Robot
Bayonetta

Än är undrens tid inte förbi. Inte nog med att Bayonetta lyckas förbluffa oss fullständigt med sina bisarra infall, sin avantgarde-estetik och sin oberäkneliga speldesign - det sopar mattan med sina konkurrenter av bara farten.

#call-of-duty-modern-warfare-2


Medlem
Bayonetta - recensionen

Låter riktigt lockande, men har hört att Playstation 3 versionen är väldigt mycket värre att kolla på än X360 versionen? Dvs att grafiken är sneppet värre? Stämmer detta?

Medlem

Jo PS3 versionen ska vara ett riktigt stort skämt. Bara att kolla på GT comparision mellan PS3/360 och skratta, iofs var detta bara demon men har svårt att tro att slutprodukten ska vara mycket bättre optimerad.

Medlem

körde demot och jag vart inte imponerad, en "devil may cry"- wannabe!

So Devil might cry, if he plays this game!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Detta var mycket oväntat, inte brytt mig om detta lir då det verkar vara ett Devil May Cry i kvinnlig spandex. Och Devil May Cry var bra till PS2, resten är bajs.

Medlem

Låter mest som en fanboy recension.
Spelet är långt ifrån 5/5, nä av demon att döma så skulle det max få 2/5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har alltid undrat hur detta spel skulle bli:)

Medlem

måste kanske testa detta spel, de är ju ganska snyggt ändå. plus att det har mycket färger, vilket jag gillar skarpt. och många combos.

säger som Locktail, för mig var de också sjukt oväntat, trodde detta skulle floppa totalt. trodde det skulle bli som en stel version av typ devil may cry. jag hade visst fel...

Medlem

Tack FZ för att vi slapp se och höra massa moraltjaffs om stora bröst och istället skrev vad spelet handlar om!

Flakmonkey

Spelet har ju fått otroligt bra betyg över hela världen och det har tagits emot minst lika väl av de som gillar genren. Så helt oväntat kan det väl inte komma?

Tror nog att det är extremt nischat till en viss typ av gamers så är du en av dem som tror att spel som det här, ninja gaiden och DMC bara handlar om att trycka så mycket man kan på knapparna så är det nog lika bra att aldrig ens ge det en chans

Medlem

Prövade demot men är inte 100% övertugad, skall de i ett senare skede.
En sak som störde mig otroligt mycket var den otroligt irriterande musiken, hur i hel...e kan man ha sådana musik stycken när det sparkar, skjuts och slåss?


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Devil May Cry > Bayonetta, alla sekunder, minuter, timmar, dagar, veckor och månader varje år.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Förmodligen utvecklades det först för xbox och konverterades sedan till PS3.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

BME
Medlem

Alltså, jag har upptäckt att jag inte orkar läsa recensioner på internet längre, det är video eller ingenting, vad hände med FZs video-satsning? Fanns det inte en Penumbra-recension på video back in the days? Tidningsrecensioner är en sak, men eftersom internet till skillnad från radio, tidningar och TV lämpar sig för både text, ljud och rörliga bilder så känns det onödigt att begränsa sig till bara text och stillbilder.

En annan sak FZ bör se över är också dessa länkar. Klickar jag på en artikel på splashsidan om en trailer eller tävling så vill jag inte komma till en sida som beskriver sidan jag ville komma till, jag vill att när jag trycker på en länk till en trailer så ska trailern börja spelas. verkan och effekt.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

sluta gnäll på att det är en DMC klon, det är för fan samma gubbe som har gjort DMC som har gjort detta spel!

och även hans omdöme, någon mer som har spelat det än recensenten själv? och demot räknas inte... kanske bättre än vad ni tror, men man har ju spelat hela spelet efter ett litet demo och ett par filmer på GT...

Medlem

Alltså - GOTY? Vilket skämt. Att ens nästan sägs så att det KANSKE blir det.

Nae, skräp.

Kul att 360 versionenr så mycket snyggare

Medlem

Känner spontant att hade inte spelet haft en så löjlig huvudkaraktär, hade jag känt "YEAH GONNA PLAY THIS MOFO", men nu känns det mest "meh" ...

Medlem
Skrivet av Locktail:

Detta var mycket oväntat, inte brytt mig om detta lir då det verkar vara ett Devil May Cry i kvinnlig spandex. Och Devil May Cry var bra till PS2, resten är bajs.

Har du läst recensionen? Det står ju klart och tydligt där att man kan tro att det inte är mer än en DMC-klon vid första anblick men att det snabbt växer till någonting mycket mer.

Medlem

Spelade ett par timmar.

Snygga, snabba, svindlande, slafsiga, självironiserande strider gjorde att jag trots min inledande skepsis fick kapitulera totalt.

Så sluta jämföra med andra spel i genren och se förbi det första intrycket. Spelet är ett unikum.

Medlem

360 versionen verkar få full pott överallt, vill verkligen spela spelet.

Synd bara att PS3 version är märkbart sämre om man glor på videoklipp, visst, PS3 versionen är fortfarande spelbar men har mindre texturer och lägre framerate än 360, vilket känns lite trist.

Medlem

Redan förhandsbokat


signatur

Rawr

Medlem

Testade demon nu innan jag läste recensionen. Främst för att jag såg att den dykt upp. En femma?! Ja, kanske. Jag gick ifrån 'Va fan..' till 'Slut?!' Men jag ska nog allt med detta, liksom Assassin's Creed, vänta till det går ned lite i pris, tror jag.
Precis som Dante's Inferno gör det här spelet något väldigt snarlikt något annat väletablerat spel, men som har varit exklusivt till en viss plattform. Nu blir receptet tillgängliggjort för en bredare publik som, likt mig, inte vågat på att införskaffa Playstation. Det är inte något att fnysa åt ändå. I var fall, bevisligen, inte åt Bayonettas håll.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

BME
Medlem

även om 360-versionen fått bättre betyg överallt så tycker jag att DS3:an lämpar sig bättre för buttonmashingspel. Fick sjukt ont i fingrarna av Dynasty Warriors Gundam till 360, fick sätta plåster på några av dem för att kunna fortsätta, DS3:ans mer platta knappar är skönare för denna sorts spel


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Låter mest som en fanboy recension.
Spelet är långt ifrån 5/5, nä av demon att döma så skulle det max få 2/5.

mm, du verkar verkligen vara en att bedömma efter att ha provat demot enbart.

Jag har lirat DMC och Ninja Gaiden men Bayonetta är MKT bättre än båda dom serierna! Tyckte också första banan var sådär men sen blir det världens åktur man dras med på. Skithäftiga vapen o fiender samt massa combos (mer än i dmc o ninja gaiden) att bemästra.

Polarna (och vissa är riktiga DMC-fans) älskar också Bayonetta. Årets överraskning och läs fler rescensioner om ni tvekar för det verkar få full pott överallt. Gamereactor gav det t,ex 9/10 ,,

Skrivet av toast:

körde demot och jag vart inte imponerad, en "devil may cry"- wannabe!

So Devil might cry, if he plays this game!

Wannabe? Har du inte tänkt på att det är samma person som har designat båda spelen? Läs lite innan du skriver

Medlem

Det är nästan så många 5or nu att det blir tråkigt

Inte för att spelen är dåliga eller att ni är för snälla, det känns bara inte så speciellt längre.

Medlem

Så sjukt irriterande karaktärer och "grafik". Trött trött trött.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Låter mest som en fanboy recension.
Spelet är långt ifrån 5/5, nä av demon att döma så skulle det max få 2/5.

Synd då att alla recensenter som typ provar spelet är då fanboys med tanke på spelets universella hyllning som nog det bästa action spel som har gjorts.

Skrivet av toast:

körde demot och jag vart inte imponerad, en "devil may cry"- wannabe!

So Devil might cry, if he plays this game!

Hideki Kamiya säger dig ingenting? Förstod det, det är mannen bakom Devil May Cry, samma man som har gjort Bayonetta. Han har full rätt att göra ett liknande spel och förbättra receptet till det oändliga om han vill.

Det här spelet är ett förstadags köp för mig.
Många verkar vara förvirrade av dess estetik, vilket är ett välkommet tillskott i allt detta gråskaliga realism rus vi har haft.
En kvinnlig huvudkaraktär,med attityd och personlighet tillskillnad från Lara Croft bimbo typen, är välkommen i min bok. Det här är en kvinna som är sexig, självsäker, underhållande och kommer samtidigt spöa skiten ur dig med stil. Visst, hon är sexualiserad som inihelvete, men tillskillnad från andra kvinnor i spel är hon inte generad över det, hon är inte urdumt ovetandes att vara sexig, hon tar detta och utnyttjar det fullt ut. Jag tar Bayonetta framför vilken annan kvinna jag har sett i spel (ja, tillochmed Alyx).
Spelet har ett utmärkt stridssystem som verkligen sätter prov på DIG och bara DIG, misslyckas du var det DITT fel inte spelets. Och jag säger inte detta utan erfarenhet, jag är stort fan av Devil May Cry och Ninja Gaiden spelen också, men Bayonetta är det som har glänst och känts bäst av alla.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Spelet har ju fått otroligt bra betyg över hela världen och det har tagits emot minst lika väl av de som gillar genren. Så helt oväntat kan det väl inte komma?

Tror nog att det är extremt nischat till en viss typ av gamers så är du en av dem som tror att spel som det här, ninja gaiden och DMC bara handlar om att trycka så mycket man kan på knapparna så är det nog lika bra att aldrig ens ge det en chans

Är inte så konstigt då FZ läsare har dissat spelet sedan första sekund. Men insnöade människor har sällan lika roligt som de som öppnar upp sinnet och åtminstone testar! ;D

Medlem

Jag har kört igenom den asiatiska ps3 versionen. Grafiken är ju snygg vad mig anbelangar ser inte den stora skillnaden mellan xbox360 som alla andra verkar göra, och ja jag har sett jämförelsen på gametrailers.
Anyways spelet är helt okej men ps3 versionen lider av långa laddningstider, just när du ska ladda en bana tar det en 20-40 sekunder. När du ska ta upp ett item så ska det laddas fram i dryga 5 sekunder, när du ska gå in i menyn från spelet ska det laddas etc etc, tyvärr förstör det här spelupplevelsen en hel del, just för mig i alla fall. Jag har personligen inte spelat xbox360 men den ska ju inte ha dessa problem vad jag har hört . Sega meddelade för någon månad sen att Spelet kommer få en patch som kommer minska ner laddningstiderna så det är ju bara att vänta och se .

123
Skriv svar