Hjälp med grafik fel i gamla spel

Medlem
Hjälp med grafik fel i gamla spel

Ehh, det är så att när jag lirar gamla spel så får jag något färgglatt grafik fel. Spelen jag har lirat är starcraft och neverhood. I starcraft så blir typ tex linjerna i vattnet lila och i neverhood blir typ allt i fel färg.

Jag skulle själv sökt efter hjälp med google med jag vet ej vad jag ska söka på. xD

Jag använder windows 7 betan och min polare som har vista har inga problem.

Tack på förhand!

Vad har du för komponenter i datorn? Känns som överhettning på grafikkortet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

00a
Medlem

Är inte säker men kan det inte vara något med att spelen inte stödjer 32-bitars färgdjup(eller hur man nu säger?). kommer ihåg när man var yngre och lirade äldre spel så fick man byta från 16-bitars tilll 256-färger i vissa spel för att det skulle se normalt ut.

Medlem
Skrivet av Joel1992:

Är inte säker men kan det inte vara något med att spelen inte stödjer 32-bitars färgdjup(eller hur man nu säger?). kommer ihåg när man var yngre och lirade äldre spel så fick man byta från 16-bitars tilll 256-färger i vissa spel för att det skulle se normalt ut.

Det har jag också ett minne av! Vet du hur man byter!?

BTW: Det är nog inge fel på grafikkortet med tanke på att jag kan lira nyare spel. Jag har 2x radeon 4850

Inaktiv
Skrivet av Kresko:

Ehh, det är så att när jag lirar gamla spel så får jag något färgglatt grafik fel. Spelen jag har lirat är starcraft och neverhood. I starcraft så blir typ tex linjerna i vattnet lila och i neverhood blir typ allt i fel färg.

Jag skulle själv sökt efter hjälp med google med jag vet ej vad jag ska söka på. xD

Jag använder windows 7 betan och min polare som har vista har inga problem.

Tack på förhand!

Eftersom Windows 7 bara är en beta så kan ju det vara en väldigt enkel förklaring.

Är spelen fullt uppdaterade med nyaste patchen? Har du senaste drivrutinerna till hårdvaran i datorn? Är din hårdvara fullt kompatibel med Windows 7? Vad har du för hårdvara?


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Windows 7 är i Release Candidate numera. Men det låter somsagt att det är problem att visa 16bitars färger riktigt.

http://www.sevenforums.com/tutorials/258-color-bit-depth-disp... <- Läs där för guide, ändra till 16 bit och se om det hjälper.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

^^ Tack ska testa lite senare!

1
Skriv svar