Windows 7, vad fungerar?

Medlem
Windows 7, vad fungerar?

Tja har hittat Windows 7 RC på Microsofts hemsida.
Nu undrar jag om det är värt att installera.

XP är gammalt
Vista är segt
Men vilka spel och program funkar på Windows 7?
Funkar alla program/spel som funkar på XP & Vista ??


signatur

☻

Medlem

Har hitills bara haft problem med att få Splinter Cell Double Agent att funka under 7:an.. Lite ini haxande och nyare grafikkorts drivisar så funkar spelet som det ska sen


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Allt jag har provat har fungerat. Undantag är spel med punkbuster, det stödjs inte än.
Men annars rullar fanimej allt!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

The Longest Journey och drivrutiner till skrivaren. d: BF2 funkar fint för mig. Sen har haft problem att dualboota med XP. XP försvinner men finns kvar på hårddisken när jag reparera W7.

Medlem

Det mesta funkar som jag har testat utan problem, ska kolla hur det är med Adobe CS4 nu...

Inaktiv

allt funkar som det ska...klockrent

Medlem

CS4 funkar bra, men det är lite märkligt hur lång tid det tar att radera filer, det gillar jag inte... Lite för ofta händer små "hang-ups", inget allvarligt så, men ändå...

Medlem

tycker den är lite småbuggig med startmeny-fältet med vissa applikationer, men programmässigt så har jag inte haft några som helst problem med något.


signatur

thank you, come again

Medlem

Har precis installerat det verkar fungera fint!
Tack för tipsen.
Fortsätt gärna skriva på denna tråd. 8)


signatur

☻

Medlem

Jag funderar också på att installera det, jag har tröttnat på XP Media Center Edition...


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

XP Media Center är inte bra, kör vanlig XP Pro istället om möjligt...

Medlem
Skrivet av depthless:

XP Media Center är inte bra, kör vanlig XP Pro istället om möjligt...

Det kom med i ett datorpaket från Fujitsu Siemens och det verkade vara en bra tanke bakom. Utförandet gick dock inte hand i hand med tankarna.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

kör på win7 rc 7100 och har bara stött på 1problem (testat runt 20spel) och det är att diablo2 laggar ofantligt -_-

com specs
amd 920 quad-core 3.0
2x 260gt
4gb ram


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Någon som vet om Windows 7 finns på svenska än? Jag har precis för mig att jag läste nått om det här på FZ...


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

En bättre titel för tråden i dagsläget skulle vara "Vad funkar INTE i Windows 7?"


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Jag gillar att köra äldre spel emellanåt, som fungerar bra i xp men är svåra att få igång i Vista. Någon som testat om det är lättare eller svårare med windows 7?


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

Windows 7, vad fungerar?

- Windows Xp i Virtualbox!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Hur är det med moderkorts drivrutiner till Windows 7 64-bit? Har ett 2-år gammalt Gigabyte moderkort. Kommer det att funka vid en ny boot?
Tänkte Installera min RC också, är less på XP, vill komma åt DX10 och annat mys, mina 4gig ram typ!

Medlem

Har ordentliga problem med DirectX10-versionen av Assassin's Creed, men DX9 funkar utmärkt av någon konstig anledning. Annars är det mest gamla spel som inte vill fungera ordentligt, känns det som. Tänker framför allt på "Toxic waste" i AoE2 och allmänt konstig grafik i Worms World Party.

Heroes of Might and Magic 5 har liknande problem som AC1 i DX10 (bilden blir svart respektive vit, men ljudet fortsätter) I övrigt flyter det mesta på som väntat.

Medlem

""Toxic waste" i AoE2"

Ställ ner grafiken till 16bit i windows efter du har startat spelet så försvinner det.
Antagligen likadant för WWP.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar