Kan helt plötsligt inte ladda ner saker

Medlem
Kan helt plötsligt inte ladda ner saker

I morse fick min dator tokspel av något slag och har fått för sig att jag inte ska kunna ladda ner saker.

När jag t.ex. vill ladda ner något från FZ:s filarkiv så får jag upp rutan som frågar om jag vill ladda ner, sen får jag välja var jag vill lägga filen och får till och med upp "nerladdningsstapeln" som visar hur tankningen går. Men sen när det är färdigt så är filen inte nerladdad och ingenting mer händer. Väljer jag "kör" istället för "spara" så står det att filen laddas ner men när det är färdigt så finns den inte där. När jag försöker med torrentfiler och väljer att köra/spara dem så fungerar det inte heller, det är helt enkelt som om jag aldrig klickat på att ladda ner någonting.

Jag funderar på om det kan ha att göra med att fästmön installerade programvaran till sin nya digitala systemkamera och hade den inkopplad igår kväll?

Jag kör Vista home Premium och Internet Explorer och har prövat att stänga av både brandväggar och antivirusprogram. Ska försöka installera en annan webb-läsare och pröva att ladda ner något, problemet är bara att jag som sagt inte kan ladda ner och därför är det lite svårt att fixa rakt upp och ner;)

Om någon har något förslag eller någon tanke kring det hela så tackar jag på förhand...

Edit; nix, fungerade fortfarande inte att ladda ner efter att ha installerat mozilla. Weird.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Utgår från att du vet vart filerna hamnar i datorn.

Jag är allergisk mot "ladda ner". Tanka är bättre. "Ladda" är när man startar ett program. "Ladda ner" är allmänt noobprat. Aja hur som helst.

Utgår från att det är Vista som spökar.
Jag skulle prova att reparera Internet Explorer i första hand men definitivt köra Win XP Pro.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar