Om operativsystem

Inaktiv
Om operativsystem

Hejsan Fz. Jo jag undrar bara , vad ska man ha för operativsystem till Amd Athlon 64 X2 6000+ ?
32-bitars eller 64-bitars OS ?

Medlem

Beror på vad du ska göra, vilken version av windows du tänker använda och hur mycket ram-minne du har.

Visa program och drivrutiner kan man ha lite problem med en 64bitars os, fast dom flesta är lösta kan det fortfarande bli lite problem med äldre program.

Jag rekommenderar dig att köra vista eller W7 då XP64 drivrutinerna inte är dom bästa.

Sedan så kan du har mer än 3gb ram-minne i 64bitars jämfört med 32bitars.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv

Tack så mkt för svaret , Men undrar bara en sak.. hur kan du rekommendera mig att använda W7 när det inte ens kommit ut än ?

För att det finns en BETA ute. Det är dock ett helvete att få tag på en BETA-key. Win7 bör däremot komma till hösten/vinter.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Har iofs inte testat Windows 7 men jag skulle säga att du bör skaffa Vista. Tänk så här: Vista har funnits på marknaden i 2 år och det är inte i närheten på att vara färdigt. Tänk dig då W7 med sina 0 år på marknaden. Hur jävligt på en skala 1 - 10 skulle det då vara om du köpte det i vinter.

Säger Windows för att jag antar att om du har en AMD 64 X2 6000+ för att kunna spela


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skaffa Windows Vista. XP har jag märkt är lite svårt att få tag på och Vista är inte så dyrt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Det är många som whinar om vista utan att ha testat det själv.
Jag kör windows vista och efter att sp1 kom så fixades nästan alla små buggar.

Prestandan mellan spel på min burk mellan vista och xp finns inte.
Folk klagar för att de kan antar jag.

Hur som helst, vista fungerar bra, xp fungerar bra, windows 7 är beta. Kör med vista om du har en tillräckligt bra dator.

Skrivet av dmon:

Det är många som whinar om vista utan att ha testat det själv.

Exakt, jag har för mig att vi hade en topic förut för att någon unge klagade som bara h*lvete för att han inte hittade, tror det var "Kontrollpanelen", på sin kompis dator .:P


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Snubben hittade inte utforskaren och ett gäng personer blev varnade av crew ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Skrivet av TysN:

Snubben hittade inte utforskaren och ett gäng personer blev varnade av crew ^^

Haha, Utforskaren var det ja.

*Tror vi ska gå ontopic igen.*


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar