En försmak av Final Fantasy XIII

Robot
Medlem
En försmak av Final Fantasy XIII

Det är inget FFVII... men det låter å andra sidan bättre än FFXII. Knappast köp dock.

EDIT: Soundtracket alltså. Spelet är ett givet köp.

Medlem

Verkligen inte min favoritdel när det gäller musiken


signatur

Game long and prosper

Medlem

Föredrar musiken i FFVII där snackar vi klassiskt soundtrack.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Föredrar musiken i FFVII där snackar vi klassiskt soundtrack.

När jag spelade FFVII för första gången så blev jag otroligt besviken på soundtracket, tyckte FFVI lät så mycket bättre (och det gör jag fortfarande).

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Hardboiled15:

Föredrar musiken i FFVII där snackar vi klassiskt soundtrack.

När jag spelade FFVII för första gången så blev jag otroligt besviken på soundtracket, tyckte FFVI lät så mycket bättre (och det gör jag fortfarande).

Jag har FF5-6 till mitt PS1, och även en soundtrack-skiva där. Det är fruktansvärt bra musik

Medlem

Av det jag läst från personer som testat den japanska versionen ska FFXIII tydligen vara väldigt linjär.

(Stora delar SankakuComplex är väldigt NSFW)
http://www.sankakucomplex.com/2009/12/18/final-fantasy-xiii-a...

http://www.sankakucomplex.com/2009/12/20/why-final-fantasy-xi...

http://www.sankakucomplex.com/2009/12/24/fans-disgusted-by-fi...

Famitsu gav inte heller full pott just på grund av det.

Medlem
Skrivet av Uzza:

Av det jag läst från personer som testat den japanska versionen ska FFXIII tydligen vara väldigt linjär.

Jupp, läste det på kotaku för någon vecka sedan också. Fick mig att tappa intresset ganska rejält i spelet då jag gillade inte FFX alls på grund av det och tyckte FFXII var ett mycket bättre spel. Men FFXIII verkar ha mycket gemensamt med FFX och då får det bli något jag köper som budget om några år.

Medlem

Blir ju tyvärr så när man tar bort den klassiska world mappen. Gud vad jag älskade tales of vesperia just för att det var ett JRPG som inte var lika kort och linjärt som de tidigare spel till 360 och för att det hade en jävligt bra world map.

Medlem

Hörs att det är final fantasy iaf och det är vackert<3

Medlem

Det får vara hur dåligt som helst, jag kommer skaffa detta

Medlem

Det trista med dagens pompösa orkestrering av spelmusiken är att den känns så identitetslös. Förr var det melodier man kom ihåg , nu blir det bara ett bakgrundsbrus.

Medlem

Är jag ensam om detta eller är det någon annan som tycker att stridsmusiken är grymt bra? Jag älskar den mer än FFVI, FFVII, FFVIII och FFX O_o... Och nej, jag orkar inte ens nämna tolvan.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Måste dom göra så att killarna beter sig och ser så feminina ut i varje nytt Final Fantasy-spel? Och tjejerna ännu mer fjolliga än killarna(som om det ens vore möjligt). Dom lite äldre FF-spelen gillade jag karaktärerna i.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Är jag ensam om detta eller är det någon annan som tycker att stridsmusiken är grymt bra? Jag älskar den mer än FFVI, FFVII, FFVIII och FFX O_o... Och nej, jag orkar inte ens nämna tolvan.

Inte bättre än FFVII imo. Stridsmusiken i 7:an är svårslagen. Men kanske en andra plats iaf!

Medlem

Tycker det sätter FF-stämningen, helt klart.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Det trista med dagens pompösa orkestrering av spelmusiken är att den känns så identitetslös. Förr var det melodier man kom ihåg , nu blir det bara ett bakgrundsbrus.

Exakt det jag tycker. Jag älskar Nobuos sätt att skapa melodier som man än idag kan minnas. Det har tyvärr gått förlorat i senare titlar, både på grund utav att han slutade göra musiken och för att man nu har lite mer orkestermusik. Aja, musiken lät i alla fall bättre än den gör i många andra JRPGn.

Själv så tycker jag att 6, 7 och 9 har bäst musik i FF serien.

Medlem
Skrivet av Zerpent:
Skrivet av TMO_KOTOR:

Det trista med dagens pompösa orkestrering av spelmusiken är att den känns så identitetslös. Förr var det melodier man kom ihåg , nu blir det bara ett bakgrundsbrus.

Exakt det jag tycker. Jag älskar Nobuos sätt att skapa melodier som man än idag kan minnas. Det har tyvärr gått förlorat i senare titlar, både på grund utav att han slutade göra musiken och för att man nu har lite mer orkestermusik. Aja, musiken lät i alla fall bättre än den gör i många andra JRPGn.

Själv så tycker jag att 6, 7 och 9 har bäst musik i FF serien.

Medlem

Ehr, ja tack!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

finns bara ett ord från mig. Underbart..

1
Skriv svar