserar Alien Breed: Evolution

Jag testade demot och var inte imponerad.

Medlem

Meh. Alien Swarm är fortfarande totalt överlägset när det gäller såna här spel.

Medlem

Kul att de gör annat än Worms iaf

KoP
Medlem

Att dom tagit bort möjligheten för 2 spelare att ta sig ann storyn var
det som fick detta spel att fallera imo. Det var ju det som var en av
grejjerna med originalet. :/ Usch och fy Team 17. Gör om gör rätt.

Medlem

Va, inte en femma?

Skoja bara...

Medlem

Jag som hade hoppats på att det skulle vara som ett förbättrat Shadowgrounds. Lite tråkigt att de gjort lite märkliga val med tvåspelarläget och svårighetsgraderna.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Originalet från 1991 är ett av de roligaste spelen jag spelat. Grymt spännande och snyggt. Synd att de inte lyckades göra något av det den här gången. När kommer en ny version av Hired Guns?

Någon som minns ett liknande spel till C64, där man var en grön soldat som sköt gråa nazister istället? Det vara samma vy, rakt uppifrån. Har glömt vad det hette.

Redaktör

Into the Eagle's Nest? Snuskigt bra spel för sin tid.


signatur
Medlem

Team17 har fastnat i worms framgångs saga , noll ambitioner att göra nånting annan utan man knåpar pliktskyldigt på alla möjliga varianter av worms till ett fång av platformar.

Efter den ranten. Ang alien breed så är det skandal att man inte engagerar sig i en bättre uppföljare av alien breed


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Into the Eagle's Nest var det, ja! Så jävla grymt.

Medlem

Köpte det, tyckte det var rätt kul att köra 2spelare men ångrar mig lite att jag inte köpte något annat istället :/

Medlem

nä det här var ett alldeles för lågt betyg,.. denna version av alien breed är ju precis likadan som när det senast begav sig med alien breed,allt som gjorde spelet kul då finns även nu som tex skrämmsel och stressfaktor och en känsla av att vara lite vilse finns där. desutom ser spelet helt okey ut,.. så jag ger det 4 av 5 faktiskt, och det pga spelet får fram samma känsla som originalet,och det är ju det som är meningen med detta lir, sen har jag en fråga till skribenten av denna resention. spelade du verkligen igenom hela singleplayerkampanjen? om du gjorde detta kan jag inte förstå varför du inte nämner att kampanjen är så kort och att man blir blåst på konfekten just när det verkar som ngt stort ska hända,så kommer: continues soon in episode 2 eller vad det nu stod,, som ngn jäkla tv serie,forstsättning följer nästa vecka eller nåt.,, man betalar ju fullpris för en halv produkt det är dåligt att ni inte nämner ngt om det i recentionen,, spelet är i grund bra,det gör det som är menat,, precis som när dom släppte worms på nytt. men slutet är grisigt gjort av dom,.. vems felet är,,hmm ja antingen är det ms eller team17 själva som är pengakåta efter att worms gick så bra..

Medlem

Team 17 var bra en gång i tiden, men sedan Armageddon (till PC) har det gått utför. Worms World party var det sista hyfsade, men erbjöd för få nyheter. Team 17 är kanske samma märke, men kompetensen verkar ha flytt till andra företag.

De nya Worms-spelen suger, detta spel var också riktigt tråkigt (iaf demot).

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Team 17 var bra en gång i tiden, men sedan Armageddon (till PC) har det gått utför. Worms World party var det sista hyfsade, men erbjöd för få nyheter. Team 17 är kanske samma märke, men kompetensen verkar ha flytt till andra företag.

De nya Worms-spelen suger, detta spel var också riktigt tråkigt (iaf demot).

Team17 är i grund och botten samma gäng som på gamla goa Amigatiden, de har dock inte hängt med i utvecklingen. :/

Kul att du nämner WWP förresten, håller med fullständigt och plockar faktiskt fortfarande fram just den ibland när man känner sig på "Wormshumör". Det ska vara 2D!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Medlem

Recensenten kanske menar "Nerbantat" istället för "Nerbandat"?

Medlem
Skrivet av pennywise:

När kommer en ny version av Hired Guns?

När min högsta spelrelaterade önskedröm blir sann?

Vilket spel, vilken musik!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kan bara instæmma med rescensionen. Intetsægande skræp som sæljer på nostalgi och flerspelar læget var som sagt en stor besvikelse.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Älskar Alien Breed-serien, har spelat genom samtliga delar inklusive de rätt sunkiga Alien Breed 3D och dess uppföljare. Dessa gjorde sig dock bäst på en Amiga med en stabil sticka, alternativt på Amiga CD32 där Alien Breed Tower Of Assault var som bäst.

Medlem

Håller inte alls med recensionen. Detta är ett riktigt bra spel och har bättre story än jag väntat mig. Det är, till skillnad från vad någon sa, väldigt mycket spel för pengarna. Det var mycket längre än jag väntade mig. Visst, det slutar lite tvärt. Men det var sagt redan från början att det skulle bli en trilogi. Jag gillade föregångarna (spelade iofs bara ettan och tvåan) och jag gillar detta. Det som är tråkigt är väl kanske att det är lite väl mycket släcka eld och ventilera ut gas som recensionen sade. Men jag kan leva med det för jag tycker det är en bra stämning genom hela spelet och bitvis väldigt spännande. Jag även saknar datorerna där man kunde köpa vapen för pengar man hittade lite här och var. 4/5 får det av mig.

1
Skriv svar