MacOSX: Bootcamp och XP

Medlem
MacOSX: Bootcamp och XP

Sitter och försöker få igång en sablans Windows-partion med Bootcamp men jag får error varje gång jag försöker skapa en.

Något man måste göra med sin HD innan man kan partionera en windows partion?

Sliter snart av mig håret, har ett spelbegär som hetteduga just nu och finner inget vettigt till MacOS :\

Tack så mycket i förhand! :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Hej SeniiL!

Sist jag använde bootcamp, så skapade den allting själv. Det ända jag behövde göra var att installerara drivrutinerna som finns med på Leopard DVD:n man får med datorn. Svårare än så ska det inte vara.

Jag testade på min före-detta macbook 13" som hade os X leopard 10.5.7.

Apples hämsida brukar ha en hel del bra information angående deras program och sådant. Har du kollat där?

Lycka till!

Medlem

Har läst lite mer om detta och det är tydligen så att, vissa behöver formatera/defragmentera hårddisken innan det går att skapa en Windows partion. Har funkat för de som haft liknande error och problem.

Suttit och rensat datorn på allt skit och fipplat med backup-skivor hela dagen, snart ska det till att installera om OSX på en nyformaterad hårddisk. Så får vi se om jag får igång en Windows partition efter det.

Gud vad jag älskar krångel.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

På en del maccar så strular det om man gör xp partitionen större än 32gb.

På min går det utan problem, men kollegans gick inte alls, så han fick köra en 32gb partition.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

På en del maccar så strular det om man gör xp partitionen större än 32gb.

På min går det utan problem, men kollegans gick inte alls, så han fick köra en 32gb partition.

Kan det inte ha en del med rättigheter att göra då? Har för mig att någon av mina kompisar fixade det genom att använda disk utility och sen "verify+repaird permissions". Fast om du nu har formaterat hårddisken så är det ju ingen vits

Medlem

Har inte försökt att göra större än 32 gig, så felet ligger inte där...
Snart blir det formation! Tar ett jävla tag att bränna ett par år av bilder på skivor


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Har inte försökt att göra större än 32 gig, så felet ligger inte där...
Snart blir det formation! Tar ett jävla tag att bränna ett par år av bilder på skivor

Jag rekommenderar dig att skaffa en extern HD ;D du kan ju iofs använda dig av Time Machine om du formatterar utan att bränna bilderna till dvd/cd skivor.

Medlem
Skrivet av mixxx:
Skrivet av SeniiL:

Har inte försökt att göra större än 32 gig, så felet ligger inte där...
Snart blir det formation! Tar ett jävla tag att bränna ett par år av bilder på skivor

Jag rekommenderar dig att skaffa en extern HD ;D du kan ju iofs använda dig av Time Machine om du formatterar utan att bränna bilderna till dvd/cd skivor.

Jo, man skulle ta och köpa sig en extern... men men.. nu sitter man här med skivor jävligt kul med 2x också, haha, skitskivor!

Du kan ju inte använda timemachine om du inte har extern. Eller vad menar du?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Jo, man skulle ta och köpa sig en extern... men men.. nu sitter man här med skivor jävligt kul med 2x också, haha, skitskivor!

Du kan ju inte använda timemachine om du inte har extern. Eller vad menar du?

Nej det man man tyvärr inte, tänkte att du skulle skaffa dig en extern och använda Time Machine med den, skrev det lite rörigt

Hoppas det ordnar sig med BootCamp efter formateringen

Medlem

Tackar tackar för hjälpen!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

1
Skriv svar