Dragon Age-DLC försenat

Robot
Inaktiv
Dragon Age-DLC försenat

Fan nu blev den här dagen förstörd

Medlem

Väldigt tråkigt, känns som om BioWare måste styra upp hur de hanterar DLC till sina produkter.

Medlem

Tänk så underbart att också få vara upprörd över detta, jag måste nog skaffa spelet.

Skrivet av Geetcher:

Tänk så underbart att också få vara upprörd över detta, jag måste nog skaffa spelet.

Ja det finns inget roligare än att spy galla över spelproducenter när de klantar sig.


signatur
Inaktiv

Det dåliga är att de går ut samma dag det är tänkt att släppas och meddelar att det är försenat.

Inaktiv
Skrivet av Gigglebean:

Det dåliga är att de går ut samma dag det är tänkt att släppas och meddelar att det är försenat.

Ja, det är lite märkligt. Känns som att de borde haft det på känn en aning tidigare... såvida det nu inte rör sig om något akut "sista-sekunden-problem" -- men då tycker jag att de borde ha sagt det också.

Medlem

Just eftersom förseningen meddelas just idag så får man anta att det rör sig om något väldigt akut. Kanske har det gömt sig en riktig "showstopper"-bugg i DLCn som inte upptäcktes förräns precis vid släppet?

Iaf, bättre att det släpps senare än att det släpps och visar sig inte fungera. Jag hade iaf blivit mer irriterad på det sistnämnda.

Medlem

ming lee five dorrar sucky-sucky

aja, några dagar hit eller dit, sålänge det blir bra så.

Medlem

Å andra sidan fungerar deras DLC-service väldigt dåligt... Kan ju beror på det också.

Medlem
Skrivet av Wingu:

Å andra sidan fungerar deras DLC-service väldigt dåligt... Kan ju beror på det också.

Jaså? jag har inte hört några klagomål

Fick "blood dragon armour" och "the stone prisoner" när jag köpte det och köpte till "warden's keep" också utan problem

Medlem

Har allt DLC till Dragon Age, har fungerat felfritt?

BME
Medlem

Alla som läste "OSTBÅGAR" ist för Ostagar räcker upp en hand


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av Darkst@r:
Skrivet av Wingu:

Å andra sidan fungerar deras DLC-service väldigt dåligt... Kan ju beror på det också.

Jaså? jag har inte hört några klagomål

Fick "blood dragon armour" och "the stone prisoner" när jag köpte det och köpte till "warden's keep" också utan problem

Det är faktiskt en hel del som har problem med DLC, bland annat jag. Tror det har mest med Vista och Win7 att göra. Många får inte fram DLC alls och för mig personligen så måste jag öppna daupdater som administratör och ha det i bakgrunden, likaså själva spel-exe:t. Gör jag inte det så kan jag helt enkelt inte starta spelet, för att spelet tycker att jag inte är inloggad på mitt konto som jag laddat ner DLC med.

När jag ändå är igång tänkte jag också klanka ner på att spelet laddar otroligt segt efter ett tag, vilket gör att man måste starta om spelet för att det ska gå som normalt igen. Ibland kan det ta upp till flera minuter innan spelet laddar klart.

Medlem

Typiskt... någon som vet om man kommer kunna spela det där, trotts om man har "klarat" spelet redan? eller måste man som i mass effect ladda ett äldre save? tycker det är dumt att det är så... pallar inte spela igenom igen liksom

Medlem
Skrivet av Scream112:

Typiskt... någon som vet om man kommer kunna spela det där, trotts om man har "klarat" spelet redan? eller måste man som i mass effect ladda ett äldre save? tycker det är dumt att det är så... pallar inte spela igenom igen liksom

Har för mig att man kan ladda sin "slutsave" man får efter man klarat av kampanjen. Via den så kan man spela alla DLC-äventyr man lagt till, dock kan man inte spela resten av spelet som ju är låst då man har kommit så långt i storyn.

Medlem

Tänker vänta med denna DLC tills expansionen kommer i mars.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Darkst@r:
Skrivet av Wingu:

Å andra sidan fungerar deras DLC-service väldigt dåligt... Kan ju beror på det också.

Jaså? jag har inte hört några klagomål

Fick "blood dragon armour" och "the stone prisoner" när jag köpte det och köpte till "warden's keep" också utan problem

Det är faktiskt en hel del som har problem med DLC, bland annat jag. Tror det har mest med Vista och Win7 att göra. Många får inte fram DLC alls och för mig personligen så måste jag öppna daupdater som administratör och ha det i bakgrunden, likaså själva spel-exe:t. Gör jag inte det så kan jag helt enkelt inte starta spelet, för att spelet tycker att jag inte är inloggad på mitt konto som jag laddat ner DLC med.

Wingu hade ett liknande problem själv men de har faktiskt en bra supportsida och bra support generellt och det där felet har de ju ett svar på där tror jag.
Jag hade nämligen delvis det problemet när jag köpte ny disk och bara flyttade spelet utan att uppdatera mina regfiler så de blev rätt "path".

Hur som starta services.msc hitta Dragon Age service och se till att den startar så som den ska.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Scream112:

Typiskt... någon som vet om man kommer kunna spela det där, trotts om man har "klarat" spelet redan? eller måste man som i mass effect ladda ett äldre save? tycker det är dumt att det är så... pallar inte spela igenom igen liksom

Har för mig att man kan ladda sin "slutsave" man får efter man klarat av kampanjen. Via den så kan man spela alla DLC-äventyr man lagt till, dock kan man inte spela resten av spelet som ju är låst då man har kommit så långt i storyn.

Vänta, va? Får man slutsave? O_o

Medlem
Skrivet av Wingu:

Vänta, va? Får man slutsave? O_o

Japp, "post-campaign" save ska finnas i savegame-listan.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Gigglebean:

Det dåliga är att de går ut samma dag det är tänkt att släppas och meddelar att det är försenat.

Ja, det är lite märkligt. Känns som att de borde haft det på känn en aning tidigare... såvida det nu inte rör sig om något akut "sista-sekunden-problem" -- men då tycker jag att de borde ha sagt det också.

Skrivet av Chris Priestly (Community Manager på BioWare):

For people who were wondering what happened:

We found a last minute issue and had to delay Return to Ostagar to make sure we deliver the highest quality experience to you, our fans.

We will update once we have more information regarding the new date. We are working to get Return to Ostagar out to you as soon as possible.

Thanks for your patience.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar