MAG-betan släppt

Robot
Medlem
MAG-betan släppt

Önskade detta kunde komma till 360n.
Lägg gärna synpunkter hur betan är ni som testar den.

Medlem

:O... Måste testas när jag kommer hem ikväll

Medlem

det ser ju så jävla stelt ut

Medlem
Skrivet av zauii89:

det ser ju så jävla stelt ut

Det är ganska stelt, men det är grym action, iaf på stängda betan

Medlem

MMOFPS med gamepad? nej tack.

Medlem

De är ju riktigt jäkla kul iaf

Medlem

själva skjutande ser så jävla stelt och tråkigt ut

Medlem

Får bli att pröva när jag kommer hem från jobbet


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Vore fint med pc och 360 version också


signatur

Game long and prosper

Medlem

haha får ju bf2 64pers att framstå som ingenting, 256 är ju verkligen galet mycket.. hur lyckas dom??

Medlem

Detta var galet kul! O jag som tänkte sätta mig o spela Darksiders.. Nää,..All cred till grabbarna som gjort detta. Vilken krigs känsla. Ett måste när det kommer ut.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha får ju bf2 64pers att framstå som ingenting, 256 är ju verkligen galet mycket.. hur lyckas dom??

Sen är frågan om man vill ha 256 spelare, jag menar kvantitet är inte lika med kvalite.. fy fan för 256 lirare i bf , nej tack.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SWEBarb:

haha får ju bf2 64pers att framstå som ingenting, 256 är ju verkligen galet mycket.. hur lyckas dom??

Sen är frågan om man vill ha 256 spelare, jag menar kvantitet är inte lika med kvalite.. fy fan för 256 lirare i bf , nej tack.

Nej det funkar ju inte !!!!!!!!

Banorna är ju en aning större också... Kan folk försöka skaffa sig en uppfattning innan de postar en kommentar

Medlem

bra anledning att damma av ps3an tills FFXIII kommer

Inaktiv
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SWEBarb:

haha får ju bf2 64pers att framstå som ingenting, 256 är ju verkligen galet mycket.. hur lyckas dom??

Sen är frågan om man vill ha 256 spelare, jag menar kvantitet är inte lika med kvalite.. fy fan för 256 lirare i bf , nej tack.

Nej det funkar ju inte !!!!!!!!

Banorna är ju en aning större också... Kan folk försöka skaffa sig en uppfattning innan de postar en kommentar

Testade betan innan det blev public. OMG så tråkigt och stelt det var. Lyckligtvis hade jag Bad Company 2 betan

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

haha får ju bf2 64pers att framstå som ingenting, 256 är ju verkligen galet mycket.. hur lyckas dom??

Det är så att dom delar upp banan i 5 delar och sen delar den upp spelarna på varsin del av banan.
Då gäller det att så många av ett lag vinner på delarna så tar dom över och defendar.

Så alla 256 spelarna möts inte på samma del av slagfältet utan det är bara 50 spelar.

Medlem

episkt


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Testade stängda betan. Det var inget för mig.

Medlem

nog för att det är kul att dom har klämt in så mycket folk... men det var riktigt tråkigt imo.


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

MAG är ett spel som växer ju mer man levlar och uppgraderar sina vapen. MAG bygger väldigt mycket på teamwork och man bör spela koordinerat med fler personer. Gå in på mags forum och gå med i en grupp så ska ni se att det blir mycket roligare. Eller bara prata med folk i spelet så ska ni se att ni blir invitade och så blir spelet helt plötsligt mycket roligare. Ni kan inte bara ge spelet några minuters spelande utan se till att levla upp och spela med folk så ska ni se att det blir bättre. Spring inte bara på utan tänk lite taktiskt. Inget rambo spel ala cod.

Spelet är också betydligt mer skill baserat än cod då det är ingen autoaim i spelet och det kanske får vissa att gråta blod.

Om man följer de objectices som ges ut (a eller b blinkar till exempel så ska du dit) så får du bonus poäng som du sedan kan använda i barracks för att levla upp din karaktär.

Sedan lite tips som man bör läsa:

- Can't call in air support? Take out the AA batteries.
- Vehicles getting pounded? Take out the artillery banks.
- Bunkers really protecting the breach walls that you can't get through efficiently? Take out the bunkers and push the enemy's spawn back.

The only thing that "may" confuse people is the chain of command system, and even that is learned quickly.

Att sedan FZ väljer att ha en poll om spelet då det är i beta form och inte erbjuder alla banor spelsätt samt tweaks är bara löjligt.

Visst, spelet är inte perfekt men det är betydligt bättre än vad många säger bara man ger spelet tid och fördjupar sig i teamwork.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Att så många har röstat på 1 i betyg på betan är konstigt för jag tycker det är fantastiskt roligt och förvånad över hur snyggt spelet är för att vara ett MMO spel. Man hör hela tiden dumma grejer som "Fysiken är sämre än på Bad Company därför suger det" undra varför också ljus huvuden spelet är ett otroligt rent tekniskt att de har lyckats fått det att fungera som det gör.

Ska också nämna att det knappt laggar något alls.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

den har funnits på de americanska PSN jättelänge.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

håller me joavels men de e ändå rätt så kul. bra vapeneffekter bra vapen och uppdateringar på vapen men det är en beta så det blir nog bättre sen (=

Inaktiv

håller me joavels men de e ändå rätt så kul. bra vapeneffekter bra vapen och uppdateringar på vapen men det är en beta så det blir nog bättre sen (=

Medlem

Hur kul och beroedeframkallande som hellst. Gillade MAG betan bättre än BC2 betan varför vet jag inte då jag var hellt sjukt beroende av BC1 när den kom. Dock så älskade jag singleplayer på BC1 och gör det fortfarande. Blir iaf givet köp till BC2 och MAG.

PS.
Kunde inte ha sagt det bättre än redmac post ovan. Bra skrivet.

Medlem

Hur många av de som röstat har egentligen ens spelat MAG. Att ge spelet en etta är ju bara skamligt.

Inaktiv

Jag blev mycket imponerad, trodde detta skulle suga men det gör det ej. Riktigt nice och kul.
Dock inget för er som älskar det sjukt överskattade CoD4/MW2/BF multiplayer där det bara är att springa och skjuta utan någon stratergi eller teamwork alls.

För er som tycker om mer strategisk FPS som kräver teamwork Arma2-ish rekommenderas detta starkt.

Medlem

Jag gav en etta efter att ha spelat ett par timmar, inget speciellt emot just det här spelet dock, har hittils inte spelat ett FPS på konsol jag gillat alls.
FPS spelar jag på datorn, på PS3/360 föredrar jag ett annat tempo helt enkelt.

Medlem

Lätt köp! var roligare än man kunde tro

12
Skriv svar