fallout 3 blue screen

Inaktiv
fallout 3 blue screen

Har allvarliga datorproblem. varje gång jag spelar fallout 3 får jag blue screen. Det händer oftast när jag går in i w.a.t.s men kan även hända när jag går runt i vasteland. Jag har version 1.4 för den verkar stabilast vad jag har hört. har även provat att installera mod manager. script extender och unofficial patch. har även formaterat datorn helt. inget hjälper. kan någon hjälpa mig?

Inaktiv

tror det är problem solved. man kunde tydligen inte ha på hdr och antialasing samtidigt. tycker det är lite konstigt att man ska få bluescren bara för det.

Tack till min kusin tobias pohl för att han alltid hjälper mig med datorproblem och min mamma för att hon lagade god mat till mig när jag var arg.

Edit: glöm det. har fortfarande problem

Medlem

Memtest i 8 timmar, off you go!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Har du testat patch 1.7?

Inaktiv

blåste ur datorn med kompressor igår för det var VÄLDIGT dammigt där inne. när jag senare testade så verkade det funka bra. ska testa mer ordentligt senare. Kör inte med 1.7 för att i 1.5 buggar spelet fruktansvärt om man har mods. har tänkt fixa mods när jag spelat orginalspelet ordentligt. stog ingenting om att dom fixat det i 1.7 så jag kör med 1.4 fortfarande.

edit: fick bluescreen igen precis. kan verkligen 1.7 göra skillnad. 1.6 och 1.7 lade bara till mera achiwments.

Medlem

mest sannolikaste är att du har någon form utav hårdvaru problem. troligtvis överhettning utav grafikkortet, ta och kolla upp grafikkortets temperatur när du spelar

Inaktiv

har jag gjort, ligger på ungefär 53 så det borde inte vara överhettning.

Medlem

Har du kört memtest i ett par timmar och kollat minnena?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vad har du för grafikkort?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

1
Skriv svar