Går ej att installera

Inaktiv
Går ej att installera

Har nyss fått en ny laptop (Dell) och när jag ska installera Football Manager 2009 och precis valt svenska som språk kommer en ruta upp där det står följande:
"Fel i installationsprogrammets gränssnitt
Installationsprogrammets användargränssnitt stödjs inte
Unable to load and prepare the installer in GUI mode."

Någon som vet vad som är fel och hur man åtgärdar detta?

Vad för laptop är det? Vista, XP, och vad har du i datorn?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

nj
Medlem

Att döma av en väldigt snabb sökning så verkar installationsprogrammet ha problem med specialtecken i användarnamnet i Windows. Om du kör Vista så testa högerklicka på installationsfilen och välj "kör som administratör" och se om det avhjälper problemet.

Inaktiv

Dell Inspiron 1545
Windows Vista Home Premium
Processor: Pentium(R)-Dual Core CPU T4200 @ 2.00GHz 2.00 GHz
Minne (RAM): 3,00 GB
Systemtyp: 32-bitars operativsystem

Inaktiv

Tack för svaret men tyvärr så hjälpte det inte :/

Inaktiv

Ska prova skapa ny inloggning

EDIT: Tyvärr så funkade inte det här heller

Inaktiv

Ser på tidpunkterna att de är täta i tråden. Hänt något efter omstart av burken? I första hand skulle jag fixa till namnetsom nj sa, i andra hand avinstallera och ominstallera Java, i tredje hand uppdatera/installera .net.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Om jag avinstallerar Java, kommer det fortfarande finnas att installera på datorn eller hur får jag tag på det efteråt?

Medlem

Flyttad


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av erik.b:

Om jag avinstallerar Java, kommer det fortfarande finnas att installera på datorn eller hur får jag tag på det efteråt?

Det finns gratis på nätet --->>> http://www.java.com/sv/download/manual.jsp


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Alltså jag fick igång spelet till slut via brorsans steam som det var installerat på tidigare men sen helt plötsligt så stängdes det ner och när jag försöker sätta igång det igen så blir allt på skrivbordet mycket större och färgerna blir cp. Spelet går inte igång utan istället kommer det fram en ruta där det står "Cannot run game: Failed to set up graphics system." Trodde först att det var för att brorsan använde steam samtidigt men så var det inte, någon som vet?

1
Skriv svar