Inaktiv
Flaskhals?

Jo jag undar om min procesor som är en Amd athlon 64x2 dual core processor 5600+. Skulle bli en flaskhals om jag byter upp mig från ett Geforce 9600GT 512 mb versionen till ett Radeon 4850. Det skall tilläggas att jag har 3gb ram.

Medlem

Ja, den kommer flaska, har du kylning så det räcker kan du säkert klocka den lite om du vill och vänta tills Phenom II släpps i början av januari.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Ok men blir dte någon prestanda ökning över huvud taget. Eller byter jag kanske till en quad processor och ett nyt moderkort. Problemet är att mitt nätagregat bara är på 350hz.

Inaktiv

Behöver svar!!

Medlem

Beror på kvalitén på nätagget, vad är det för modell och hur många ampere det kan leverera på 12-volts-railen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

I övrigt spelar grafikkortet en större roll i spel än cpun gör. En 5600+ må begränsa din 3Dmarkpoäng, men nog bör du märka stor skillnad i spel mellan 9600gt och 4850 ändå...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Lånar den här tråden lite, jag hittade ett paket på komplett med 2st 4850 men bara en phenom 9550. Kommer den att flaska?

Länk till hela paketet: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332714

Till sist undrar jag också om jag borde vänta till januari och köpa en phenom 2 istället? Blir det stor prestanda skillnad? (Håller mig gärna i samma prisklass).


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Hur står sig Amds quad procerssorer mot Intels.

Inaktiv

Intels är bättre, hur mycket beror på spel.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Ok men det skiljer ju också en del i pris väger det upp.

Inaktiv

Ok men det skiljer ju också en del i pris väger det upp.

Inaktiv

Asså, beror ju på hur kräsen du är så att säga. Och sitter du bara o spelar cs/wow etc så kommer du ju inte märka nån skillnad. Du måste ju upp i lite mer avancerade spel så att säga.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Nja asså är en hardcore lirare lirar Crysis Far cry2 osv så är kräsen. Om du vill få du gärna sätta ihop ett prisvärt packet till mig med moderkort processor och grafikkort.

Inaktiv

Jaa okej, men då skulle jag lätt köra på en Intel.

Mjoo kan se om jag får tid över sen. Men i princip ett prisvärt paket är väll ungefär 4850 , E8500 / nån quad Q8200 lr något vassare, 4GB ddr2 ram, 800mhz borde räcka.

Om du kan lägga ut nåra extra slantar är det ett hd4870 som står på tur.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Ok tackar kan säga att jag som sagt har ram minnen.

Inaktiv

Här är ett paket som jag själv kan tycka är rätt bra.
Moderkort
Processor
Grafikkort

Medlem

Ska du köra AMD se till att välja ett mobo med 790GX/SB750.

Något på denna länken funkar prima.

http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=790gx&bn=10112&mfr=


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Ok men varför behöver jag ett så dyrt modekort.

Inaktiv

Förmodligen för att de med sydbryggan "SB750" kostar så mycket. Den är bättre än tidigare sydbryggor och garanterar i princip 2-300mhz högre överklockning än sina föregångare.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Ok kommer ej överklocka endå eftersom har hört från morsan som jobbar i branschen att jag ej frå den ersatt på garantin när den går sönder.

Medlem
Skrivet av Hallanolan:

Ok kommer ej överklocka endå eftersom har hört från morsan som jobbar i branschen att jag ej frå den ersatt på garantin när den går sönder.

Det är väl ganska själklart?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Eftersom det är ett senare chipset bör det rimligen även prestera bättre överlag. Om det är värt det eller ej är upp till var och en att bedöma.

Angående garanti och överklockning generellt så är det förmodligen tämligen svårt att bevisa att något har gått sönder pga överklockning. I övrigt svårt nog att ens förstöra något till att börja med, om man inte verkligen försöker dvs. :).
Roligt och kostnadseffektivt att överklocka också.

Hur som helst, det du själv länkade till ska gå bra.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Snackade me en kille på en datorbutik i närheten han sa att den ej skulle flaska något nämnvärt. Och att jag skulle få ut all prestanda ur 4850 och till och med ett 4870

Inaktiv

Aa okej ... tror nog den kommer flaska ändå Anyway, tycker ändå du ska köpa kortet, du kommer märka skillnad.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Ja det är ju inga dåliga grejer. Om du inte stirrar dig blind på 3Dmark06 så är väl allt prima liv.
Det du bör tänka över är om du skall uppgradera processor senare. Har för mig att de korten med SB750 kommer kramas bättre med Phenom II än de äldre varianterna av sydbryggor.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar