Headset fungerar inte.

Inaktiv
Headset fungerar inte.

Precis ominstallerat mitt OS (Vista 64) på min Zepto Nox A15 (laptop). Jag kan spela upp ljud ur datorns högtalare, mina externa högtalare och mitt headset. Men när jag ska använda skype fungerar inget av dem och inte micken heller. På inställningarna i skype där man väljer input kan jag inte välja nånting och på output fungerar inget av alternativen.

Har även testat Ventrilo och där får jag ljud ur högtalaren men mikrofonen fungerar inte.

Har aldrig behövt installera några drivrutiner till mitt headset (Creative HS-600) och det finns igna på deras hemsida / jag har inte fått någon CD.

Verkar som att datorn över huvud taget inte hittar mitt headset (syns ingenting på enhetshanteraren) , men en del program behandlar det som högtalare.
(Blev lite rörigt)

Kortfattat: Datorn känner inte av micken och skype känner inte av hörlurarna heller. Verkar inte vara drivrutiner till headsetet som är problemet.

Någon som kan hjälpa till?

Jag har samma headset men har aldrig sett några drivrutiner. Har du uppdaterat ditt OS?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av StormKråka:

Har aldrig behövt installera några drivrutiner till mitt headset (Creative HS-600) och det finns igna på deras hemsida / jag har inte fått någon CD.

Verkar som att datorn över huvud taget inte hittar mitt headset (syns ingenting på enhetshanteraren) , men en del program behandlar det som högtalare.
(Blev lite rörigt)

Man installerar aldrig drivrutiner för högtalare/headset(om man har 3.5mm) och det visas inte i enhetshanteraren. Ljudkortet däremot behöver man installera drivrutiner till.

1
Skriv svar