Felaktigheter i Windows Vista

Medlem
Felaktigheter i Windows Vista

Hej orkar inte söka efter en annan tråd på forumet men jag har sökt röven av mig på google.

Det är så att lite då och då så försvinner uppkopplingen i webbläsaren men det verkar som om andra program fortfarande har uppkoppling.

När jag sedan blir sur över att inga sidor funkar så kryssar jag ner fönstret, och tänker prova att öppna ett nytt, men då säger Vista att firefox redan är uppe.
Då blir det ye'olde Ctrl+alt+del och försöker stänga av det den vägen.

Men då det inte fungerar så startar jag om datorn, och upptäcker en ny grej, det går extreeeemt segt.

Jag fick hem datorn igår och hittils har det bara strulat, utom i spel.

Specs:
Intel Core 2 Quad 9400 2.66GHz
4GB RAM
Radeon 4870 x2
Windows Vista 32 bit

Otroligt frustrerande så jag drog till med fulingen o höll in powerknappen och starta om den den vägen.

Sedan så har jag installerat AVG free, hadde en trial med norton innan.
Men enligt Vista så är det "Inaktuellt" vad det nu betyder.

Kommer mer sedan, vill ha lite svar på detta först.

Inaktiv

du har inte kvar norton va?

Medlem

nej det är avinstallerat

Kan du testa att ominstallera Windows eller kanske finns någon uppdatering i Windows Update som behöver installeras?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Det skulle jag kunna prova, men det är ju lite töligt när man fick datorn i onsdags.

Har skickat mail till komplett supporten nu iallafall, får se vad de tycker.

märkte en sak nu

Om jag har steam igång och laddar ner ett spel samtidigt som jag surfar i firefox eller internet explorer så blockas webbläsarna, men Xfire, MSN, Steam och World of WarCraft funkar, vilket är jävligt konstigt.

Medlem

Jag funderar på om UAC har varit riktigt ont, för jag stängde av det och hittils har jag inte fått några problem med firefox eller internet explorer, men det återstår att se.

ps. rolig fakta: UAC är ju också det "onda" bolaget i Doom spelen.
Union Aerospace Corporation

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

Sedan så har jag installerat AVG free, hadde en trial med norton innan.
Men enligt Vista så är det "Inaktuellt" vad det nu betyder.

Det där "felet" har jag också med AVG. Men det är nog en bugg. Verkar som om Vista kollar statusen på Viruskyddet innan AVG hunnit laddat klart. Kontrollerar man AVG så är det ju uppdaterat.

Medlem

ja det försvann nu igår fredags.

Medlem

Nu låser sig inte webbläsarna längre

Jag av-installerade ZoneAlarm, ska tydligen vara nån bugg med det, så nu blockeras inte webbläsarna längre.

Har just nu inga problem alls med Vista vilket jag är jävligt glad över.

1
Skriv svar