De 99 bästa gratisspelen förra året

Robot
De 99 bästa gratisspelen förra året
Medlem
De 99 bästa gratisspelen förra året

Minotaur China Shop verkar skoj, jag orkade inte installera den där media spelaren för det så skippade, trailern verkade skoj. Kanske tacklar det senare, Guardian Rock var också riktigt mysigt måste jag säga. Fin lista håller mig borta från saker jag borde göra

Medlem

Att inte Dwarf Fortress ens finns med ogiltigförklarar ju hela listan.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Att inte Dwarf Fortress ens finns med ogiltigförklarar ju hela listan.

Det jag hittar om Dwarf Fortress säger att det kom 2002. Och uppdateras fortfarande. Men det är väl som att TF2 skulle blivit årets multiplayerspel för att det fick en patch för ett par veckor sedan?

Medlem

OpenTTD blev ju helt fritt runt julafton och det förtjänar allt en plats på listan, tycker jag. Men det är väldigt sällan någon annans lista stämmer helt överens med ens egen


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Att inte Dwarf Fortress ens finns med ogiltigförklarar ju hela listan.

Att inte Starcraft är årets stragispel varje år ogiltigförklarar alla awards.

Seriöst? Ska Dwarf Fortress som inte släpptes under 2009 utan 7 år innan bli årets frispel 2009?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Dwarf Fortress = Kickass.

Medlem

öh, det står på Gamasutra att spelen inte är arrangerade i någon speciell ordning, så ni kanske inte ska skriva top tio ?

Medlem

Är inte Battle Forge både från 2009? Har kört de lite, o verka inte va alls tokigt me tanke på priset: 0kr.

Medlem

Turn Based Battle är klockrent hela vägen

Medlem

Top10? När de inte är rangordnade? Ännu ett av Fragzones fails. Copy paste utan att ens bemöda sig med att läsa vad man kopierar.

Medlem

Vem har sagt att top 10-listan avser "de 10 bästa spelen i listan"? Dom kanske bara menar de 10 första (dvs de 10 i toppen) spelen i listan.

Fast det är klart, en del letar hela tiden efter saker att anmärka på, så då tolkar man saker lite som man vill...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Oups, my fault. Såg inte att det stod specifikt för 2009. Hade lite bråttom antar jag.

edit: men DF uppdateras och förändras så mycket att det kan gott räknas som ett 2009 spel det också

BME
Medlem

MW2 borde väl nästan toppa den listan med tanke på hur många miljoner som piratade det


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

"The following is a list of 99 free games (in no particular order)"


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Boxgame var ju riktigt kul Dock lite halvjobbigt

Medlem
Skrivet av conthox:

Vem har sagt att top 10-listan avser "de 10 bästa spelen i listan"? Dom kanske bara menar de 10 första (dvs de 10 i toppen) spelen i listan.

Fast det är klart, en del letar hela tiden efter saker att anmärka på, så då tolkar man saker lite som man vill...

FZ skrev "Här kommer top 10". Top tio kan jag bara, utifrån meningen, tolka som att det är de tio bästa spelen i listan. Det står specifikt på Gamasutra att spelen rangordnade utan någon specifik ordning, vilket FZ egentligen borde skrivit. Jag brukar aldrig rätta FZ men i detta fallet kändes det faktiskt nödvändigt.

Bra lista annars, testat några av spelen och dem var väldigt intressanta.

Medlem

QuakeLive borde varit med Fast det är väl iofs "bara beta" än så länge.

Medlem

Vart är TeeWorlds?! Lätt bästa gratisspelet jag lirat, sjukt kul lanlir.

1
Skriv svar