Medal of Duty: Call of Honor

Medlem
Medal of Duty: Call of Honor

Glöm inte att man kan skjuta också ( klassiskt cod upplägg ) hahaha
Spelar roll om dem lånar av varandra.Kanske det kommer ett perfekt spel då så småningom.
jag som alltid lirar fotboll och hockey lir drömmer alltid om ett hopslag av FIFA/PES och NHLEA/NHL2K

Medlem

Får väl se vart det här tar vägen... börjar ge upp hoppet på båda serierna..

Medlem

Skärp dig tompa, Call of duty stal från Medal of honor i början. Ska vi börja gnälla på att forza 3 är en GRID kopia för den stal flashback idén också?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja, jävlar! Man kan absolut inte sprinta och attackera med kniv i fler spel än CoD. CoD var först med allt.

Medlem
Medlem

Som att följa flera karaktärer inte har varit en del av Medal of Honor?
(Tips: Medal of Honor: Allied Assault på engelska wikipedia)
Sedan så har vi ju sprint och knivattacker i Battlefield-spelen som är förlagda i mellanöstern?

Vi förstår att spelen är lika - men behöver ju inte peka på att allt är häpnadsväckande när det inte är det.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Redaktör

Ja, givetvis hämtar spel inspiration från varandra, men att utvecklarna är så öppna med det är ovanligt.


signatur
Medlem

nä det har var ju så låååågt.. allt för att få folk att tro att det är nåt call of duty kopia ? va lite mer orginella.

Medlem

Tompa goes aftonbladet

Medlem

Hoppas det här blir bra Visst, Medal of Honor är snäppet sämre än CoD i mina ögon, men jag tror på den här titeln

Bara Dice inte gör online delen för mycket CoD eller Battlefield


signatur

Game long and prosper

Medlem

tyckte det såg riktigt nice ut, och klart att spelskapare lånar mellan varandra, som till ex att filmer är baserade på bara 25 olika historier finns inte mer eller mindre, dom är bara gjorda på olika sätt

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Skärp dig tompa, Call of duty stal från Medal of honor i början. Ska vi börja gnälla på att forza 3 är en GRID kopia för den stal flashback idén också?

Med tanke på att dåvarande Infinity ward aka 2015(Dreamworks) skapade Medal of Honor Allied Assault så har ingen stulit något.

Medlem

Hoppas dock att detta blir bättre än CoD, iaf när det gäller att leverera singleplayerupplevelse.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

ser fram emot det här bara bra att det är likt cod då kan iallafall inte jag klaga.


signatur

ToMZoN

Medlem

Okej att man lånar nån feature som vilken programmerare som helst kunnat programmera in men lol att låna av namnet också

Medlem

Medal of honor airborne var ju en flopp trots att jag tyckte mp var riktigt skoj men buggigt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vem bryr som om det är likt, och det är inte så konstigt att det utspelar sig i Afgahnistan, det är ju faktiskt modernt krig. Det är som att jämföra Tekken med Dead or Alive.

Medlem

Sprinta och attackera med kniv är inte direkt CoD ide. Så man kan inte säga att MoH härmar CoD för det. Men ja ja, CoD var först med allt. Absolut allt!

Medlem

Då får vi väl hålla tummarna att de går ännu mer åt CoD-hållet och låter oss spela som en Taliban på flygplan. Det måste ju finnas något kontroversiellt.


signatur

+Werewolf-Legion+

Medlem
Skrivet av Tompa:

Ja, givetvis hämtar spel inspiration från varandra, men att utvecklarna är så öppna med det är ovanligt.

Hur menar du? Har utvecklarna sagt "and you are able to do this, like you can in the CoD-series"? I så fall kan jag hålla med dig, men det låter ju mer som någon som älskar CoD har sagt "haha, precis som CoD!". Men jag vet ju inte huvudartikeln, så det vore bra på vilket sätt det har kommit fram.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sprinta runt och attackera med kniv kunde man i FPS långt innan CoD. Skärp dig och förstå att CoD inte uppfann allt.

Medlem

Dom har ju inte snålat med copy+paste i alla fall. Ser dock rätt snyggt ut:)

Inaktiv

Tycker inte riktigt Medal of "Honor" serien har lyckats bra. Har alltid varit lite mer intresserad av COD spelen...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

omg man har vapen, precis som i COD också.

ska fan inte köpa, bara massa kopiering bara.

Medlem

ZZZzzzzööömn

Medlem
Skrivet av ace84:

Okej att man lånar nån feature som vilken programmerare som helst kunnat programmera in men lol att låna av namnet också

ARTIKELTITELN ÄR EGEN PÅHITTAD.

http://www.ea.com/games/medal-of-honor

Länken är självförklarande, de heter fortfarande Medal of Honor.

Jag tycker fortfarande att de är lustigt att man tar genredefinierande egenskaper och tycker att ena spelet snor från det andra. Finns det något krigsspel realistiskt eller inte(BF2 vs OF), som saknar sprintfunktion eller möjligheten till närstridsvapen?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

"Sensations journalistik" säljer...
Spelet kommer inte heta "Medal of Duty: Call of Honor", för er som tror att titeln på artikeln speglar det kommande spelets namn...

*oops* läste först nu att det senaste inlägget sa samma sak...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Det är väl bara bra om de använder idéer från andra, det gagnar ju bara köparna, dvs oss. Förövrigt är det ju så i alla branscher. Det leder till ökat utveckling, vilket är bra.

Hur kul tror ni spel skulle vara om alla stirrade blint på sitt eget spel och vägrade ta in influenser från alla. Då skulle alla spel vara skit. Det spel som lyckas ta in alla bra delar från andra spel och sätta ihop till en bra blandning är det spel som vi i slutändan väljer. Oavsett vad det heter. Ja, inte alla, det finns ju alltid bakåtsträvare.

Medlem

sluta aldrig med era flamebaits FZ;)


signatur

Where are we runnin'?

12
Skriv svar