Left 4 dead editor problem

Inaktiv
Left 4 dead editor problem

Tja alla fz:tare. Jag har ett stort problem med editorn till left 4 dead. jag som många andra blev väldigt glad när den kom. Jag satte mig genast och började läsa denna tutorial:http://developer.valvesoftware.com/wiki/L4D_Level_Design/Getting_Started

Jag har kommit en bit och nu ska jag dela in banan i zoner. som vart man ska spawna osv. Nu till problemet. Man ska spara sina framsteg med jämna mellanrum. ex: tutorial01, tutorial 02 osv. När jag ska ta run map på tutorial04 så startar det och jag faller ner genom golvet och allt blir svartvitt. Men om jag tar tutorial03. Så funkar allt. Vad kan problemet vara?
Den enda skillnaden som jag vet mellan tutorial03 och tutorial04 är att ett golv på tutorial04 är func_detail och samma golv på tutorial03 är solid with six sides. Hjälp gärna en nybliven moddare som älskar att hålla på med editors.(förutom när sånt här händer;)

Ledsen om det blev långt:(

Medlem
Citat:

Ledsen om det blev långt:(

Var inte ledsen över det, snarare glad! Att inkludera så mycket information som möjligt borde vara regel här på fz, stora creds till dig och alla andra som ger information.

Efter en snabb googling verkar det som att tunna brushes kan försvinna ibland, dessutom verkar det inte som det är så rekommenderat att använda det på golv och dessutom så "tätar" de inte banan. Prövat att lägga ytterliggare ett golv under det?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag tror det löste sig. Flyttade hela Rasket 16 units neråt och nu faller jag inte neråt längre:) Vet inte om detta kommer fortsätta att funka men man kan altid hoppas. Tack för tipset iaf.

"Expect great things from me in the future"

1
Skriv svar