Säkerhets tips för windows 7

Medlem
Säkerhets tips för windows 7

Har Norton Internet Security 2009 och spybot s&d, kan jag lita på att dessa program skyddar och tar bort malwares alla cookies och annat skit? Har haft Ad-aware men när jag duel boota vista/win7 sluta det att fungera..

Medlem

Undrar också hur bra Norton är. Många klagar på att den lämmnar mycket.

Note. Jag har inte haft en enda trojan/virus/malware på denna dator

Medlem

Detta program finns i gratisversion, man får du manuellt skanna sin dator. Jag kör med fullversion, som ger realtidsskydd.
http://www.emsisoft.com/en/
Går naturligtvis att prova fullt ut i 30 dagar också. Bra alternativ, även om jag nu inte kunde svara på din fråga angående Norton.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Hmm random gratiss skan??? myass.
NEE men jag tänker inte pröva "helt" random program

Jag har testat Emsi's program på flera datorer och inte fått några problem. Man ska inte tro att alla gratis program är skadliga.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Hmm random gratiss skan??? myass.
NEE men jag tänker inte pröva "helt" random program

Inget random program, har du bara Norton inprogrammerat i skallen så fortsätt med det. Nån måste ju föda dem också


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

AVG free är annars ett bra program

Medlem

Jag vill gärna veta vad jag laddar ner.
Ja jag vet att det finns bra gratis program på internet men av det finns även ****** mycket dåliga program/malwares

Spybot Search and Destroy är ett jäkla bra program. Fortsätt med det.

Norton = HAT! Tror inte jag har haft så många problem med Norton som AVG och Avast tillsammans. Tillåter inte det, släpper igenom virus, och ibland känns det som att den gör egna virus.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Har spybot xD funkar bra, bara att teatimer tar mycket prestanda

Medlem

AVG anti virus
Spybot Search & Destroy
Zone Alarm firewall

3 gratis program som är bra

Inaktiv

Använder Firefox för att undvika virus.
Ominstallerar OS om olyckan är framme.

De flesta "skydd" skyddar inte.
De flesta "search and destroy" antingen hittar inte viruset eller klarar inte av att ta bort det.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

De flesta skydd skyddar mer än inget skydd.
de flesta s&d hittar mer än inget.
Självklart kan man inte göra datorn osmittbar men man kan undvika så många man kan.

Inaktiv

Nej

Sry såg att jag redan svarat, Nåja ....


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar