Ventrilo till folket

Inaktiv
Ventrilo till folket

Tjena!

Jag har nyligen lagt upp en ventrilo av version 2.1.4 och vill nu erbjuda er en dedikerad kanal
eller använda er av dom befintliga kanalerna.

Servern ligger på 100Mbit statsnät vilket borde göra att det blir bra ping för alla Svenskar iaf

skicka gärna ett mail: linus.lysell@gmail.com

Detta är givetvis gratis - Jag gör det för att det ligger i mitt intresse att tillhandahålla servers av olika slag.

Så avslutningsvis: Har du en Guild eller Klan som behöver en ventrilo-server skicka ett mail till mig

/ KruXen

Medlem

Bra initiativ! Dock skulle jag satsa på att dra upp en 2.3 server istället. Det är mycket bättre ljud och enklare/bättre adminmöjligheter.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

2.1.4 Fungerar alldeles kanon om man ändrar om lite med codecs vilket jag har gjort. Det är lätt då jag vet att den versionen alltid finns med i ventrilomixen.

Vi får se om någon nappar

Medlem

Måste fråga, varför väljer vissa att använda 2.1.4 istället för 2.3? För mig som vanlig användare är det ingen skillnad, men jag antar att det finns en anledning för dem som lägger upp servrarna.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Igentligen så finns det väll ingen anledning vad jag vet. Det jag vet därimot är att nya versionerna kan man endast ha 8 users på vilket är riktigt dåligt.

Är det någon som har länk eller kan skicka server programvaran till 2.3 så är jag villig att lägga upp det också

Inaktiv
Skrivet av Achronos:

Bra initiativ! Dock skulle jag satsa på att dra upp en 2.3 server istället. Det är mycket bättre ljud och enklare/bättre adminmöjligheter.

Du råkar inte veta vart programvaran för 2.3 finns va?

Medlem

2.3 med högre användartal än 8 finns inte att ladda ner för allmänheten. högre antal användare säljs enbart till företag som säljer voice som tjänst. varför Flagship gjorde detta är för att folk satte upp ventrilo servrar som tog betalt för ventrilo som tjänst fast dom betalade 0 kr till Flagship.

http://www.ventrilo.com/

1
Skriv svar