Ny video från Bad Company 2

Medlem
Skrivet av SkinVision:

Smart av dem att låta oss gissa vad de ska hitta på härnäst, även kallat "förslagsbank" när de inte kommer på något nytt själva.

Men CTF vore skoj!

BTW, har jag missat något? Varför skriker så många efter prone? Kan man inte lägga sig i spelet eller?

Man kan tyvärr inte lägga sig ned!

Medlem

BC 1 var väldigt kul och det här ser ännu roligare ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av WeeaseL:
Skrivet av SkinVision:

Smart av dem att låta oss gissa vad de ska hitta på härnäst, även kallat "förslagsbank" när de inte kommer på något nytt själva.

Men CTF vore skoj!

BTW, har jag missat något? Varför skriker så många efter prone? Kan man inte lägga sig i spelet eller?

Man kan tyvärr inte lägga sig ned!

Inte lägga sig ned?!

(går sakta baklänges ut ur rummet)

Inaktiv

Skulle va jäkligt nice om man fick skapa sin egen karaktär med utseende, namn och det, och sedan samla pengar för att köpa vapen. Så det blir något i stil med Gamer, om ni sett den filmen. *drömmer*

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av WeeaseL:
Skrivet av SkinVision:

Smart av dem att låta oss gissa vad de ska hitta på härnäst, även kallat "förslagsbank" när de inte kommer på något nytt själva.

Men CTF vore skoj!

BTW, har jag missat något? Varför skriker så många efter prone? Kan man inte lägga sig i spelet eller?

Man kan tyvärr inte lägga sig ned!

Inte lägga sig ned?!

(går sakta baklänges ut ur rummet)

Det finns inget "tyvärr" med detta överhuvudtaget. Efter att ha spelet betan på PS3 är jag 110% övertygad om att detta är helt rätt av DICE då prone bara saknas av kampare. Det är skönt att se att även hopplösa campers faktiskt får röra på sig en smula och skapa lite action och kul i spelet. Har man sett.

Betan va iaf helt sjukt kul och längtar till den kommer till PC så man får spela det som det ska spelas.

Medlem
Skrivet av Kinne:

Det finns inget "tyvärr" med detta överhuvudtaget. Efter att ha spelet betan på PS3 är jag 110% övertygad om att detta är helt rätt av DICE då prone bara saknas av kampare. Det är skönt att se att även hopplösa campers faktiskt får röra på sig en smula och skapa lite action och kul i spelet. Har man sett.

Betan va iaf helt sjukt kul och längtar till den kommer till PC så man får spela det som det ska spelas.

Är lite tveksam till detta, men om folk säger att det fungerar bra i betan så får jag lita på dem.

Synd bara att hopplösa gnällspikar som är såpass dåliga på spelen att de måste använda en dålig ursäkt som "campers" får sin vilja fram.. "Campers" dör som alla andra när man skjuter på dem, så varför inte bara skjuta dem?

Medlem

omgomgomgomgomgomgomgomgomg!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Underbart spel! Längtar till mars nu..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Kinne:

Det finns inget "tyvärr" med detta överhuvudtaget. Efter att ha spelet betan på PS3 är jag 110% övertygad om att detta är helt rätt av DICE då prone bara saknas av kampare. Det är skönt att se att även hopplösa campers faktiskt får röra på sig en smula och skapa lite action och kul i spelet. Har man sett.

Betan va iaf helt sjukt kul och längtar till den kommer till PC så man får spela det som det ska spelas.

Är lite tveksam till detta, men om folk säger att det fungerar bra i betan så får jag lita på dem.

Synd bara att hopplösa gnällspikar som är såpass dåliga på spelen att de måste använda en dålig ursäkt som "campers" får sin vilja fram.. "Campers" dör som alla andra när man skjuter på dem, så varför inte bara skjuta dem?

Haha jag gnäller verkligen inte på det viset då jag knappst har problem att döda folk.
Men det är roligre med ett snabbare och mer actionfylld spel utan att det behöver gå till quake överdrift.
Det är just därför detta spel är så kul.

Medlem
Skrivet av Kinne:

Haha jag gnäller verkligen inte på det viset då jag knappst har problem att döda folk.
Men det är roligre med ett snabbare och mer actionfylld spel utan att det behöver gå till quake överdrift.
Det är just därför detta spel är så kul.

Vore trevligt om det fanns en valmöjlighet. MW2 har ju visat att det kan vara ett sjuhelvetes tempo med prone. Å andra sidan så har säkert BC2 mycket större kartor, så att ta bort prone kanske underlättar och skapar den där "sweetspoten".

Har ändå en känsla av att jag kommer sakna prone när jag försöker gömma mig bakom en liten sten när en stridsvagn mullrar förbi..

Medlem

Nackdelen med BF serien mot COD är ju att man har behövt vara så många för att det skulle bli kul, alternativt att man fick stå ut med bottar. Men nu när DICE lägger till Squad DM så får man ju nästan två spel i ett, BF inkluderat COD, kan det bli bättre? Hoppas nu bara att kännslan kommer upp i samma nivå som MW1/2 för då kan BC2 bli hur bra som hälst.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Ni som betatestat, finns kulsprutor (antar att det finns) och hur fungerar dom utan prone? Spray and prey eller!?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Som sagt förr (av mig antagligen) så kan vi bara hoppas starkt på att det kommer en realism mod som project reality till detta lir oxå.

Prone är ett MÅSTE i alla militär spel. Ska man behöva dra den gamla frasen igen att "klart som fan man kampar om man vill köra taktiskt o ha livet i behåll i några fler sekunder än 10". Alltid skall det refereras till CS och massa kidz som plockar HS utan kul-ballistik. Men dra inte in det i militär shooters som dessa tunga BF spel.

Enligt mig beror det hela på att företagen skall tjäna mer pengar på ja, massa jävla KIDS som inte ORKAR köra taktiskt som i detta spel. Som inte "har tid" att ligga ner och gömma sig med sin grupp. Allt ska gå snabbt och det lockar mer. Antar att ni fattar det. E så jävla trött på att det i slutändan bara handlar om att lura folk o tjäna pengar.
Det räcker inte för mig att ett spel är snyggt och folk springer runt som yra hönor utan huvuden och pangar loss och tror att de är "bra" på nått sätt för att de stundtals haft bra reaktions förmågor. (Själv tror jag på att det är tur).

Kalla inte folk som vill ha mer realism för CAMPERS då, för det hör hemma mer i CS och CoD på mindre kartor. Att inte ha prone t.ex. med maskingevär som har bipods är som att köra en bil utan hjul, flyga utan vingar, ha sex utan en tjej.

Ja, jag är pissed då ja trodde att Dice skulle välja mer realism denna gången.

*åter till Arma2* med spelutvecklare som verkligen KÖR sitt eget race som förr.

Medlem

Ja det är skönt att en del utvecklare står fast och fortsätter med sitt koncept. T.ex. Arma-serien.

Har en rädsla att BC2 kommer att vara konsollifierat, men jag hoppas verkligen inte det! Håller tummarna för ett bra spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vore nice ifall de får till det bra nu till pc iaf. Minns mkt väl hur kul man hade i bf1942 när man satt 10vs10 i matcher som kunde hålla på i mer än 80minuter.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Som sagt förr (av mig antagligen) så kan vi bara hoppas starkt på att det kommer en realism mod som project reality till detta lir oxå.

Prone är ett MÅSTE i alla militär spel. Ska man behöva dra den gamla frasen igen att "klart som fan man kampar om man vill köra taktiskt o ha livet i behåll i några fler sekunder än 10". Alltid skall det refereras till CS och massa kidz som plockar HS utan kul-ballistik. Men dra inte in det i militär shooters som dessa tunga BF spel.

Enligt mig beror det hela på att företagen skall tjäna mer pengar på ja, massa jävla KIDS som inte ORKAR köra taktiskt som i detta spel. Som inte "har tid" att ligga ner och gömma sig med sin grupp. Allt ska gå snabbt och det lockar mer. Antar att ni fattar det. E så jävla trött på att det i slutändan bara handlar om att lura folk o tjäna pengar.
Det räcker inte för mig att ett spel är snyggt och folk springer runt som yra hönor utan huvuden och pangar loss och tror att de är "bra" på nått sätt för att de stundtals haft bra reaktions förmågor. (Själv tror jag på att det är tur).

Kalla inte folk som vill ha mer realism för CAMPERS då, för det hör hemma mer i CS och CoD på mindre kartor. Att inte ha prone t.ex. med maskingevär som har bipods är som att köra en bil utan hjul, flyga utan vingar, ha sex utan en tjej.

Ja, jag är pissed då ja trodde att Dice skulle välja mer realism denna gången.

*åter till Arma2* med spelutvecklare som verkligen KÖR sitt eget race som förr.

Äru go elle? BF har aldrig handlat om realism så att gnälla om det är bara idiotiskt. Om du vill ha realism kan du spela ArmA, OPF eller varför inte Project Reality till BF2.

Det är ju snarare "kidz" som campar.

Varför behöver man prone för att köra taktiskt?

I CS är taktik OTROLIGT viktigt, man bör ha koll om man ska gnälla.

Som sagt, äru go eller?

Medlem
Skrivet av Whip:
Skrivet av -=anders=-:

Som sagt förr (av mig antagligen) så kan vi bara hoppas starkt på att det kommer en realism mod som project reality till detta lir oxå.

Prone är ett MÅSTE i alla militär spel. Ska man behöva dra den gamla frasen igen att "klart som fan man kampar om man vill köra taktiskt o ha livet i behåll i några fler sekunder än 10". Alltid skall det refereras till CS och massa kidz som plockar HS utan kul-ballistik. Men dra inte in det i militär shooters som dessa tunga BF spel.

Enligt mig beror det hela på att företagen skall tjäna mer pengar på ja, massa jävla KIDS som inte ORKAR köra taktiskt som i detta spel. Som inte "har tid" att ligga ner och gömma sig med sin grupp. Allt ska gå snabbt och det lockar mer. Antar att ni fattar det. E så jävla trött på att det i slutändan bara handlar om att lura folk o tjäna pengar.
Det räcker inte för mig att ett spel är snyggt och folk springer runt som yra hönor utan huvuden och pangar loss och tror att de är "bra" på nått sätt för att de stundtals haft bra reaktions förmågor. (Själv tror jag på att det är tur).

Kalla inte folk som vill ha mer realism för CAMPERS då, för det hör hemma mer i CS och CoD på mindre kartor. Att inte ha prone t.ex. med maskingevär som har bipods är som att köra en bil utan hjul, flyga utan vingar, ha sex utan en tjej.

Ja, jag är pissed då ja trodde att Dice skulle välja mer realism denna gången.

*åter till Arma2* med spelutvecklare som verkligen KÖR sitt eget race som förr.

Äru go elle? BF har aldrig handlat om realism så att gnälla om det är bara idiotiskt. Om du vill ha realism kan du spela ArmA, OPF eller varför inte Project Reality till BF2.

Det är ju snarare "kidz" som campar.

Varför behöver man prone för att köra taktiskt?

I CS är taktik OTROLIGT viktigt, man bör ha koll om man ska gnälla.

Som sagt, äru go eller?

Jävligt go... Det är en helt annan sorts taktik. Det ska vara okej att köra lugnt och stilla medans andra nissar slåss med knivar... Det ska finnas en chans för prickskyttar att ligga och gosa i en buske!
Prone har funnits sen första BF spelet och det har alltid varit behövligt för att ta skydd!!! Samma sak borde gälla för detta liret o jag gnäller inte...

Inaktiv

Dom kanske slänger in prone i PC versionen? Eller har dom sagt att prone är uteslutet på alla plattformar?

Medlem
Skrivet av Sinnes:

Dom kanske slänger in prone i PC versionen? Eller har dom sagt att prone är uteslutet på alla plattformar?

Ingen vet säkert tror jag... Om det nu ska komma en beta finns det tid att tvinga dem att lägga in prone för PC verren.

Medlem

Dom kanske struntade i prone då allt är förstörbart, finns ingen anledning att söka skydd bakom en mur om den ändå kan skjutas sönder. Tycker dock det är synd, gillade BF2 att man kunde dra iväg några skott...ducka (prone)...sen upp dra iväg några skott till. Man kunde även göra en massa härliga "ambushes". där alla låg gömda (prone).


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

jag ÄLSKAR röken från marken runt om tanken när den skjuter.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Sinnes:

Dom kanske slänger in prone i PC versionen? Eller har dom sagt att prone är uteslutet på alla plattformar?

Ingen vet säkert tror jag... Om det nu ska komma en beta finns det tid att tvinga dem att lägga in prone för PC verren.

Jodå, det är säkert - prone finns inte i någon version av spelet.

Här har du lead designern på spelet angående prone:
http://twitter.com/locust9/status/6057424356

Inaktiv

Jag har redan förbokat spelet, och för er som inte har gjort det ännu, VAD VÄNTAR NI PÅ? Detta speal kommer bli så bra så det itne är sant.

We <3 DICE

Inaktiv
Skrivet av Kazuo:

Blir bara mer och mer sugen på detta för var dag. Är det värt att införskaffa ettan för 199kr? Är det fortfarande någon som spelar det?

Jag har det till min Xbox och jag har inga problem att köra online, det finns alltid folk som kör.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Sinnes:

Dom kanske slänger in prone i PC versionen? Eller har dom sagt att prone är uteslutet på alla plattformar?

Ingen vet säkert tror jag... Om det nu ska komma en beta finns det tid att tvinga dem att lägga in prone för PC verren.

Jodå, det är säkert - prone finns inte i någon version av spelet.

Här har du lead designern på spelet angående prone:
http://twitter.com/locust9/status/6057424356

Sorgligt värre... En dödsdom.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Sinnes:

Dom kanske slänger in prone i PC versionen? Eller har dom sagt att prone är uteslutet på alla plattformar?

Ingen vet säkert tror jag... Om det nu ska komma en beta finns det tid att tvinga dem att lägga in prone för PC verren.

Jodå, det är säkert - prone finns inte i någon version av spelet.

Här har du lead designern på spelet angående prone:
http://twitter.com/locust9/status/6057424356

Sorgligt värre... En dödsdom.

Inte säker att du har rätt. Håller med dig i ditt resonemang om prone i taktiska shooters, men enligt dom som spelat betan så fungerar det faktisk helt ok med bara crouch i spelet här. Dom hade ingen prone i BC1 heller...

Vi får väl vänta och se när betan till PC släpps, kanske det fungerar i alla fall.

Medlem

Att inte ha med prone är ju givetvis ett medvetet val av dice. I ett spel med "endast" 24 spelare och dynamiska kartor går det inte att ha så gynnsamma förhållanden för snipers, för många skulle ligga och lura i buskarna. Det skulle förstöra rytmen och tempot i spelet.

Och till -=anders=- som vill ha mer realism. Jag har väl ca 20 h betatid och en väldans massa timmar på project reality. Bad company 1 & 2 är och har aldrig varit denna typ av spel. Att dice skulle välja en mer orealistisk bana beror säkert delvis som du säger på pengar, men framför allt efterfrågan. Färre spelare har tålamodet att spela realistiska spel som Project Reality och Arma.

Tur nog finns det utvecklare som gör dessa typer av spel. Men att blanda in bad company är som att jämföra äpplen och päron.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Sinnes:

Dom kanske slänger in prone i PC versionen? Eller har dom sagt att prone är uteslutet på alla plattformar?

Ingen vet säkert tror jag... Om det nu ska komma en beta finns det tid att tvinga dem att lägga in prone för PC verren.

Jodå, det är säkert - prone finns inte i någon version av spelet.

Här har du lead designern på spelet angående prone:
http://twitter.com/locust9/status/6057424356

Sorgligt värre... En dödsdom.

Verkligen.

MP är ointressant så där kvittar det för min del.
Men inget prone ens i SP? I så fall, Epic fail.

12
Skriv svar