OnLive demonstrerat

Robot
Medlem
OnLive demonstrerat

Kommer aldrig fungera om man vill spela serriöst. I dont like it

Medlem
Skrivet av SettleR:

Kommer aldrig fungera om man vill spela serriöst. I dont like it

Säg aldrig aldrig, finns det servrar i Stockholm, Göteborg och uppe i Norrland kommer ju ganska många kunna spela med låg ping och utan några större fördröjningar.

Sen så brukar ju oftast de som spelar på seriös nivå köra matcher över LAN på LAN-partys så det kommer ju ej bli så stor skillnad.

Medlem

Var väldigt positiv inställd till det i början när jag läste om det så tänkte signa upp för beta. Only USA såklart, som allt annat ifrån USA. Känns som att dom kommer strunta lite halvt om halvt Europa till ett par år efter själva release heh


signatur

Jäh..

Flakmonkey

Tills man får se det fungera lika bra i en okontrollerad miljö dvs hemma hos kalle kula så är jag skeptisk... men fungerar det så är det såklart trevligt

Medlem

Stället när killen sitter och kollar på vad andra spelar i real tid så är fullständigt BS!!!
Tror inte direkt på denna teknik i dags läget men vem vrt om 10år kanske...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Ny teknik är kul, sen om det kommer funka bra i början är ju tveksamt.

Inaktiv

Kommer absolut inte funka idag. Speciellt inte i tex usa och andra länder med piss internet. Det hade säkert kunna funka fint i sverige. Men kommer bli ett jävla delay för att kunna spela. Även modda, osv kommer inte funka.

Consoler kommer krossa det här och pc är sin egen del.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Skrivet av Elmoth:

Stället när killen sitter och kollar på vad andra spelar i real tid så är fullständigt BS!!!
Tror inte direkt på denna teknik i dags läget men vem vrt om 10år kanske...

Ehm, what?

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Stället när killen sitter och kollar på vad andra spelar i real tid så är fullständigt BS!!!
Tror inte direkt på denna teknik i dags läget men vem vrt om 10år kanske...

Varför måste det vara bullshit?
Teoretiskt och simpelt så det enda krävande för OnLive i det läget är ju att inte bara skicka ut varje bildruta till den som spelar, utan en kopia till den som "speccar".
Och det hela går ju inte ens från spelare A till servern till spelare B, utan från servern till spelare A och B... (sen om det är någon delay där eller inte vet jag inte, men spelar ju mindre roll)

Skrivet av RobbazSweC:

Kommer absolut inte funka idag. Speciellt inte i tex usa och andra länder med piss internet. Det hade säkert kunna funka fint i sverige. Men kommer bli ett jävla delay för att kunna spela. Även modda, osv kommer inte funka.

Consoler kommer krossa det här och pc är sin egen del.

Han förklarar ju i videon att deras nya teknik kräver omkring 1,5 Mbps uppkoppling, och över 70% av USA har detta (och ökar).
för HD-kvalité låg krävet på 5 Mbps, något över 25% av USA hade.
Värt att poängtera är ju att 25% av 330 miljoner fortfarande är bra mycket mer än hela svenska befolkningen (82,5 miljoner), och jag misstänker starkt att hela svenska befolkningen skulle sitta på minst 5 mbps....

Nej fan, så jävla glad att världen inte bara består utav gnällspikar och bakåtsträvare, för då hade dom äldre generationerna fortfarande kollat på svart/vit-TV "för aldrig i livet att det finns teknik för att sända TV med färg... och surroundljud haha, skämtar du med mig?"
och det coolaste en grundskoleelev skulle kunna lira på 2020 hade fortfarande varit en färglös Gameboy med batteritid på 20 minuter...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Tror inte detta kommer funka på bra många år. Men får väl se om det någonsin kommer till sverige.

Medlem

Ska bli kul att se hur det fungerar, jag är jävligt skeptiskt dock, hur skall de kunna rendera flera instancer av tex crysis ? har de 1000 datorer? en dator till varje användare? fattar inte riktigt.

En dator klarar ju garanterat inte mer än tex 1 instance av crysis på max . inte grafikkortet iaf.

Medlem

Ska bli intressant vad det blir av det här. ofta så har företag som dom här en bra ide, men dom har verkligen gnuggat knölarna för att få fram så mycke som möjligt.
Men jag vill se konsumenternas reaktion och ev problem som dyker upp framöver, men funkar det så är det guld.

Medlem

Tja, blir det här standard i varje hem så lär väl modcommunityn dö ut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Ska bli kul att se hur det fungerar, jag är jävligt skeptiskt dock, hur skall de kunna rendera flera instancer av tex crysis ? har de 1000 datorer? en dator till varje användare? fattar inte riktigt.

En dator klarar ju garanterat inte mer än tex 1 instance av crysis på max . inte grafikkortet iaf.

Nu tror jag ju inte riktigt de sitter med en intel i7 dator med dubbla grafikkort och några gig ram för 1000 spelare, de maskinerna är nog lite vassare än så....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Onekligen en intressant presentation. Rent tekniskt så kommer det fungera men inte bra. Det jag inte köper är hans resonemang om att ta $5000 i hårdvara och förädla det till en dual-core 25$-30$ chip för varje spelare. Jag får inte ihop affärsmodellen och jag tror inte heller att detta kommer ersätta traditionell digital distribution, men som ett kompliment till traditionell konsumption kan det fungera. Svårt att se att hard-core gamers kommer adoptera detta dock.

Det som behövs är givetvis bättre, stabilare och generellt sett många gånger snabbare bredband till folket så får jag ihop det, men jag tror inte vi är där ännu på långa vägar.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tja, blir det här standard i varje hem så lär väl modcommunityn dö ut.

Jag tror att hemma-moddare är såpass populära bland spelutvecklare att det kommer att komma stöd för det också. Just nu lägger de väl mest fokus på att få det att fungera över huvud taget.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Sån här streaming är ju framtiden för företagen. Vad vi spelare tycker och vill kommer ju spela mindre roll när tekniken finns. Visst, spel som kräver communitybaserat material, typ addons eller mods kommer man ju vilja ha på sin egen dator, men andra sorters spel kör jag gärna på detta sätt.

Inaktiv
Skrivet av SettleR:

Kommer aldrig fungera om man vill spela serriöst. I dont like it

Härligt med alla självutnämnda experter på ett ynkligt spelforum...har du några konkreta utlåtande som slår Steve Perlman på fingrarna?

Medlem

80ms är väl ganska mycke i spelvärlden? Min gamla LCD-skärm hade 25ms och där märkte man att de släpade efter lite.

Medlem

Lustigt att ingen frågade ifall det krävs ett grafikkort per spelare. Undrar hur de löst det annars...

Medlem

Gillar detta starkt, kanske inte kommer funka perfekt direkt, men vad gör det?
Bara man ger det lite tid och inte överger det bara för att det inte funkar till 100% dag 1 så kommer detta bli riktigt nice.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem
Skrivet av Phobos:

Onekligen en intressant presentation. Rent tekniskt så kommer det fungera men inte bra. Det jag inte köper är hans resonemang om att ta $5000 i hårdvara och förädla det till en dual-core 25$-30$ chip för varje spelare. Jag får inte ihop affärsmodellen och jag tror inte heller att detta kommer ersätta traditionell digital distribution, men som ett kompliment till traditionell konsumption kan det fungera. Svårt att se att hard-core gamers kommer adoptera detta dock.

Det som behövs är givetvis bättre, stabilare och generellt sett många gånger snabbare bredband till folket så får jag ihop det, men jag tror inte vi är där ännu på långa vägar.

Det han snackade om där var just deras system för att encoda video feeden, vad de har gjort var att de byggde ett hårdvaru system som SPECEFIKT gjorde vad de behövde, detta är varför de kan få ner kostnaden till 15$ som han sa per chip.

Åt andra sidan detta chip kan inte göra NÅGOT annat en just encoda videon. T.ex. 5000$ datorn han nämnde kan ju göra mycket mer

Medlem

Det verkar grymt och tror att sånt här kommer bli framtiden.
Kolla spotify, voddler (kanske) hehe sen har vi ju steam dock laddar du ner spelen men om det kan ändras så.. nää men det kommer inte löna sig med fysiska skivor mm Framtiden är snart här.. hehe

Medlem

Klart att det fungerar, voddler är ännu ett bevis på att streaming media är det new shit.

Medlem

Trevlig video!

skulle kunna tänka mig att skaffa "OnLive"..
Anledningen till att jag är fast i Windows är för att jag är beroende av DirectX.
Och sen kommer det bli grymt smidigt att spela direkt HTPCen som inte har speciellt höga spec..

till SettleR som skriver "Kommer aldrig fungera om man vill spela serriöst. I dont like it", har du prövat på OnLive i praktiken? du kan omöjligt veta om det funkar bra eller inte, dock vet jag inte vart du bor och hur långt du kommer ha från deras spelcentral, vet dock att jag som bor i Stockholm inte kommer ha några större problem att använda mig av OnLive, för man antar ju att servrar kommer finnas i dem större städerna..

Inaktiv
Skrivet av Ecodot:

Trevlig video!

skulle kunna tänka mig att skaffa "OnLive"..
Anledningen till att jag är fast i Windows är för att jag är beroende av DirectX.

Intressant infallsvinkel. Hade varit skönt att slippa vara så bunden till Microsofts plattform för just DirectX.

Medlem

Hur man än vrider och vänder på det så kommer man alltid behöva lika mycket kraft till att driva tex Crysis. Dvs kraften av en rätt bra PC. Ifall 10 000 användare kör Crysis så måste Onlive alltså ha ett center med kapaciteten att köra 10 000 instanser av crysis samtidigt. Och detta är en väldigt låg siffra så usa bara verkade ha runt 6 centers på kartan?
Ska bli intressant o se hur de löser det.

Medlem
Skrivet av Mahone:

80ms är väl ganska mycke i spelvärlden? Min gamla LCD-skärm hade 25ms och där märkte man att de släpade efter lite.

Inte samma sak, en skärms MS ska man inte stirra sig blind på pga att företagen brukar ange det lägsta värde dom får mellan tex svart och vit medans det kan vara bra mycket högre mellan någon annan färg.

När det är fördröjning genom video streaming eller streama spel via nätet kommer du inte se det som en eftersläpning som på en skärm.

Sen att man har tex 80-100ms svarstid är inte så farligt, man får ju tänka på att det är i stort sett obefintlig svartsid mellan spelarna i alla fall om alla kör från deras servrar.

Inaktiv
Skrivet av Runken:

Hur man än vrider och vänder på det så kommer man alltid behöva lika mycket kraft till att driva tex Crysis. Dvs kraften av en rätt bra PC. Ifall 10 000 användare kör Crysis så måste Onlive alltså ha ett center med kapaciteten att köra 10 000 instanser av crysis samtidigt. Och detta är en väldigt låg siffra så usa bara verkade ha runt 6 centers på kartan?
Ska bli intressant o se hur de löser det.

En intressant läsning för sammanhanget:
http://www.nvidia.co.uk/page/preconfigured_clusters.html

123
Skriv svar