Modern Warfare 2 gjorde inte hemläxan

Medlem

Förtjänade det här verkligen att bli en nyhet? Dom kanske inte ville lägga pengar på att göra extra skyltar och satsade istället på att göra spelet bättre. Såna här småsaker borde inte ens nämnas!

Medlem

Jävlar vad folk brydde sig om detta då.
Jag har hittat på all möjlig skit på sakerna jag gjort tidigare...

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tyckte det var rätt kul i No One Lives Forever 2 när det stod att H.A.R.M. har en hemlig träningsbas i "Oslo, Sweden"

Hahaha. xD

Medlem

Attans också, Infinity Ward var ju så när att skapa den ultimata soldatsimulatorn och så faller de på mållinjen. För det finns ju inga andra ologiska saker som förekommer i spelet...

Medlem

aw lol
Nobody cares förutom pakistanierna
föresten kunde dem ju ha haft skylten på engelska helt o hållet om dem var lata

Det finns värre saker man kan whina om i liret
som att man inte kan ha bling me heartbeat sensor, silencer och Acog på samtidigt...
Men man kan ha Akimbo på P90:sar eller shotguns.

Avstängd

Kan vara så att det finns en backstory och en Arab äger stället med skylten?

Inaktiv

De kunde gjort skyltarna på Hindi istället, då hade de i Pakistan nog blivit riktigt arga.

Medlem

Ojjj det var jobbigt, hahaha

Är ju inte svårare att man gör en PATCH så man kan läsa sina skyltar på URDU!

Inte fan lipar jag om jag inte kan läsa text på mitt eget språk, jag anpassar mig helt enkelt till situationen, det är mkt lättare att leva då!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tyckte det var rätt kul i No One Lives Forever 2 när det stod att H.A.R.M. har en hemlig träningsbas i "Oslo, Sweden"

Shit, vet du hur länge detta har hemsökt mig? XD

BME
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tyckte det var rätt kul i No One Lives Forever 2 när det stod att H.A.R.M. har en hemlig träningsbas i "Oslo, Sweden"

Nu kan jag erkänna att jag inte hittade all intellegence i NOLF2 eller kommer ihåg hur det systemet funkade

MEN!!!

Det var på sista banan i NOLF1 som man kunde hitta en lapp där det stod att HARM hade en träningsbas i Stockholm, Sverige.

Nu måste jag också erkänna att första gången jag spelade spelet så råkade jag installera det på svenska så när texten på den lappen blev översatt av EA Nordic så är det högst tänkbart att översättaren såg det dumma misstaget och korrigerade det i den svenska översättningen men saknade medel och tillstånd att apa runt med den engelska orginaltexten. Jag kommer sannerligen inte ihåg att jag läst lappen på engelska trots senare genomspelningar med engelsk text.

och i övrigt ja, FZ skulle kokat över om det fanns en sverigekarta i MW2 är ö stavades med ø och å med æ. Det har jag inga tvivel om och att borsta bort ett sådant misstag bara för att det rör pakistan vore hyckleri


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Big deal, små missar inträffar för alla någon gång. Man kan inte vara hur jäkla petig som helst


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av BME:

och i övrigt ja, FZ skulle kokat över om det fanns en sverigekarta i MW2 är ö stavades med ø och å med æ. Det har jag inga tvivel om och att borsta bort ett sådant misstag bara för att det rör pakistan vore hyckleri

Du har rätt där, tror det också.

Medlem

Då jag körde banan och insåg att det var fel språk så tog jag an mig terroistuppdraget igen och slösade bort all min ammo. Så jag var helt jävla körd då poliserna kom.

Avstängd
Skrivet av m0rfar:

Aj jäklar, nu fattar jag varför jag alltid springer vilse på den banan. Vägskyltarna är på fel språk!

Haha, bästa kommentaren!

Som många redan har skrivit är det ungefär som att skyltarna skulle vara på finska eller tyska om ett spel utspelade sig i Sverige. Det hade jag blivit lite irriterad över.
Däremot kan jag väl inte säga att detta irriterar mig särskilt mycket. Hade ingen aning att det fanns ett språk som hett urdu, ens, men jag tycker att det var lite klantigt. Tråkigt för pakistanierna.

Medlem

Jag tycker det var kul att det blev en tryckvåg som slog sönder ISS i rymden när nuken sprängdes. Epic physics fail.

Medlem

Frågan var det ett misstag eller var det medvetet ifrån Inf. Ward? visar väl om inte annat sprickan mellan just västvärlden & öst, eurocentrism som i många andra fall

Inaktiv

Vem har sagt att han lacka bäver? Han kanske bara tyckte att det var lite roligt precis som jag och de här:

Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Kazutoyo:

Tyckte det var rätt kul i No One Lives Forever 2 när det stod att H.A.R.M. har en hemlig träningsbas i "Oslo, Sweden"

Eller kärringen från Evil Genius som höll till i Göteborg som vi alla vet ligger i Schweiz.

Skrivet av anon_78917:

Känns lite som i Empire: Total war. Norska rebeller och Danskar pratar svenska där.

Dom hade väl helt enkelt inte tid.

Skrivet av Hymer:

Det jag lipar som fan på i MW2 är dock att Ryssarna inte för 5 öre har rätt uniform eller rätt vapen. AK47 tacticool wtf? Ryssland använder ak74m med flora uniform.

Skrivet av YzTobb:

Haha fattar inte hur de orkar.

Precis för att skriva här är både produktivt och tidinvensterande. R-tard på dig och alla andra idioter som har kommenterat dumt! . Försvinn och ta er idioti med er


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Mer än 70 personer engagerar sig i att kommentera iaf

Mer Infinity Fail som vanligt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Bra gjort av Infinity Ward måste jag nog säga. Alltid kul o höra folk spy galla över sådana små petitesser som det här. Hade de gjort ett enligt majoriteten perfekt spel... ja... då hade vi inte fått höra så mycket om det ifrån folk.

I helhet så är det ett riktigt bra spel ju... dock lite för kort om man inte är så intresserad av Multiplayer. =/

Medlem

kan inte vara lätt då deras språk är maskar som kringlar sig runt varan no offence men är ju bara massa streck hejvillt, precis som japanska o kinesiska! hur läser man dessa?

små missar e alltid kul men om man kan språket som spelet utspelar sig i ser man väll ganska fort ifall de står nått anant språk.

som om ingen här skulle reager om de stog på arabiska/turkiska/kinesiska/finska (u name it) i ett spel som utspelar sig i sverige (stockholm/malmö/göteborg) där alla pratar engelska? ! skulle ju hamna på wtf direkt

Medlem

lol... det första man inte tänkte på!!

123
Skriv svar