Conan mest förbättrade MMO-spelet 2009?

Medlem
Conan mest förbättrade MMO-spelet 2009?

Kanske man ska testat igen då

Medlem

"Mest förbättrade" behöver inte säga så mycket om hur bra det är nu, utan mer om hur illa det var.

Men det är en hel del bättre, saknar fortfarande något meningsfullt solo content att göra på level 80, förrutom att grinda alts eller resurser.

Medlem

Bra val, för Conan har blivit grymt mycket bättre! Både när de gäller alla buggar och content!

Inaktiv

Förvånar mig inte, det behövdes med tanke på det skick det släpptes i. Säkert ett hyfsat spel nu, men inget jag skulle orka testa igen.

Medlem

Jag har ingen alls lust att testa det igen, varesig det blivit bättre eller inte. Vissa saker går man helt enkelt inte tillbaka till... De brände sin chans när de släppte det där genomdåliga spelet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Project Entropia/Entropia Universe/Planet Calypso har ju nu uppdaterats med Crysis-motorn och när jag testade det för ett par dagar sedan var det som ett helt annat spel jämfört med när det var nytt. Tror dock att grafikuppdateringen kom vid årsskiftet, så förbättringen kom väl egentligen inte under 2009.

Medlem

who cares när ingen spelar , testade igen för nån månad sen. lika tråkigt som innan tycker de har tappat bollen helt på attt göra instancer med grupper osv.

Medlem

Inte så konstig, med tanke på hur uruselt och totalt värdelöst det var när det släpptes. Om man bara fixat till en bråkdel av alla problem skulle det således vara mest förbättrade MMO spelet förra året
Spelar ingen roll det är verkligen ett spel som får mig att må illa när jag bara tänker på det, glad att det floppade så totalt.

Inaktiv

En tredje recension från FZ vore trevligt.

Medlem

Haha, "årets mest förbättrade onlinerollspel". Det lär ju ha varit svårt med tanke på utgångsläget, haha, fniss, osv. :D:D:D

Medlem

Nja, hade fundamentala problem med stridssystemet. Det känns inte så lockande att prova igen.

Medlem

Välförtjänt pris!

Medlem

Kul med folk som sitter och säger "orkar inte testa igen" då det här spelet nu är ett av de bästa MMO spelen idag.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag gillade alltid spelet från start men hade ingen att spela med så jag la ned det. Men det är fortfarande det bästa MMO:t släppt till dagens datum enligt mig. PVP & stridssystemet är det jag tycker gör spelet så bra.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Kul med folk som sitter och säger "orkar inte testa igen" då det här spelet nu är ett av de bästa MMO spelen idag.

Deras förlust

Medlem

Skummt men kanon. Hur det bästa mmorpg spelet kan bli "mest förbättrade MMO-spelet 2009" när det redan sopade banan med alla andra fjortis mmo, de e mig en gåta. Men however de e gött. Vi lite äldre mmo spelare som uppskattar lite mer "äventyr" i våra MMORPG's tappade aldrig hoppet. Och det är än jobbigare att vänta på expansionen. "Rise of the godslayer" Jag ska skaffa mig en tiger mount
God fortsättning funcom och alla forumfolk...

Medlem

Jag spelar det just nu, är lvl 30 och jag tycker att det är det bästa mmorpg som jag har kört! Mestadels på grund av attack systemet...

Medlem

YES!! då ska jag nog fan prova igen XD


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Kanske skulle ha provat det.
Kostar bara 59:- på Webhallen.

Medlem

testade det blev riktigt imponerade av alla balancering i spelet mellan klasserna, det var väl det största och är mkt roligare och spela nu:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Dom senaste MMORPG spelen jag prövat/haft förhoppningar om har alla visat sig vara skräp, så suget för att prova ett som tidigare accepterats som ett dåligt MMO är inte det högsta.

Sedan har jag sedan ett bra tag tillbaka hyst en slags avsky gentemot mmorpg.com då jag ytterst sällan delar deras eller deras medlemmars uppfattning. Med andra ord tar jag vad dom säger med en nypa salt.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Dom senaste MMORPG spelen jag prövat/haft förhoppningar om har alla visat sig vara skräp, så suget för att prova ett som tidigare accepterats som ett dåligt MMO är inte det högsta.

Det här är inte bara ett mmo, det här är Conan. Testa.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Dom senaste MMORPG spelen jag prövat/haft förhoppningar om har alla visat sig vara skräp, så suget för att prova ett som tidigare accepterats som ett dåligt MMO är inte det högsta.

Om du är trött på combat systemet i t ex WoW (eller alla andra spel förutom AoC?) så borde du verkligen testa på AoC! Jag själv var trött på att bara klicka och vänta lixom. Men i AoC är det annorlunda. Du blir väldigt indragen i fighterna då du konstant måste göra combos för att få ner en fiende. Körde några group quest me min polare, och vi kom till sista bossen på en instance. Han var tank, jag var dps. Jävligt rolig boss!
Testa det bara, jag lovar. Det är inte som något annat mmo som du har kört!

Medlem

Conan är ju precis som wow och alla andra cookiecutter-mmos med den skillnaden att man måste trycka på tre knappar istället för en för att attackera.

Sen att det skulle vara vuxnare är ju som att säga att en splatterfilm är vuxen för det finns blodfontäner och bara bröst.

Medlem

Varit skitsugen på att börja igen länge nu, kanske är dags

Medlem

Kommer förmodligen inte börja spela igen. Har ett konto liggandes om någon känner för att pröva.

Medlem

Anarchy online var epic fail när det släpptes men efter ca ett år med tok fixning så var spelet brutalt kul spelade det ca 3-4år med 3år i rak fäljd

Så age of canon kan ju vara bättre, men jag undrar hur funcom nästa mmorpg kommer tas emot med tanke på att dom i princip har 2 misslyckade launcher bakom sig.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tog upp AoC nyligen men råkade betala för en månad mer än jag tänkt men hursomhelst, spelet är riktigt bra!

RiddarKatig: Man trycker inte på tre knappar samtidigt. Sen så kräver olika skills olika combos, en kan t.ex. kräva att man attackerar uppåt + till höger, medan en annan kräver att man attackerar åt höger och sen åt vänster.
Man måste ju även anpassa sig efter hur fienden blockerar, om den lägger allt defence åt höger så får man attackera åt ett annat håll då man gör mindre skada om man slår där fienden försvarar.
Till sist så är det mycket svårare som melee i AoC än i t.ex. WoW, lätt att missa combos om fienden springer runt osv.

Medlem

Läste att dom har gjort som WAR, alltså att man får spela gratis hur länge man vill men man kan inte bli mer än level 20

12
Skriv svar