Malware hjälp

Inaktiv
Malware hjälp

Jag behöver hjälp av nån som är duktig på att ta bort komplicerade virus. Igår fick jag nåt som BitDefender 2009 kallade Backdoor.Sinowal.BX och Symantec Anti-virus kallade Trojan.Mebroot. Filen heter uninstall.exe och la sig i startup mappen under documents and settings. Jag har gjort allt man kan tänka sig och jag får fortfarande inte bort filen. Safemode hittar inte filen såvida man inte kör med network på och när jag går in i msconfig och försöker stänga av uninstall så skapar den bara en ny uninstall som den kör. Testade även att ta bort den via command prompt och då dyker den bara upp igen efter man har deletat den. Inget anti-virus program verkar kunna ta bort filen... Har kört som sagt Symantec Anti-virus, BitDefender 2009 och nu senaste HijackThis. Vad gör man?

Medlem

Kunde inte hitta så mycket men testa att söka igenom med Spybot search and destroy


signatur
Inaktiv

En ominstallation av OS brukar vara snabbast och enklast.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

AVG ad-aware =P

Inaktiv

Formaterade partitionen och ska installera windows på nytt.. Har dock stött på ett ytterligare problem. Mitt BIOS är tydligen inte ACPI kompatibelt med den windowsskivan jag har. Fick Windows XP Performance Edition av en polare men det verkar som att mitt moderkort är för gammalt

nj
Medlem

Malwarebytes Anti-Malware brukar vara rätt bra på att rensa bort saker har jag märkt.

Medlem

du skulle kunna testa hijackthis programmet, det programmet hjälpte mig identifiera att windows laddade en osynlig .dll fil under uppstart som skapade .exe filer som windows startade. inte hur många gånger jag försökte ta bort dom där .exe filerna som kom dom tillbaka. med hijackthis så kunde jag se .dll filen och på det sättet ta bort så att den inte laddades in under windows uppstart. en varning gällande programmet, om du inte vet exakt vad du gör så kan du orsaka en stor skada i ditt windows.

Inaktiv

Jag hittade tydligen ett nytt Mebroot-virus i min externa hårddisk efter ominstallation av windows. Det står att den ligger i Master Boot Record for Physical Drive number 1 och den heter Boot.Mebroot. Går inte att lägga till denna i karantän heller eller ta bort den. Börjar bli trött på det här :/

Edit: Det är tydligen alla hårddiskar som har Boot.Mebroot i sig. Det förklarar varför jag hade sånt problem med att installera Windows och alla dessa blue screens som dök upp en gång i kvarten.

1
Skriv svar