Vilka spel toppar indiespelsscenen på Xbox Live?

Robot
Vilka spel toppar indiespelsscenen på Xbox Live?
Medlem
Vilka spel toppar indiespelsscenen på Xbox Live?

Avatar drop och I made a game with zomies in it för min del, riktigt roliga:)

Musiken i "I made a game with zombies in it"
http://skasoftware.wordpress.com/2009/08/26/download-i-maed-a...

Medlem

Mycket är ju skit, men guldkorn som "I MAED A GAM3 W1TH Z0MB1ES!!!1 finns om man letar

Medlem

"I MAED A GAM3 W1TH Z0MB1ES!!!1" var det första indie-spel man köpte, och det är klart bättre än mycket på både arcade och i butik. Det enda som saknas är avatar-stöd, fler vapen och längre spel (fler banor), kanske även stöd för spel online. Men det är ett ruskigt bra spel och värt varenda krone (och riktigt billigt, 80Ms Points.)

Medlem

miner dig deep <3<3

Medlem

The maw fans ju inte med på listan -.-

Medlem

Geometry wars Evolved är riktigt kul

Medlem

Mycket bra nyhet, visste inte ens om att det fanns indiespel till Xboxen!
Testade ettan och tvåan på UK listan. Zombiespelet var värdelöst och tvåan en direkt ripoff av flashspelet Motherload. Finns det inga innovativa indiespel?

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Mycket bra nyhet, visste inte ens om att det fanns indiespel till Xboxen!
Testade ettan och tvåan på UK listan. Zombiespelet var värdelöst och tvåan en direkt ripoff av flashspelet Motherload. Finns det inga innovativa indiespel?

Braid? World of goo?

Medlem

I made a game with zombies in it, finns inte det spelet till pc sedan en herrans massa år? Minns väl att jag har spenderat ganska många timmar med det på pc för ett bra tag sen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:
Skrivet av Zedrix:

Mycket bra nyhet, visste inte ens om att det fanns indiespel till Xboxen!
Testade ettan och tvåan på UK listan. Zombiespelet var värdelöst och tvåan en direkt ripoff av flashspelet Motherload. Finns det inga innovativa indiespel?

Braid? World of goo?

Braid är ett arkadspel, jag vet inte om World of Goo existerar på konsol.

Medlem

"a game of tennis" är lätt favoriten på Indie, tillsammans med alla Arkedos spel.

A game of tennis är en cp-snygg Pong-klon, asnice på hemmafest!

Inaktiv

Hmm, var inne på Arcaden igår men hittade inte Indie spelen. Har jag missat nånting eller måste man ha guld?

Medlem
Skrivet av PZO:

Hmm, var inne på Arcaden igår men hittade inte Indie spelen. Har jag missat nånting eller måste man ha guld?

Jag snubblade över dem av en ren slump. Logga in på ditt live-konto, öppna "Game Library" och scrolla till "Indiegames". Det är inte säkert att det är precis så, men typ. Du behöver inte ha guld.

Inaktiv
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av PZO:

Hmm, var inne på Arcaden igår men hittade inte Indie spelen. Har jag missat nånting eller måste man ha guld?

Jag snubblade över dem av en ren slump. Logga in på ditt live-konto, öppna "Game Library" och scrolla till "Indiegames". Det är inte säkert att det är precis så, men typ. Du behöver inte ha guld.

Hittade det inte i Marketplace eller nån annanstans, bor i Finland och kanske Indie spel inte finns här ännu.

Medlem
Skrivet av anon_267:
Skrivet av Geetcher:

Braid är ett arkadspel, jag vet inte om World of Goo existerar på konsol.

Indie-beteckningen säger inget om innehållet i spelet. Braid klassas väldigt mycket som ett indie-spel och faller mer under pussel-/platformsgenren. För övrigt finns World of Goo till Wii.

Det jag menade var att du inte hittar Braid eller World of Goo under indiespel-avdelningen på Marketplace. Braid blev en storsäljare på XBLA, got it?

1
Skriv svar