[Fel:0x80070057]

Medlem
[Fel:0x80070057]

Hej, jag har köpt ett Gigabyte MA790X-UD4 och en Phenom II 940 men när jag försöker formatera hårddisken så får jag följande felmeddelande: "Det gick inte att formatera den valda partionen. [Fel:0x80070057]. Jag kan heller inte installera Windows för då får jag också samma felmeddelande.

Vad ska jag göra?

Väldigt tacksam för svar.

Aldrig varit med om detta felet tidigare, men jag hittade detta:
http://www.vistax64.com/general-discussion/199742-failed-form...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kör du raidat, kolla isåfall att du har valt rätt mode i BIOS.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Nu lyckades jag installera Windows på min 250GB maxtor. Ska se om jag får liv i min 500GB maxtor som jag försökte installera på förut.

Kör inte raid.

nj
Medlem

Hur gör du för att formatera/installera, bootar du upp med Windowsskivan och köra allt via den eller via någon gammal Windowsinstallation?

Medlem
Skrivet av nj:

Hur gör du för att formatera/installera, bootar du upp med Windowsskivan och köra allt via den eller via någon gammal Windowsinstallation?

Jag bootar upp med Windowsskivan och gör allt via den

Medlem

Nu har jag också märkt att det tar fruktansvärt länge och installera program, uppdateringar och spel. Håller på att installera GTA IV nu och efter en halv timme så är det fortfarande inte klart.

Inaktiv
Skrivet av Robins:

Nu har jag också märkt att det tar fruktansvärt länge och installera program, uppdateringar och spel. Håller på att installera GTA IV nu och efter en halv timme så är det fortfarande inte klart.

Vad är dina dator specifikationer?


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av T@wo:
Skrivet av Robins:

Nu har jag också märkt att det tar fruktansvärt länge och installera program, uppdateringar och spel. Håller på att installera GTA IV nu och efter en halv timme så är det fortfarande inte klart.

Vad är dina dator specifikationer?

Phenom II 940 BE, Gigabyte MA790XUD4, 4GB pqi 800MHz eller nåt sånt, 2X 4870 CF och ett Chieftech 650 watt.

Förut så hade jag en Phenom 8450 x3, Asrock K10N778hSLI-1394 och ett 4870 och jag tycker att hela datorn har blivit segare sen jag bytte till nya delar.

Medlem

Har nu problem med att få crossfire att funka:(

Körde en runda 3DMark vantage och här är resultatet: 3DMark score P12452, GPU score 13441, CPU score 10200. Där värkar crossfire funka för jag fick nästan dubbelt så mycket poäng som med gamla setupen.
Men när jag spelar spel så får jag en massa problem:\ för det första så kör det andra kortet inte igång, står på 0% aktivitet hela tiden så jag får ungefär samma FPS som med gamla setupen. För det andra så ändras fläkthastigheten med FPS:en så när jag tittar upp i himlen så varvar fläkten så satan (vilket är jävligt störande) men när jag tittar rakt fram igen så sjunker den till normala nivåer. Och för det tredje så får jag Blue screens lite hela tiden och spelen stängs ner efter ca 10-15 minuters spelande.

Nån som vet vad problemet skulle kunna va?

Börjar bli lite sur på den här datorn när den alltid ska jävlas hur mycket pengar man än spenderar på den:evil:

Edit: Kan ju tillägga att när jag stresstestar processorn med OCCT så får jag error efter 1-2 sekunder

1
Skriv svar