Windows håller på att krascha totalt !!

Inaktiv
Windows håller på att krascha totalt !!

Tjenare Fz. Mitt windows håller på att fucka upp sig totalt. Firefox slutar fungera emellanåt. Windows sidpanel och andra saker slutar fungera. Jag kör windows vista home premium. Jag formaterade om datorn för cirka 3 timmar sen för att jag hade problem med msn , spotify och windows sidpanelen , men nu efter jag formaterat den så har andra windows program slutat fungera. Kommer inte ihåg exakt vad dom hette. Ett utav dom hette något med shell. och det andra hette något med " connection manager "

Tack på förhand

// Cippe

Medlem

Har du tagit bort något program på sistone? (förutom formateringen)


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Något exempel på program som det skulle kunna vara ?

Inaktiv

Det är skillnad på formatering, reparation och ominstallation.

Har du verkligen formaterat den?

Rätt driv etcetera är kritiskt viktigt till Vista framför allt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Stoppade i min ÄKTA vista skiva i datorn. Startade om den , så bootade den med skivan. sen när det kom upp typ.. installera , reparera etc så tryckte jag " fler alternativ " tror jag. Sen tryckte jag formatera. Sen installerade jag om skiten.

EDIT: Har nu installerat Dx10 på nytt och även uppdaterat bios. Känns som att det funkar nu.

EDIT: Massa skit fuckar fortfarande.. hjälp någon !

nj
Medlem

Har du installerat drivrutiner för all hårdvara i datorn (uppdaterade grafikkortsdrivrutiner, chipsetdrivrutiner för moderkortet, etc)?

Inaktiv

Yup. Fick med en gigabyte skiva med massa grejs. Sen har ja uppdaterat bios etc utöver detta. Blir så sjukt lack på detta..
ska ta å ringa komplett å whina lite på dom

Ehrm, skivan med drivrutiner brukar vara gamla drivers. Gå till gigabytes hemsida och tanka ner dom nya.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Men är det inte bara till moderkortet ? Tror du att det kan få windows att flyta på bättre ? Utan alla såna krash grejer så som " windows remote access manager "

Kan vara mycket som strular. Har du uppdaterat Vista?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Automatiska uppdateringar , ALLT uppdaterat. Typ alla program stänger av sig som sagt , kan inte ens vara inne på msn. de lägger av så fort ja loggas in.

Inaktiv

Ett problem du helt enkelt får lära dig leva med som Windows användare. Men vänta ett tag W7 blir 8% billigare en Vista. Är det inte bara dags att förhands boka ett exemplar så att du slipper Vista som har bugs fixats i 5 år eller något. Förvisså var det Microsoft vi snackar om så bugs fixning men ändå. I 5 år


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Installera inte allt som kommer med i lådan till datorn, det brukar ofta vara ett stort problem. För exempel, installerat alltid GeForce drivrutinerna från Nvidias hemsida, inte den som följer med grafikkortet, detsamma gäller moderkort och dyl...

1
Skriv svar