Medal of Duty: Call of Honor

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av ace84:

Okej att man lånar nån feature som vilken programmerare som helst kunnat programmera in men lol att låna av namnet också

ARTIKELTITELN ÄR EGEN PÅHITTAD.

http://www.ea.com/games/medal-of-honor

Länken är självförklarande, de heter fortfarande Medal of Honor.

Jag tycker fortfarande att de är lustigt att man tar genredefinierande egenskaper och tycker att ena spelet snor från det andra. Finns det något krigsspel realistiskt eller inte(BF2 vs OF), som saknar sprintfunktion eller möjligheten till närstridsvapen?

Klart den är påhittad, vad annars skulle den vara?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

vet amn om det är OEF eler en påhittad kampanj i spelet?

Medlem

Jag är mycket förhopningsfull iaf. Har saknat Medal of Honor serien sedan den första kom för många år sedan. Skall bli kul och se vad EA sätter ihop med utvecklarna för att slå COD på fingrarna.

Älskade Airborne singleplayer men MP sög verkligen.

Medlem

UAV
Airstrikes
Helikoptrar
Supply Drops
strid i moderna mellan-östern miljö
mm.

vill minnas att ett populärt spel från 2005 hade allt det... minns inte riktigt, någon som kan hjälpa mig? sålde ett par miljoner... ett av det årets bästa spel. svenska utvecklare?

det må hända att MoH lånar friskt från CoD, men det betyder inte a CoD är särskilt originellt att börja med

Medlem

Öh, ingenstans står det att man är i Afganistan på MW. Man är bara i mellan östern. Det är endast i MW2 som man är Afganistan.

Inaktiv

Dom kan ta så mycket dom vill från varandra, det enda som jag bryr mig om är att få bra spel!

Medlem

måste erkänna jag har skoj med public multiplayer i cod mw2. dock har cod sedan länge slutat vara bra när det kommer till tävlings-inriktat spel, så kallade "klan-matcher", esport osv...

där hoppas jag bra mycket mer, eller jag TROR bra mycket mer på DICE och Battlefield. mhm!

Medlem

Spelar i min mening inte stor roll varifrån alla upplägg och idéer kommer, bara det är bra idéer som funkar bra tillsammans och skapar ett bra spel.

Har inte jättehöga förväntningar på just single player, men jag tror inte jag kommer bli besviken på multiplayer-delen, DICE har aldrig gjort mig besviken förut. De vet vad de sysslar med.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Bra nyhet, dock så såg jag denna video på YouTube för ett 2 veckor sedan

Medlem

Var ju inte trailern som var nyheten.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

seriöst alla verkar ju tro att cod var det första fps spelet som kom ut.....

JB
Medlem

Utvecklarna av Medal of Honor 1 osv är samma killar som gjorde Call of Duty.

Dock nu är det inte alls samma killar längre, oavsätt namn på spelstudion.

Inaktiv

Det finns jäkligt mycket "honor" i Afganistan kriget. Cool guys! Skjuta civila är bara för ballt.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Call of duty och medal of honor var ju nästan samma spel i början. ungefär hälften utav killarna som jobbade på första cod hade jobbat med moh aa

Medlem

haha, detta är ju så kul.

FZ rapporterarade innan om MoH som utspelar sig i nutid med en skäggfarbror på bild i modern utstyrsel.
Forumfolket spammar hela tråden med att de rippar CoD...

FZ rapporterar om att nya MoH är likt CoD.
Forumfolket spammar tråden med att FZ goes Aftonbladet och försöker bevisa vem som sprang och knivade först...

Känns som att det inte spelar någon roll.. forumfolket klagar alltid


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det finns jäkligt mycket "honor" i Afganistan kriget. Cool guys! Skjuta civila är bara för ballt.

ööööh, troll? Inte någon tror väl att civila är primära mål i kriget i Afghanistan.
Eller du kanske tror svenska militären är där för att skjuta sönder ett par skolor?

Medlem

MEDAL OF CALL: HONOR OF DUTY

Medlem

Det var faktiskt MoH serien som kom först. Så ska man va petig så är det CoD som är kopian.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

DETTA ÄR INTE CALL OF DUTY. FATTA SKRIBENT!!!!!!!!!
alla härmar alla och vissa göra det bättre eller sämre.. egenligt mig är medal of honor mycket bättre är cod..

Medlem

Infinity lånade ju från dice med Battlefield 2 med mellanöstern och moderna vapen och liknande saker. Grafiken på MoH trailern såg jävligt fet ut iaf. Med dedikerade så slår det nog MW2. Är det nån som kan säga vad MW2 fick för betyg i pcgamer(missade den tidningen ). Personligen tycker jag att det är en stark sjua.

P.S. CoD började ju som en ripoff av MoH:AA sååå...

Medlem

Fan ser ju ut att kunna bli riktigt bra!
CoD MW2 var ju en pissig konsollvariant, tom grafiken på högsta var bättre i MW än MW2, för att inte tala om fps:en. MW hade allt; kulspruta från helikopter, AC-130 med UV, sniperuppdrag m.m. Medans MW2 bara hade en fattig konsoll-kopia av MW med nya banor och kortare livslängd.

Nej, blir till att hoppas på detta, men mp lär inte tilltala mig som ser med avsky på CoD4-MP, Bad Copany 2 m.m. Bara en kombinerad "vem kan springa och hoppa snabbast" contest med vapen som acessoar....

Medlem
Skrivet av Juel91:

Infinity lånade ju från dice med Battlefield 2 med mellanöstern och moderna vapen och liknande saker. Grafiken på MoH trailern såg jävligt fet ut iaf. Med dedikerade så slår det nog MW2. Är det nån som kan säga vad MW2 fick för betyg i pcgamer(missade den tidningen ). Personligen tycker jag att det är en stark sjua.

P.S. CoD började ju som en ripoff av MoH:AA sååå...

Betyget i PCGamer var 83% tror jag.


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

Medal of honor rising sun var ju skitskoj! Hoppas detta oxå blir det

Medlem

Jag håller med en föregående talare, det är bara bra att vi får se samma tema av spelet i och med att det är vi konsumenter som måhända får uppleva ännu bättre spelupplevelse. Om nu EA-snubben vill göra ett sånt bra spel av det kan vi väl inte göra annat än att tacka honom för det och spela det sen.

Dessutom, precis som många andra påpekar, är knappast Modern Warfare först med allting.
Däremot tycker jag att Modern Warfare gör upplevelsen mer dramatisk med sin handling och sättet att framföra den på. Detta är nog vad som gör Modern Warfare till en bra spelserie. Kan Medal of Honor-spelet klå det, eller åtminstone komma upp i samma nivå, är jag evigt tacksam för sånt gillar jag skarpt.

Men ja, Tomas kanske borde se över inlägget igen och rätta sig efter vad majoriteten av läsarna tycker. Det är väl ändå vi som gör att spelsidan överlever? Även om det kanske var menat som flamebait ger det er knappast någon journalistisk trovärdighet. Ni har vuxit till en såpass stor spelsite att ni ska kunna skriva en vettig nyhet utan att föra in personliga åsikter i dem.

Medlem

Vad man har taget i från MW2

Inaktiv

Jäkla följajohnare, blir så less på allt!
Varför kan de inte göra något annorlunda? Då menar jag allihop: Battlefield, Tôrsk1&2, Medal of Honor, Flashpoint mm... Ge oss något nytt!
Ingen mer alternativ snar framtid/nutid som är fylld med glamorös amerikansk anda.
Jag vill ha ett mörkt jävla helvete där man ålar runt i lera blandad med sina kamraters inälvor och tänder. Ett seriöst första världskriget FPS skulle vara något. Där multiplayer spel övergår till knäckande uthållighets rundor i skyttegravarna och du bara har ett liv, är du död så är du död.

Medlem

Spelar det någon roll om spelen är lika varandra? CoD: MW2 lämnade mycket att önska, kanske kan MoH göra det bättre?


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Owe
Medlem

Fan vad coolt!
Har försökt att gilla COD mw spelen men man får ju hjärtklappning av det pga allt stressande och dampande o blir tvungen att lämna spelandet 1 gång i timmen o andas.
Hoppas verkligen det är som cod mw fast att man som i tidigare moh spel kan knalla omkring lite i sin egen takt.

12
Skriv svar