Windows 7 RC - upgr från beta till RC

Medlem
Windows 7 RC - upgr från beta till RC

Microsoft har nu släppt Windows 7 RC både i 32- och 64-bitars versioner. Finns att hämta via www.microsoft.com/windows7

Microsoft har också gjort så att har man en build < 7077 av W7 installerad så går det inte att uppgradera till RC, utan en helt ren installation krävs. Den begränsningen går att kringgå, läs på http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=922&page=5 om hur man gör.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

När jag försökte ladda ner Win7 RC, både 32 och 64bitars, så gick den till Download page och sen efter cirka 10sekunder så hoppade den tillbaka till sidan innan. Så, ingen Win7 RC för mig verkar det som. Skräp...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Laddade ner 64-bits versionen av W7 RC:n, då jag har 4gig ram, men hur står sig 64-bits drivrutiner mot 32-bits drivrutinerna i spel och diverse applikationer?
Hur mycket stödjer egentligen 64-bit?

Medlem

Efter att ha kört Win XP x64 i flera år kan jag säga att i princip allt jag behövt drivrutiner till har jag också hittat. Och det till hårdvara som är inköpt 2004. Prestandan kan jag däremot inte uttala mig om, och hur stor del av applikationer som faktiskt drar nytta av ett 64bit-OS kan jag inte heller uttala mig om.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Imorgon så sker det. Jag får mitt moderkort (XFX nForce 780i) från komplett.se och jag ska leta reda på en DVD så jag kan bränna Win7 på den. MEN (!) vad ska jag använda för .iso-brännare? ImgBurn?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

00a
Medlem

Imgburn funkar. använder själv powerISO.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nuubz i |<33I" +?11|IV6 ´/0|_| VV7 5Y3W6312

Onödigt... -.-

Men, jag fattar nada på PowerISO. (Kalla mig n00b.) Måste man göra DVD'n bootable eller är det bara att bränna över .iso filen?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Skaffa Deepburner och öppna, välj data CD/DVD, välj ISO fil och brän.

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nuubz i |<33I" +?11|IV6 ´/0|_| VV7 5Y3W6312

Onödigt... -.-

Men, jag fattar nada på PowerISO. (Kalla mig n00b.) Måste man göra DVD'n bootable eller är det bara att bränna över .iso filen?

Undrar om inte W7 också saknar ISO brännare...


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

00a
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nuubz i |<33I" +?11|IV6 ´/0|_| VV7 5Y3W6312

Onödigt... -.-

Men, jag fattar nada på PowerISO. (Kalla mig n00b.) Måste man göra DVD'n bootable eller är det bara att bränna över .iso filen?

Undrar om inte W7 också saknar ISO brännare...

Vad snackar du om nu?

Skrivet av Joel1992:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nuubz i |<33I" +?11|IV6 ´/0|_| VV7 5Y3W6312

Onödigt... -.-

Men, jag fattar nada på PowerISO. (Kalla mig n00b.) Måste man göra DVD'n bootable eller är det bara att bränna över .iso filen?

Undrar om inte W7 också saknar ISO brännare...

Vad snackar du om nu?

Skulle gissa på att han vill ha fler inlägg. -.-


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Undrar om inte W7 också saknar ISO brännare...

Det behöver du inte göra längre, för jag kan meddela dig att Win7 hanterar ISO-filer. Dubbelklicka på ISO-filen och välj enhet att skriva till.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Inaktiv

Bättre än väntat. Men kommer inte W7 bli precis så här:
rolig windows läsning


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Drog ned 64-bit versionen och tänkte installera den ikväll. Jag har 32-bitars Vista och jag försöker dock klura ut, för det känns lite luddigt, om jag bränner 64-versionen till skiva och startar om datorn med skivan i går det då att installera/ersätta W7-64:an över Vista 32?

Skrivet av Hagman:

Drog ned 64-bit versionen och tänkte installera den ikväll. Jag har 32-bitars Vista och jag försöker dock klura ut, för det känns lite luddigt, om jag bränner 64-versionen till skiva och startar om datorn med skivan i går det då att installera/ersätta W7-64:an över Vista 32?

Ja, det går.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

00a
Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Hagman:

Drog ned 64-bit versionen och tänkte installera den ikväll. Jag har 32-bitars Vista och jag försöker dock klura ut, för det känns lite luddigt, om jag bränner 64-versionen till skiva och startar om datorn med skivan i går det då att installera/ersätta W7-64:an över Vista 32?

Ja, det går.

Det blir väl snarare att den installeras bredvid vista. blir lätt problem om man har två operativ på samma partion. se till att installera w7 ensamt på en partion för att slippa problem

Medlem
Skrivet av Joel1992:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Hagman:

Drog ned 64-bit versionen och tänkte installera den ikväll. Jag har 32-bitars Vista och jag försöker dock klura ut, för det känns lite luddigt, om jag bränner 64-versionen till skiva och startar om datorn med skivan i går det då att installera/ersätta W7-64:an över Vista 32?

Ja, det går.

Det blir väl snarare att den installeras bredvid vista. blir lätt problem om man har två operativ på samma partion. se till att installera w7 ensamt på en partion för att slippa problem

Ok. Tack.

Medlem

Just nu har jag windows vista och 7an installerat och jag märker ingen skillnad mellan de olika OS:en.

Visst 7an laddar upp snabbare, men fps i spel är den samma. Den nya taskbaren är onödig för vem har mer än 25 fönster öppna samtidigt?

Det är fortfarande aero stilen som jag har i vista också. Jag väljer att köra vista istället eftersom att en del drivers inte fungerar i 7an. Det känns som att de släpper en ny verision av vista bara.

1
Skriv svar