VIIIRUS HJÄLP

Medlem
VIIIRUS HJÄLP

Tjena har virus på datan tar bort de hundra gånger men de kommer bara tillbaka. Vad ska jag göra och tips på gratis program som verkligen funkar, kan även ladda ner programen på piratebay

Tacksam för jätte snabba svar

Medlem

In med Windows-skivan, boota från den, gå in i repair mode (genom att trycka på R) och skriv "format c:" utan "".


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

tror inte jag har någon windows skiva..

Då blir det svårare. Kolla om någon utav dina vänner/släktingar har en Windows CD.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Öööh... ni kanske ska berätta för honom vad detta kommer att göra också. Låter inte riktigt som att personen i fråga vet vad som kommer hända ;>


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Lie|:

Öööh... ni kanske ska berätta för honom vad detta kommer att göra också. Låter inte riktigt som att personen i fråga vet vad som kommer hända ;>

Virusen försvinner ju!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

HAHA vad är de för windows skiva. Har vista, ska de vara en vista skiva då elr ?

Medlem

Jo, ja. Viruset försvinner men det gör även allt annat som existerar på C:

Nåväl... har man ett jobbigt virus så kan man ju testa AVG och allt vad som nu är gratis och får man inte bort det ändå så kanske man bör tänka över lite vad man tankar ner för saker och vilka internetsidor man hänger på för att inte få skiten igen.

Sen är det format C: som gäller. Detta kommer dock göra så att allting på C: försvinner som sagt och du får installera om ditt OS och allt annat som fanns på. Ett tips kan väl vara att spara viktiga filer och kanske sparningar för spel om man har sådant på något vis innan man gör detta. Detta i sin tur skulle väl iof kunna göra så att viruset följer med men att det skulle infektera alla filer på datorn känns väl lite mindre troligt.

Lycka till med formateringen!

edit: En till sak. Om det är bara DU som använder datorn så är det nog lugnt. Om det är fler användare på datorn bör du nog prata med dem först.


signatur

osv.

Medlem

Enligt alla mina virus program jag ladda ner nu så ska allt vara borta. Men datorn är super trög och de blir alltid att programen inte svarar:S

Ifall du har flera Anti-virus program så är det ju så att processorn behöver arbeta ganska mycket. Du ska endast ha ett (1) anti-virus program, annars blir det så att datorn blir långsam.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Malwarebytes är ett av få som fungerar. Tanka och kör.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar