Interplay vill att Bethesda betalar notan

Robot
Medlem
Interplay vill att Bethesda betalar notan

De där var ju en liten summa, de där borde ju Bethesda kunna betala tycker man.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Varför ska Bethesda punga ut något alls?


signatur

P.L.U.R

Medlem

kan inte bry mig mindre även om jag är fallout-fan

Medlem

Skiter i vilket sålänge det kommer ut fler Falloutspel.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Nog fan ska dom kunna pröjsa 9 539 dollar.

Skrivet av SorbP:

Varför ska Bethesda punga ut något alls?

Därför att Interplay är kult. Plus att Interplay skapade Fallout.


signatur
tfp
Medlem

Interplays nuvarande VD är en idiot. Grundaren Brian Fargo (driver inexile entertainment som enligt rykten jobbar på wasteland 2) är den som gjorde interplay stora.

Dock är bethesda totalidioter så en stor idiot är bättre än många stora

En extra sak: Bethesda sparkade just alla sin advokater gällande detta.

se här: http://www.duckandcover.cx/#9878

Medlem

Tycker Bethesta ska be om ursäkt för Fallout 3 först och främst

Medlem

Hoppas det blir nåt av det här. Vem vet, det kan ju bli kul


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av tfp:

Dock är bethesda totalidioter så en stor idiot är bättre än många stora

Vet inte riktigt om jag kan hålla med där.

När Bethsoft köpte Fallouträttigheterna 2004 så var ett av deras krav att pengarna skulle användas av Interplay till att betala tillbaka skulder till människor som hade jobbat hos Interplay utan att få lön osv. Låter inte riktigt något som en totalidiot skulle kräva.

Sen så var det ju inte Bethesda som la ner Van Buren för att fokusera på Fallout: Brotherhood of Steel.

Skrivet av dofilusåkaffe:

Därför att Interplay är kult. Plus att Interplay skapade Fallout.

Interplay förstördes för åratal sedan av Herve Caen, som fortfarande är CEO över Interplay. Dom som skapade och jobbade med Fallout lämnade Interplay för många år sedan, förstår inte varför du tycker Herve Caen är kult?

tfp
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Låter inte riktigt något som en totalidiot skulle kräva.

Well, att Herve är en kass idiot är inget att argumentera om, men jag ser hällre att han hanterar fallout-licensen än bethesda.

Enligt rykten/utsagor har bethesda dessutom betett sig rätt tjuvaktigt vad gäller försäljningen av gamla spelen (f1,f2 och tictacs i separata förpackningar och i Trilogy pack)? Bethesda har ringt runt till återförsäljare och hotat dessa för för att hindra interplay från att få in stålar på den försäljningen. De ska ha uttryckt sig som så att interplays försäljning av trilogy pack, skadar bethesdas varumärke. Trots att den funnits till försäljning 7-8 år i exakt samma förpackning innan fallout 3 kom ut.

bethesdas sätt att bete sig gentemot deras "fans" är avskyvärt. Titta bara på star trek-historien.

Det enda bethesda är riktigt bra på är marknadsföring.

Jag har hällre dåligt marknadsförda småproduktionsspel än storhypade spel av spelfabriker.

Skrivet av Kazutoyo:

Sen så var det ju inte Bethesda som la ner Van Buren för att fokusera på Fallout: Brotherhood of Steel.

Van buren-nedläggningen var rätt uselt skött, ja. Speciellt när man satsade på Fallout:BOS istället.

Medlem
Skrivet av tfp:

Well, att Herve är en kass idiot är inget att argumentera om, men jag ser hällre att han hanterar fallout-licensen än bethesda.

Håller inte med, om jag får välja mellan Bethesdas Fallout 3 och Herves Fallout: Brotherhood of Steel, så väljer jag Fallout 3.

Och det är tack vare Bethesdas pengar som vi får se Fallout: New Vegas också.

tfp
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Håller inte med, om jag får välja mellan Bethesdas Fallout 3 och Herves Fallout: Brotherhood of Steel, så väljer jag Fallout 3.

Wow. Det var minsann en fritolkning på det jag skrev.

Skrivet av Kazutoyo:

Och det är tack vare Bethesdas pengar som vi får se Fallout: New Vegas också.

Ett av bethesdas få bra beslut. En bunt ex-falloutare på just New Vegas.

Licensen borde ha sålts till Troika, imho.
(som faktiskt var intresserade).

Medlem
Skrivet av tfp:

Wow. Det var minsann en fritolkning på det jag skrev.

Tycker inte jag. Tycker det är en ganska logisk tolkning.

Hervé Caen:
Fallout: Brotherhood of Steel
Nerlagt Van Buren
Project V13

Bethesda Softworks:
Fallout 3
Fallout: New Vegas

Om man tycker att Hervé Caen borde ha Falloutlicensen så borde man logiskt tycka att Fallout: Brotherhood of Steel och Project V13 är intressantare och bättre än Fallout 3 och New Vegas. Vilket jag inte gör, jag tycker inte Fallout: Brotherhood of Steel är ett bra spel och jag är inte intresserad av MMOs överhuvudtaget.

Jag tycker alltså att Bethesda har förvaltat Falloutlicensen mycket bättre än Hervé Caen. Men du sa att du hellre ser Hervé Caen förvaltar Falloutlicensen än Bethesda Softworks, vilket borde betyda att du gillar de andra spelen mer. Annars så vore det ett väldigt konstigt påstående från din sida.

Skrivet av tfp:

Licensen borde ha sålts till Troika, imho. (som faktiskt var intresserade).

Medan jag håller med om detta, så har de nu varit i konkurs i flera år och slutade vara i ekvationen för länge sedan, så de har egentligen ingen plats i diskussionen. Detta är mellan nuvarande Bethesda Softworks och nuvarande Interplay.

Medlem

"gentemot Bethesda Softworks som menade på att Interplay inte skötte licensen som sig bör"

Oh the irony.

tfp
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker inte jag. Tycker det är en ganska logisk tolkning.

Jösses. Todd och hans hantlangare har betett sig som arschlen i mångt och mycket, när man nu försöker muskla sig ur sitt kontrakt med iply börjar jag tycka att det räcker. Speciellt eftersom att f3 inte var mer än vackert.

Skrivet av Kazutoyo:

Medan jag håller med om detta, så har de nu varit i konkurs i flera år

No shit? Att new vegas görs är det enda bra med hela soppan.

Arguing on the internet....

Medlem
Skrivet av Darkseed:

"gentemot Bethesda Softworks som menade på att Interplay inte skötte licensen som sig bör"

Oh the irony.

haha verkligen .. storhetsvansinne ala skäggthesta

Medlem
Skrivet av tfp:

Jösses. Todd och hans hantlangare har betett sig som arschlen i mångt och mycket, när man nu försöker muskla sig ur sitt kontrakt med iply börjar jag tycka att det räcker.

Men det har inte Hervé Caen, genom att sluta betala lön till sina anställda osv?

Skrivet av tfp:

Speciellt eftersom att f3 inte var mer än vackert.

Och vad var Fallout: Brotherhood of Steel?

Skrivet av tfp:

Att new vegas görs är det enda bra med hela soppan

Precis, håller med. Och det sker tack vare Bethesda. Med Hervé Caen så hände inget bra alls.

Så jag förstår fortfarande inte varför du tycker Hervé Caen är ett bättre val för Falloutlicensen, allting han gjort med den har varit fel. Han lägger ner Van Buren, han satsar på Fallout: Brotherhood of Steel och han säljer inte licensen till Troika, men av någon anledning så tycker du fortfarande att det är han som ska ha licensen (men precis som Bethesda så var det inte han som skapade den på något sätt). Åtminstone så är det tack vare Bethesda vi kommer ha New Vegas skapade av Fallout 2 utvecklare, och för det så tycker jag dom är ett mycket bättre val.

Så var snäll och förklara nu för mig, varför Hervé Caen är ett bättre val för att äga Falloutlicensen. Vill du så gärna se ett Fallout: Brotherhood of Steel 2, eller vad är det?

tfp
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Så var snäll och förklara nu för mig, varför Hervé Caen är ett bättre val för att äga Falloutlicensen.

Den här gången är han "The lesser of two evils"

Egentligen är det lite "it's like Hitler Versus Stalin, We're screwed either way", men han valde dock att anställa Jason Anderson and Chris Taylor för project V13. Anderson gick sedan till att jobba åt Fargo, vilket var bra för Inexile. Men det är ändå ett korrekt beslut av Herve som förtjänar en chans att göra klart FOOL.

Det finns faktiskt en möjlighet att Herve lärt sig något och gör saker annorlunda denna gång. Vad får dig att tro att det gäller för bethesda?

Bethesda har väldigt länge behandlat fans med kritik som skit. Sedan innan oblivion.

Folk gnällde på exempelvis usla animationer redan i Morrowind, men ingen skillnad blev det. Bethesda har gjort alldeles fel vad gäller kommunikation till fanbase, samt musklandet. vad gäller F3 föredrar jag nog ett helt annat spel såsom exempelvis: Stalker - Shadows of chernobyl. (vilket är ett FPS med vissa rollspelslement vilket är ungefär vad jag kan sträcka mig till vad gäller F3).

Medlem
Skrivet av tfp:

Den här gången är han "The lesser of two evils"

Och jag tycker Bethesda är "The lesser of two evils".

Skrivet av tfp:

Bethesda har väldigt länge behandlat fans med kritik som skit.

Och likaså är det något som Hervé's Interplay gjort. Vad gjorde dom när folk gick till det officiella Fallout: Brotherhood of Steel forumet och klagade? Stängde ner forumet.

Skrivet av tfp:

Det finns faktiskt en möjlighet att Herve lärt sig något och gör saker annorlunda denna gång. Vad får dig att tro att det gäller för bethesda?

Bethesda frågade Obsidian Entertainment om de ville jobba med Fallout.

Vi får helt enkelt avsluta detta med att vara överens om att vi är oense.

1
Skriv svar