Testa Wings of Prey

Medlem
Testa Wings of Prey

Någon som provat? Bra/Dåligt?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Det ser riktigt kul ut ska ta och tanka hem.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

bra eller anus menar du? =D

Medlem

Grafiskt snyggt men långt från en flygsim, iår kommer den riktiga IL2 uppföljaren Storm of War Battle of Britain

Medlem

hjälper till att seeda

Medlem

Väldigt välpolerat spel men tyvärr alldeles för arkad aktigt för att passa mig i smaken. Väldigt snyggt dock och det var ju inte tråkigt.

Medlem

Ser väldigt snyggt ut, måste testas

Medlem

ser snyggt ut, som ovan nämnt.. få se om jag orkar leta upp något demo och prova, är sällan jag spelar flygspel nuförtiden

edit: missade texten där det står att demot finns på fz's filarkiv
Fortfarande inte helt återställd från nyårsfirandet tror jag

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

ser snyggt ut, som ovan nämnt.. få se om jag orkar leta upp något demo och prova, är sällan jag spelar flygspel nuförtiden

Varför skulle du leta? Läser vi samma nyhet?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag tycker spelet är riktigt underhållande med skön känsla och bra ljud. Det är ingen supersimulator direkt, men jag tycker ändå det känns hyfsat realistiskt om man kör på "simulation" eller "realistic".
Gillar vädereffekterna Det är någonting jag saknar i lite mer avancerade flyglir.

Medlem

Körde också en sväng nyss. Tyckte det såg väldigt bra ut. Allt på högsta med det nu det gick att ha det. Demot begränsade lite i inställningarna. Man måste ha fulla spelet för att kunna dra på allt.

Har ju kört xbox360 versionen innan och det är en jädrans skillnad i grafik på en pc-skärm med 1680X1050 i upplösning

Fick inte min joy att lira ordentligt (saitek av8tor) med demot men man får väl pilla lite.
Kan nog bli bra det här


signatur

Jäh!

Medlem
Medlem

Har kört lite jag med, och tyckte att det faktiskt var bra tufft.

Spelar man på "simulator" (som konstigt nog är mer realistiskt än "realistic"), så känns det ganska autentiskt. Tråkigt nog verkar det inte som att det går att stänga av unlimited ammo.

Ett tips till de som inte har en joystick: gå in i options > controls och scrolla långt ner. Ändra Mouse X axis till Aileron och Mouse Y Axis till pitch, så kan ni svänga runt med musen. Mycket behagligare än att behöva peppra på piltangenterna.

Medlem
Skrivet av Katana:

trackIR-stöd?

Jepp 6DOF, testade själv ^^

Medlem

Snyggt. Blir att ladda ner och prova.

Medlem

så bra så att det blev ett köp!

Medlem

IL 2 har jag till 360´n men denna uppföljare det pratas om är det joystick krav där eller funkar 360 controller

Medlem
Medlem
Skrivet av Efraim:

så bra så att det blev ett köp!

Samma här. Track IR lirade direkt men fick gräva fram min gamla Sidewinder 2 FF då jag inte orkat göra profil för X52 Pro.

Snyggt och roligt när man snabbt behöver en simfix

Medlem

Ojoj! Då blir det ett test nu då:D

Inaktiv

Var väl ett okej spel...inget jag skulle ödsla en stor slant på direkt.

Medlem

Jag älskar det!

Nu kanske jag bara inte hittat den men vad hände med Paus- och Tidsmanipulationsfunktionen? Jag vill gärna ha en Instant replay-funktion med. Något av det häftigaste med det förra är ju att pausa mitt i en eldstrid och bara beundra hur snyggt det är

Saknar även vissa visuella effekter som var revolutionerande snygga i det förra spelet. Det förra hade även en fin grafisk balans medans detta kan skifta från snyggast till mindre snyggt ganska fort. Nu har man ju visserligen inte kunnat maxa demot, så jag får väl se hur det ser ut när jag skaffar hela.

Medlem

Man kan väl än så länge bara köpa det via deras hemsida (youplay)?
Finns väl ingen fysisk skiva att köpa än.
Runt 350:- tar de i alla fall över nätet.


signatur

Jäh!

Inaktiv

Ganska coolt, man är inte bortskämd med flygspel som är iaf hyffsat realistiska. Finns ju lika många knappr att trycka som i IL2. Bygger Wings of prey på denna motor?

Hursomhelst, jag har ett irriterande problem. Mina ändringar i options fastnar inte till när man startar spelet nästa gång. Vilket gör demot värdelöst då det är mycket som måste ändras till joysticken. Är det ingen annan som har detta problem, skall jag jobba på en lösning?

Medlem

Som någon sa, polerat. Testade dock bara i 10 min och enda negativa/dåliga jag hittade var explosionerna i luften. Någon som vet ifall det kommer att ha MP eller coop MP?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Demot sparar tyvärr inte inställningarna vid omstart av spelet. Det är gjort så Ett sätt kanske att få folk att köpa fulla?
MP med upp till 32 spelare är det tänkt.
Tror det skulle finnas med TD, DM och några till. Capture the base eller nåt också.


signatur

Jäh!

Medlem

Någon som vet vart dom siktar med detta spelet, realistiskt eller arkad? Kändes som någon sa väldigt arkadiskt om man körde med default inställningar.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av CampKing:

Demot sparar tyvärr inte inställningarna vid omstart av spelet. Det är gjort så Ett sätt kanske att få folk att köpa fulla?
MP med upp till 32 spelare är det tänkt.
Tror det skulle finnas med TD, DM och några till. Capture the base eller nåt också.

Härligt! Senaste MP flygsim jag körde vara WW2 figheters tror jag det hette. Blev ÄGD så in i helvete :), dags för revansch!!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Någon som vet vart dom siktar med detta spelet, realistiskt eller arkad? Kändes som någon sa väldigt arkadiskt om man körde med default inställningar.

Spelet är tydligen under konstant utveckling. Så det betyder väl att dom kommer att tweaka det under resans gång
Som det är nu så är det ett slags mellanting. Inte så konsolaktigt men inte heller hysteriskt realistiskt som iL-2 1946.


signatur

Jäh!

12
Skriv svar