Medlem
4850 CF i crysis.

Hej! Har nästan bestämt mig för en dator med 4850 i CF en phenom 9550 och 4gb minne. Nu undrar jag hur den presterar i crysis i very high utan AA 1280*1024. Eventuellt även 1680*1050. Anledningen till att jag frågar är att resultaten som ligger på internet varierar kraftigt.

PS. Datorn är ett paket från komplett så jag kan tyvärr inte byta processorn till en starkare DS.

Tack på förhand!
Victor


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Glöm Crysis , spelet suger. Skitkass story och kort som fan.

Medlem
Skrivet av landahl:

Glöm Crysis , spelet suger. Skitkass story och kort som fan.

Haha, ska du säga som har tjatat om spelet och dina datorer hur länge som helst.


signatur

B lup

Medlem

..Snälla, svara iallafalla på frågan..!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det stämmer Eottt men då hade jag inte spelat hela spelet.

Inaktiv

Nej, det kommer du troligtvis inte kunna göra. CF fungerar nämligen väldigt dåligt i crysis vad jag har läst. Därimot kommer du kunna spela på high / nåra very high med 40-50 FPS i crysis med ett 4850.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Vad får du för fps i very high med ditt system?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Har inte riktigt koll på det, sitter vid lapen nu så orkar inte kolla, men kommer ihåg att ja inet var riktigt nöjd när jag testade maxa. Med allt på high, samt motion blur max öhm 2 på very high, + 2aa får jag mellan 40-50 fps som ja sa, 1440x900, samma som 1280x1024 om ja inte minns fel.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Okej, synd att crysis är så ruskit dåligt optimerat.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Mm, man blir lite tjurig faktiskt, fast ska du få Crysis o flyta med 60-80 fps med allt på max kommer du ju behöva lägga ut en bra bit över 10k på bara själva grafikkorten för SLI typ :S Så tycker ändå hd4850 står sig bra, helt klart spelbart, underbart vackert på high också ^^


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Om de bara fixade så att crysis använde båda korten skulle very high funka


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Av vad man kan se så är det där en väldigt bra dator i pris/prestanda. Tänk ifall man hade pengar och köpa en sån själv...

OT: landahl, nu ska jag fråga dig en sak, hur mycket crysis har du spelat och har du ens klarat av det?

Du har pratat så mycket om det, och köpt en dator (eller har du det?) som ska kunna klara spelet Very High med nästan 60fps.

Testade du Crysis innan du köpte det?

(Nu är jag ondskeful, men sån är jag. Och det får jag be om ursäkt för. )


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kan ge dig en liten bench. Överklockat 4850 till 690 Core och 1100 Memory gav 30FPS i 1920x1080 med Gamer inställningarna i Warhead (E8400, 4gb RAM och P35 bräda).


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kan ge dig en liten bench. Överklockat 4850 till 690 Core och 1100 Memory gav 30FPS i 1920x1080 med Gamer inställningarna i Warhead (E8400, 4gb RAM och P35 bräda).

Okej, gamer =high om jag minns rätt Används det andra kortet alls om man kör crossfire? Om det gör det borde jag ju ligga runt iaf 50fps eftersom jag spelar i lägre upplösning.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ja, det andra kortet används om man kör Crossfire så 50 FPS ska nog gå.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Joo, klart det andra kortet används, men crysis kan inte fördela "arbetet" mellan korten på ett bra sätt, vilket resulterar i att man knappt märker någon ökning i fps.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Hoppas på optimerande patchar.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Det gör vi alla Fast det skulle nog kräva en rätt rejäl patch som ändrade hela spelets uppbyggnad är jag rädd, kan nog bli svårt .. ^^


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Eller så kommer Crysis 2! Yey!
Hoppas det funkar bättre...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Är det inte även ATIs jobb ordna till bättre prestanda? Förstår inte varför EA ska lägga massa jobb som gagnar ATI. Det är ATI som jobbar med Crossfire, de som utvecklar den och listat ut tekniken för att seriekoppla grafikkort, inte EA.
Man får nog snarare hoppas på drivrutiner för bättre prestanda, framförallt för något så pass avancerat som Crossfire/SLI.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Ah så kan de också va, delvis, men nu äre ju så att SLI inte funkar som en dröm heller precis.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Vad ni andra snackar skit. Klart du kan köra på Veryhigh med dom där korten...

Paddanl har rätt, Crossfire kunde skalat bättre i crysis, men även många andra spel... För att inte tala om CFX som funkar ännu sämre. Dessutom presterar vad jag ser 4850 snäppet bättre än 9800gtx, själv kan köra crysis i Veryhigh på en hög upplösning med två 8800gtx som är sämre än 9800gtx. Så om ATI(amd) fixar drivrutiner som ger bättre stöd för crossfire borde du kunna lira på Veryhigh utan problem, kanske även med AA påslaget...

Här är ett test med 4850 i CF i crysis:

32fps är helt dugligt i crysis, dock håller inte alla med om det. Jag upplever dock 30 fps i crysis som helt ok och spelbart.

sorry för utgångetdatumpost, ville bara kontra tvivlen i denna tråd.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag har nyss spelat warhead i 2560/1600 o aa , 16 aniso och det flöt som smör. Jag har qx9650 3,96 ghz och 4870x2...

Medlem

Flöt det verkligen på bra? För i vanliga crysis får man runt 20 fps på Veryhigh i 2560x1600 med ditt kort...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Flöt det verkligen på bra? För i vanliga crysis får man runt 20 fps på Veryhigh i 2560x1600 med ditt kort...

Det flöt skitbra förutom dem sista bossarna på skeppet då jag fick köra på high.

Medlem

vad menas med anti aliasing igentligen:P ?

Inaktiv

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Lär vara spelbart med hyfsad grafik


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Jag drar runt 30-35 fps med 4850, 3.7GB Ram ( vista 32-bits använder inte mer av mina 4GB -.- ) och en E6750 processor som ej är överklockad, på Näst högsta inställningarna på allt

Inaktiv

I vilken upplösning?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar