Half-Life 2 spelat med Natal?

Robot
Medlem
Half-Life 2 spelat med Natal?

Ser ut att vara roligt i typ 1 timme. Sen kommer man önska att man hade ett tangentbord.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

damn verkar hur bra som helst..hade varit bättre med en snabbare kamera..jävligt dåligt fps på själva klippet

Medlem

Natal + FPS = Funkar inte

Medlem

hur går man frammåt då? hur skjuter man? står man o viftar med handen mot skrämen isf? nejtack. rally kan nog va kul
ser dock lite fejk ut imo. väntar på mer info!

Medlem

killen verkar ha svårt för att hålla bilden still och agera med spelet samtidigt om man kollar vid 00:40. ser väldigt rörigt ut, men jaja det är inte en färdigställd produkt än.

Medlem
Medlem

Ser inte ut att vara kul i längden. Kan tänka mig att det kommer många frustrerande moment.

Medlem

Skulle vara grymmare med Dead Space O_O


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem

ser ut som han styr med höger hand och interagerar med vänster.

Medlem

Det blir helt epic på FPS spel tror jag, alla ni som är så tråkigt och tror allt ska floppa ge det lite tid. Det är trots allt deras jobb att hitta på saker som funkar, som vi dessutom ska gilla.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Hade vart kul att se hur det funkar att skjuta.

Medlem

nån mer än jag som kom att tänka på filmen shooter när jag såg detta?

Medlem

Är ju på rätt väg i alla fall, dock väldigt långt kvar tills man kan spela shooter lir ordentligt.

Medlem

Tycker det verkar sjuukt ballt faktiskt. Man ser ju egentligen inget om hur det ska funka, hoppas de får fram en bra lösning!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

... kanske fungerar men tror man blir rätt trött på det. Den här videon gjorde inget för att övertyga mig att detta skulle fungera väl till FPS. Ser fram emot "Conductor Hero" dock.

Skrivet av J0hAnN48:

nån mer än jag som kom att tänka på filmen shooter när jag såg detta?

Shooter? Den filmen hade ju inget med det här att göra... eller? Du kanske menar Gamer?

Medlem

Själva tekniken finns redan på pc, såg för ett tag sedan när någon demonstrerade detta. Hur det funkar i praktiken att spela ett spel som Half Life 2 däremot är en annan femma. Jag har svårt att se hur de ska lösa själva styrningen, det ska bli intressant att följa detta.

Medlem

Ser ju inte så där jätte kul ut att spela sådär. Fail.

Medlem

Låg FPS, dålig kvalité och inget ljud. Det skriker fake om filmen.

Medlem

Tror säkert det kan fungera som styrning i FPS. Och liksom alla andra nya kontroller så krävs det säkert lite träning innan man blir bra på det... Men kommer Natal ge lika bra precision som med mus? Inte särskilt troligt. Kamerans upplösning och algorithmerna som tolkar bilderna och gesterna sätter begränsningar för hur bra precision man kan få. Sedan undrar jag lite också hur pass lång fördröjning man får mellan en gest och en reaktion på skärmen. Kasta färg på en duk går väl an, men att spela ett snabbt bilspel eller FPS ställer helt andra krav.

Men jag tänker inte döma ut det innan jag testat det. Det är ju väldigt intressant hur som helst.

Medlem

Skulle nog inte vilja köra en FPS med Natal. Om det nu är riktig gameplay (med Natal). Kan ju vara fake, eller var det ifrån Microsoft?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Skulle nog inte vilja köra en FPS med Natal. Om det nu är riktig gameplay (med Natal). Kan ju vara fake, eller var det ifrån Microsoft?

Verkar som det än så länge är en obekräftad tech demo. Jag har som jag skrev ovan sett någon använda liknande teknik som Natal så det kan mycket väl vara den teknologin som visas och inte Microsofts...

Medlem

Och hur jävla länge måste man vänta på HL2 Episode 3? Måste ju vara mer än 1 år sen Episode 2 släpptes? Öka Valve!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

stånd@dirr


signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Medlem

e source keklätt att göra skumma kontroller till eller, kommer ihåg när dom fixade wii-moten till hl2 ><


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Inaktiv

Det där såg bara obekvämt och ineffektivt ut.

1
Skriv svar