Windows Explorer har blivit knas

Medlem
Windows Explorer har blivit knas

Hej!

Nu har de blivit något knas med windows explorer, när man kör något i full storlek så blinkar krysset, minuset och det uppe i hörnet+ifall jag har t ex Mozilla uppe med en markerad adress i adressfältet så blinkar den med.

Är samma sak med ett fönster som inte är maximerat fast då blinkar hela den "svarta ramen" i Vista istället.

edit:Upptäckte att felet också markerade texten i kör rutan vid varje blinkning vilket gör det nästan omöjligt att skriva något där.

Edit igen: Även om man har en Mozilla ruta uppe och trycker på skrivbordet så highlightar den Mozilla igen :/

Edit igen:Stängde av tankeng.exe och svschosten den ligger under och det blinkar inte längre men detta är väl Windows processer?

Grymt irriterande!

Tacksam om någon kan hjälpa till!


signatur

taskeng.exe finns nåt som heter och den är till för köra schemanläggande program hade jag för mej. tankeng.exe finns inte. Kolla namnet igen och skriv ner det korrekt om det dyker upp. svchost.exe brukar det finnas flera av. Kolla i beskrivningen vad den är till. Kan vara så att det är ett virus.

Medlem

Skulle självklart vara taskeng.exe i alla fall så löste sig problemet efter ett par dagar efter att jag varje gång avslutat den i ca 3 dagar ingen aning om hur but it works


signatur
Medlem

Teknikens under!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Konstigt nog ja, brukar vara mer teknikens helvete


signatur
1
Skriv svar