Internetleverantör

Inaktiv
Internetleverantör

Hej. Dags för mig att ställa en fråga då.

Jag har idag ComHem via koaxial.

Jag har i dagarna fått något så kungligt som dubbla fiberanslutningar i alla rum.

Det ingåe endast fyra leverantörer och av dem kan vi omedelbart utesluta Telia, eftersom de är snuskigt dyra.

Återstår gör:

Bahnhof
ephone
Bredband2

Jag hade tänkt använda 100/10 alternativt 100/100.

Priserna är i det närmaste exakt samma.

Vem av dessa bör jag ta?

Stort tack !


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag har Bahnhof själv, och jag tycker att dem är väldigt bra. Trevliga och snabba att ha att göra med, bra priser och dylikt gör att jag tycker att dem är det bästa alternativet

Sen har dem ett satans coolt ställe dem arbetar ifrån ;>

http://www.youtube.com/watch?v=wn8pz1HLYp8


signatur

Videomupp

Medlem

Bahnhof, du ska vara glad att du kan få de du


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Tackar !


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Sisådär ja. Nu har jag 100/100 BahnHof uttag i alla rum shit vad skönt att slippa sladdar mellan rummen. Får dock bara en IP-adress så jag måste lösa det på något lämpligt vis, en router till exempel vilket jag avskyr. Följdfråga då (hårdvara jag vet men bättre att spinna på här när det ändå är på gång) lämplig router?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Det blev en Netgear 100Mbit router med inbyggd switch 4 portars och tre 0,5 meters skärmade kablar Får se hur den snurrar sedan då ....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Så var Bahnhof igång då bor ju någon kilometer från servern .... testade raka rör (ska lösa flera IP senare) och testade att skicka ... skickade 214MB på 10 sekunder ....... jo då nu går det undan


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Överklassare, tycker man borde införa böter på för höga hastigheter inom bredband. =P Sitter själv med 8 megabit från Glocalnet och kan endast drömma om Bahnhof...


signatur

© Copyright by T@wo

1
Skriv svar