Bränna ut Win7RC?

Medlem
Bränna ut Win7RC?

det är så att jag har tagit på mig att bygga en ny dator till Mor och Far, jag har plockat delar på komplett.se. valde dock bort operativsystem för att spara pengar då de hade en stram budget. tänkte som så att det är inte lönt att köpa vista nu när win7 är i krokarna. planen är att jag ska installera Win7RC på datorn och använda det tills 7an släpps på marknaden.

var inne på microsfts hemsida och laddade ner win7RC 64-bit, två timmar senare låg det på hårddisken. fast nu lyckas jag inte bränna ner det på skiva vilket är ett måste om jag ska kunna installera det på Mors dator.

går det överhuvudtaget att installera på en annan dator än den man laddar ner Win7RC på? vilka program ska man använda för att bränna ner?
jag har använt mig av Record Now! (något som följde med datorn) och PowerISO för att bränna. programmet jobbar och brännaren snurra men när det är klart så hittar man inget på skivan, säger bara "stoppa in en skiva i enhet *" (*- enhet G och F, jag har provat båda)

någon som vet hur man gör?
tacksam för hjälp
Marcus

Medlem

Ja har gjort exakt likadant som du har gjort , ja använde "ImgBurn" googla på det, då var det bara att stoppa en en TOM DVDR skiva och klicka på win7RC ISO filen så börjar han att bränna ut...

Lycka till!


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

1
Skriv svar