Dual boot med Windows 7 RC och XP

Inaktiv
Dual boot med Windows 7 RC och XP

Hej,

Jag använder dubbla operativsystem, Windows 7 och XP. Som det är nu bootar Windows 7 RC först men jag skulle vilja ändra så att XP startar automatiskt istället, hur gör jag detta?

Medlem

Om du har dem installerade på olika partitioner på en hårddisk, eller på separata diskar, så kan du ändra boot-ordningen i BIOS.

Du borde få upp en lista när du startar datorn där du får välja vilket du vill starta också.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Inaktiv

Jag får upp listan som du nämnde men jag vet bara inte hur jag ställer in så att XP automatiskt blir det som startar först. Ska fortsätta kika i BIOS.

Tack för hjälpen!

Medlem

Sök i hjälpen ("Help and Support") för Win7 via startmenyn på boot.ini så får du upp en lista med hjälpartiklar. Den översta heter "What happened to the boot.ini file?" Klicka på den och följ instruktionerna.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Jag får upp listan som du nämnde men jag vet bara inte hur jag ställer in så att XP automatiskt blir det som startar först.

Alltså, den enheten som Windows XP är installerat på ska stå överst av hårddiskarna i listan, diskettenhet och CD-enhet är överst som standard och det bör de vara.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Nu har ni krånglat till det för mycket, ta upp en kör ruta och skriv msconfig sen på fliken systemstart sen anger du xp som standard


signatur
1
Skriv svar