Hjälp mig minnas programmet.

Inaktiv
Hjälp mig minnas programmet.

För en tid sedan på en gammal dator använde jag ett litet program för att köra spel som datorn egentligen inte klarade av att spela. Nu behöver jag det programmet igen för ArmA 2. Även då vi har mycket bättre dator nu och ArmA 2 går på Very Low så vill jag ändå förbättra spelprestandan. Jag har då letat efter detta program i en evighet och jag hittar det inte.

För att beskriva programmet jag använde (gratisprogram om jag minns rätt) så startade man det, då fick man upp ett fönster, den nedre halvan var massa rutor du kunde kryssa i för att tvinga spelet till vissa saker och den övre halvan var andra inställningar. Jag minns inga av de inställningar man kunde använda, bara att det stod "Force Windowed Mode" på en. När du hade gjort dina inställningar för spelet så skapade det en .bat-fil, en sådan som startar ett litet svart fönster. Man startade sedan programmet via den filen.

Spel som inte tidigare ens velat starta gick det nu att få bra flyt i. Den utnyttjade kraft från andra ställen på datorn för att simulera vissa komponenter o.s.v. och nu när jag väl behöver programmet så minns jag inte vad det heter, och jag finner ingenting. Är det någon som känner igen beskrivningen eller liknande? Hjälp mig gärna.

Medlem

Windows 98?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

inte den blekaste.. låter som ett bra program dock.


signatur

Sånt e livet

Inaktiv

Det låter som ett helt jävla underbart program.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Det var jävligt bra. Då var det hederliga Joint Operations som vägrade starta på den kassa dator jag skulle ha det på. RAM var dåligt, Processorn halvdan och till grafik fanns en kass grafikaccelerator. Joint Ops startade inte i alla fall, sen så fann jag programmet, ändrade lite inställningar, tvingade fram lite saker och stängde av en del andra saker. Efter det så fungerade Joint Ops. ganska bra och det flöt på utan lagg. Visserligen inga höga inställningar, men spelet flöt på i alla fall tack vare programmet jag söker.

Nu är det annan dator, annat spel. ArmA 2 kräver så oerhört mycket av ditt system, jag kan spela det, men ibland när man kommer in i strider så börjar det lagga, och det är inte kul, striderna är liksom halva nöjet med spel som ArmA. Och ja, nu ska jag då ha programmet för att få det att flyta på bättre. Nu har jag dessutom mycket prestanda att ta från, dock är det fel typ av prestanda för att spelet ska gå som jag vill..

Nej, nu ska jag ut och leta igen.

Inaktiv

Efter en kvart nu hittade jag det. 3D Analyzer heter det programmet jag använde. På hemsidan finns även massa andra program för att spela spel din dator inte vill köra.
Jag fann i alla fall det jag sökte efter.

Laddas för övrigt ner här ifall någon mer är intresserad.
Detta simulerade visserligen bara grafikkort, men det funkar väldigt bra. Som sagt. Sist jag hade detta så var det skillnaden mellan om programmet skulle funka eller inte...
http://www.3dfxzone.it/dir/tools/3d_analyze/archive/

1
Skriv svar